نورالینک تاییدیه سازمان FDA را برای آزمایش‌های انسانی دریافت کرد

خانهاخبارنورالینک تاییدیه سازمان...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

شرکت نورالینک، استارتاپ رابط مغز و کامپیوتر ایلان ماسک به‌تازگی موفق شده تأییدیه FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) را برای آغاز آزمایش‌های انسانی خود به دست آورد. گفتنی است که به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل این مجموعه، نورالینک از طریق جراحی تراشه‌های خود را وارد مغز انسان می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق تفکر با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند. از نظر وی این حرکت می‌تواند از انسان در برابر جایگزین شدن توسط رایانه‌ها جلوگیری کند.

تاییدیه نورالینک از FDA

به نقل از کوین تلگراف، هنوز مشخص نیست که در پی گرفتن تأییدیه سازمان غذا و دارو، این شرکت قصد دارد چه آزمایش‌هایی را انجام دهد. تنها اطلاعیه دیگری که نورالینک به آن اشاره کرده، آن ست که پلتفرم در حال حاضر داوطلب و متقاضی را نمی‌پذیرد. قابل‌توجه است که در اوایل سال 2022، این شرکت اشاره داشت که موفق به دریافت تأییدیه FDA نشده است. در آن زمان دلیل این اتفاق نگرانی پیرامون امنیت گزارش شده بود.

- Advertisement -
توییت ایلان ماسک

تغییر 180 درجه‌ای اخیر این سازمان می‌تواند بدان معنا باشد که نورالینک بالاخره مشکلات امنیتی در این زمینه را حل کرده است. بدین ترتیب شرکت آزاد است تا به‌طور محدود دستگاه‌های رابط مغز و کامپیوتر (BCI) خود را در مغز داوطلبان قرار دهد.

کاربردهای دستگاه‌های BCI

ایلان ماسک پیش‌تر و در ارتباط با عملکرد و قابلیت این تراشه‌ها گفته بود که BCI می‌تواند به برخی از مشکلات مشخص سلامتی و حرکتی کمک کند. این دستگاه‌ها توسعه‌ یافته‌اند تا به درمان بیماری‌های فراوانی از جمله صرع کمک کنند. این تراشه‌ها همچنین می‌توانند خدماتی را برای بهبود زندگی افراد ناتوان ارائه دهند. یکی از این خدمات، جابه‌جایی مکان ماوس روی صفحه با حرکت چشم یا فکر است.

وی در ادامه نیز توضیح داد که BCI توسعه‌یافته تا توسط عموم مردم و برای اهداف کلی استفاده شود. این دستگاه‌ها به انسان اجازه می‌دهند تا با فکر کردن با ماشین‌ها ارتباط برقرار کند و همچنین از انسان در برابر جایگزین شدن با ماشین‌ها حفاظت می‌کنند.

مطلب مفید: استیکینگ NFT چیست و چگونه از آن کسب سود کنیم؟

باید اشاره داشت که تا به امروز، نورالینک تنها اجازه داشت آزمایش‌های خود را روی حیوانات آزمایشگاهی مانند خوک و میمون انجام دهد. در همین راستا، شرکت اخیراً با هشداری از سمت دولت درباره سوء رفتار با حیوانات مواجه شد. البته این شرکت تمامی اتهامات و سوء رفتارها را رد کرد و تحقیقات پیرامون آن نیز در سکوت خبری به اتمام رسید.

با تأییدیه سازمان غذا و دارو، ماسک یک گام دیگر برای ترکیب انسان و هوش مصنوعی به اتفاقی حقیقی نزدیک‌تر شده است. در پی این اتفاق، توسعه‌دهندگان می‌توانند موارد کاربردی BCIهای قرار گیرنده در مغز را بررسی کرده و مطابق آن برنامه‌های خود را پیش ببرند.

علاوه بر آن، ماسک گفته است که مردم با استفاده از دستگاه‌های نورالینک می‌توانند از طریق مغز و ذهن بسیار سریع‌تر از استفاده از انگشتان دست با تلفن‌های همراه هوشمند کار کنند. گفتنی است که تحقیقی تازه از دانشگاه تگزاس نشان می‌دهد که سیستم‌های هوش مصنوعی مشابه ChatGPT می‌توانند تعلیم ببینند تا امواج مغزی را ترجمه و تفسیر کنند.

مایکروسافت و هوش مصنوعی

با این وجود به نظر می‌رسد جالب‌ترین کاربرد هوش مصنوعی در فضای ارزهای دیجیتال متعلق به شرکت مایکروسافت باشد. حق ثبت‌های مختلفی در فاصله سال‌های 2018 تا 2019 نشان دهنده سیستمی حسگرهای پوشیدنی هستند که با مهندسی درست می‌تواند گواه کار لازم را برای دریافت پاداش ارزهای دیجیتال، استخراج و تأیید اعتبار بلاک‌ها تأمین کند.

برای مثال، یک موج مغزی یا گرمای ساتع شده از کاربر هنگام انجام وظیفه‌ای که توسط فراهم آورنده سرویس به آن محول شده است مانند دیدن تبلیغات یا استفاده از سرویسی خاص در اینترنت می‌تواند برای تکمیل فرایند استخراج ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد.

با تراشه BCI مانند آنچه نورالینک در تحقیقات اصلی خود معرفی و توصیف کرده است و الگویی که مایکروسافت در حق ثبت‌ها به آن اشاره کرده است، احتمال تأیید امواج مغزی بسیار بالا است. چنین چیزی می‌تواند تأیید گواه کار را تنها از طریق فکر کردن ممکن سازد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان