پس از سقوط 80 درصدی در ماه اخیر، قیمت توکن استپن (GMT) افزایش یافت

خانهاخبارپس از سقوط...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

فکت کوینز: به نظر می‌رسد روند نزولی یک ماهه GMT، توکن بومی پلتفرم استپن به روزهای پایانی خود نزدیک شده است. قیمت این ارز در روز 27 مه با رشد 35 درصدی همراه شد و از 0.8 دلار به 0.99 دلار رسید. نکته قابل توجه رشد قیمت GMT از محدوده ای است که قبلا نیز به عنوان حمایت ایفای نقش کرده بود و باعث رالی های صعودی 500 و 120 درصدی برای این ارز شده بود.

نمودار روزانه GMT

با این حال GMT پس از ثبت اوج قیمتی 4.5 دلاری در ماه آوریل با سقوط 80 درصدی همراه شد و اکنون به نظر می‌رسد که این رمز ارز در محدوده اشباع فروش قرار دارد. علاوه بر آن، RSI نمودار نیز روز 26 مه به محدوده 30 رسید تا تاییدی بر این موضوع باشد.

- Advertisement -

سطوح مهم قیمتی GMT

اگر فیبوناچی اصلاحی GMT را از کف 0.0099 دلاری به اوج 3.82 دلاری رسم کنیم، متوجه خواهیم شد که قیمت در یک محدوده رنج قرار گرفته که سطح 0.382 فیبوناچی در 1.5 دلار نقش مقاومت و سطح 0.786 در 0.82 دلاری نقش حمایت را ایفا می‌کنند.

سطوح فیبوناچی در نمودار استپن

بدین ترتیب انتظار می‌رود که در صورت یک حرکت صعودی شاهد رالی قیمت به سمت 1.5 دلار باشیم. به منظور انجام چنین حرکتی، GMT باید رشد 40 درصدی را تجربه کند. در صورتی که این حرکت رخ دهد ممکن است در وهله بعدی هدف توکن استپن محدوده 2 تا 2.5 دلاری باشد. اگر GMT بتواند به این سطح برسد، می‌توان اظهار داشت که تغییر روند صورت گرفته است.

با این حال، هرگونه ضعف در روند حرکتی GMT منجر به آزمایش مجدد سطح حمایتی 0.82 دلاری خواهد شد و در صورت شکست این سطح توقف بعدی قیمت، 0.54 دلار خواهد بود.

آیا استپن یک پروژه هیجانی است؟

از دیدگاه بنیادی، قیمت GMT مایل به نزول بیشتر است. اول آنکه قیمت این ارز در همبستگی بسیار بالایی با بیت کوین و دیگر ارزهای برتر بازار قرار دارد. در نتیجه اگر بیت کوین به کشمکش خود در محدوده 30000 دلاری ادامه دهد، GMT نیز به دلیل همبستگی بالای خود دچار مشکل می‌شود.

همبستگی استپن با بیت کوین

علاوه بر آن، شک و تردیدهای بسیاری نیز درباره مدل اقتصادی استپن وجود دارد که به نظر تاثیر منفی روی قیمت GMT بگذارد. مهم ترین این شک و تردیدها درباره پرداخت توکن GST به کاربران در ازای فعالیت های جسمانی مانند پیاده روی، نرم دویدن و دویدن است.

مطلب مفید: کیف پول BRD چیست؟ آموزش کار با کیف پول Breadwallet

توییت استپن

مایک فی، تحلیل گر بازار می‌گوید که مدل اقتصادی حرکت برای کسب درآمد پروژه استپن در بلند مدت مقیاس پذیر و پایدار نخواهد بود. وی در ادامه به تعدادی از مشکلات اصلی این برنامه نیز اشاره کرد:

از نظر وی، یکی از بزرگ ترین مشکلات استپن هزینه سنگین ورودی به برنامه و پرداخت برای NFT های گران قیمت آن است. حتی در صورت خرید این کفش های دیجیتالی نیز کاربران باید به این امید باشند که با انجام فعالیت روزانه بتوانند هزینه سرمایه گذاری شده را بازیابی کنند.

البته بسیاری از کاربران تاکنون سرمایه ابتدایی خود را بازگردانده‌اند. یکی از مثال های این موضوع یوتیوبر معروف Sebbyverse است که تنها با 15 دقیقه پیاده روی 219 دلار کسب کرد. فی معتقد است پایان کار این برنامه به صورتی خواهد بود که در زمان سقوط قیمت GST، آخرین افراد وارد شده به این برنامه نقش نقدینگی مورد نیاز برای خروج کاربران ابتدایی را ایفا می‌کنند. وی همچنین اشاره کرد که قیمت توکن پروژه استپن در حال ریزش است.

نمودار GST

چنین اتفاقی به کاربرانی که چند هزار دلار برای خرید NFT های پروژه هزینه کرده‌اند، زیان های سنگینی وارد خواهد کرد. در نتیجه اگر تقاضا برای کفش های دیجیتالی کم شود و دیگر انگیزه ای وجود نداشته باشد، استپن با مشکل جذب کاربر رو به رو خواهد شد که باعث سقوط GMT نیز می‌شود. وی در ادامه افزود که استپن یک پروژه کاملا هیجانی است و با هیچ یک از ابزار پروژه اعم از NFT ها یا توکن های آن ارتباط  برقرار نمی‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان