نسخه بتا بلواسکای، شبکه اجتماعی غیرمتمرکز جک دورسی آماده آزمایش است

خانهاخبارنسخه بتا بلواسکای،...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

جک دورسی، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق توییتر در حال آزمایش نسخه بتا یک سایت شبکه اجتماعی کاملا جدید با نام بلواسکای است. به گزارش کوین گیپ، یک هفته قبل از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، دورسی اعلام کرد که بلواسکای، شبکه اجتماعی غیرمتمرکز وی آماده آزمایش نسخه بتا است.

- Advertisement -
spot_img

در ماه فوریه، این شرکت اعلام کرد که طرح خود را به عنوان یک نهاد مستقل با تشکیل Bluesky PBLLC، یک شرکت عام المنفعه، اجرا خواهد کرد. در این رابطه، جک دورسی در بیانیه‌ای گفت که اجرایی شدن یک شبکه نیازمند هماهنگی و همکاری میان افراد و بخش‌های مختلف است. در نتیجه با راه اندازی نسخه بتا قصد داریم این مشکلات را حل کنیم.

- Advertisement -

برای کمک به توسعه یک مفهوم غیرمتمرکز و قابل مقایسه برای شبکه برتر اجتماعی، توییتر در سال 2019 بلواسکای را راه اندازی کرد. هدف اصلی این شبکه ایجاد یک استاندارد عموم و محکم برای مردم است. گفتنی است که بلواسکای در حال حاضر توسط هیچ شرکتی کنترل نمی‌شود.

دورسی در نوامبر 2021 از سمت خود در توییتر کناره گیری کرد و در ماه‌ها بعد ماسک این شرکت را تصاحب کرد. ماسک روز پنجشنبه شرکت را پس از یک مبارزه طولانی خرید و در اولین اقدام خود پاراگ آگراوال، مدیرعامل شرکت و دو مدیر ارشد اجرایی دیگر توییتر را اخراج کرد.

بر اساس کنفرانس خبری، برنامه جدید از شبکه اجتماعی فدرال موسوم به پروتکل انتقال تأیید اعتبار (AT Protocol) استفاده خواهد کرد که به جای یک وبسایت توسط وبسایت‌های متعددی میزبانی می‌شود. همزمان با آزمایش نسخه بتا، بلواسکای ویژگی‌های پروتکل را بهبود می‌بخشد و اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد آن منتشر می‌کند.

مطلب مفید: بررسی ۳ پیش بینی مهم در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال در ماه نوامبر (آبان)

گام بعدی آزمایش پروتکل است. توسعه پروتکل توزیع شده فرایند دشواری است. این اتفاق نیازمند همکاری و هماهنگی میان بخش‌های مختلف پس از مستقر شدن شبکه است. در همین راستا بلواسکای ابتدا برای رفع مشکلات در نسخه آزمایشی و به صورت خصوصی آن را آغاز خواهد کرد. در بیانیه دورسی آمده است:

«با آزمایش نسخه بتا ویژگی‌های پروتکل را درمی‌یابیم و اطلاعات بیشتری را به اشتراک می‌گذاریم. زمانی که همه چیز آماده باشد به نسخه بتا عمومی منتقل خواهیم شد و لینکی را برای ثبت نام نسخه بتا بلواسکای در اختیار اعضای جامعه قرار می‌دهیم.»

در ادامه بیانیه آمده است که عبارت بلواسکای (آسمان آبی) نشان دهنده فضای بسیار بزرگی از احتمالات است. قبل از شکل گیری پروژه نام آن وجود داشت و با همین نام نیز کار خود را دنبال خواهد کرد. ما نام برنامه را همان بلواسکای می‌گذاریم چرا که درگاهی به دنیایی از احتمالات در بستر پروتکل AT است.

به نظر می‌رسد این برنامه قصد دارد رقیب هر شرکتی باشد که سعی می‌کند اصول اساسی شبکه‌های اجتماعی یا داده‌های افراد استفاده کننده از آنها را در اختیار داشته باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان