مدیر اداره نظام‌های پرداخت از رونمایی از ریال دیجیتال در تاریخ ۱۸ بهمن خبر داد

خانهاخبارمدیر اداره نظام‌های...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

محمدرضا مانی‌یکتا، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد ریال دیجیتال پس از اجرای آزمایشی در کیف پول‌های بانک‌های ملی، ملت و تجارت، در تاریخ ۱۸ بهمن با مجوز بانک مرکزی در تمامی بانک‌ها به فاز عملیاتی وارد و برای پرداخت‌های خرد به کار گرفته خواهد شد. این درحالی است که سایر مقامات بانک مرکزی هنوز در رابطه با فاز عملیاتی رمزریال در این تاریخ صحبتی نکرده‌اند.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش پیوست، توسعه ریال دیجیتال به سال 97 برمی‌گردد و از آن زمان در دستورکار بانک مرکزی قرار دارد. اجرای پیش‌آزمایشی نسخه دیجیتالی ریال سال گذشته آغاز شد و در نهایت در سال جاری فاز آزمایشی آغاز شد.

- Advertisement -

به گفته مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، فاز آزمایشی این پروژه با 500 کاربر در سه بانک ملی، ملت و تجارت اجرا شده و قرار است در نهایت در اواسط بهمن، برای تمامی بانک‌های کشور امکان توزیع رمزریال و احراز هویت کاربران برای استفاده از آن فراهم شود. شایان ذکر است هنوز هیچ‌کدام از دیگر مسئولان بانک مرکزی راه‌اندازی ریال دیجیتال در این تاریخ را تایید نکرده‌اند.

طبق سند پیش‌نویس رمزریال، بانک مرکزی وظیفه مدیریت چرخه عمر این ارز و همچنین تعریف دسترسی بانک‌ها، مسدود و فعال‌سازی و تعریف و اعمال سیاست‌های کلان مدیریت زیست بوم آن را برعهده دارد و متولی دفتر کل توزیع‌شده و همچنین تایید تراکنش‌ها و اجرای قراردادهای هوشمند است. علاوه بر این، بانک‌های «عضو متولی» نیز احراز هویت کاربران و فعال‌سازی کیف پول‌های ریال دیجیتال را عهده‌دار شده‌اند.

پیش از این، علی صالح‌آبادی، رئیس قبلی بانک مرکزی نیز از راه‌اندازی ریال دیجیتال در سال 1401 خبر داده بود. به گفته صالح‌آبادی، مردم می‌توانند پس از عرضه نهایی، اسکناس‌های خود را به بانک مرکزی تحویل داده و معادل آن رمزریال دریافت کنند. این پروژه صرفا معادلی برای اسکناس‌هاست و قابل استفاده برای سرمایه‌گذاری نیست.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان