حمله هکری به لوداستار فایننس؛ 6.5 میلیون دلار سرمایه به سرقت رفت

خانهاخبارحمله هکری به...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

لوداستار فایننس (Lodestar Finance)، یک پلتفرم وام دهی بر بستر آربیتروم، راهکار مقیاس‌پذیری و لایه 2 اتریوم به تازگی اعلام کرده است که مورد حمله هکری قرار گرفته و 6.5 میلیون دلار از سرمایه‌های آن به سرقت رفته است. به نقل از بلاک و بر اساس پست حساب توییتری این پلتفرم وام دهی در صبح امروز، این پروتکل مورد حمله قرار گرفته و سرمایه واریزی به پلتفرم به سرقت رفته است.

- Advertisement -
spot_img
توییت لوداستار فایننس

حمله هکری به لوداستار فایننس

حساب توییتری لوداستار در ادامه نیز اشاره داشت که نرخ بهره در پلتفرم را به صفر رسانده است تا تعادل میان عرضه و وام متحرک نباشد و در این مدت پروتکل راهکارهای بازیابی خود را بررسی می‌کند. گفتنی است که هکر توانست با موفقیت نرخ تبدیل توکن plvGLP را به 1.83 GLP در هر plvGLP تغییر دهد. بدین ترتیب ارزش توکن 83% بیشتر از ارزش واقعی شد.

مطلب مفید: معضل سه‌گانه بلاک چین (Blockchain Trilemma) چیست؟

- Advertisement -

سپس وی از توکن‌های تورمی به عنوان وثیقه استفاده کرد و موفق شد با وام گرفتن از این طریق تمام نقدینگی موجود در لوداستار فایننس را خالی کند. باید اشاره داشت که پس از حمله موفقیت آمیز خود، هکر سرمایه مسروقه 6.5 میلیون دلاری را از آربیتروم به اتریوم منتقل کرد.

این پلتفرم وام دهی ساعاتی پس از حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تغییر نرخ تبدیل GLP و بالا رفتن ارزش توکن، دیگر کاربران لوداستار نیز موفق شدند از اقدامات هکر بهره‌مند شوند و از تغییر نرخ به نفع خود استفاده کنند.

به گزارش این پلتفرم وام دهی، 2.8 میلیون توکن GLP به ارزش تقریبی 2.4 میلیون دلار قابل بازیابی است. همچنین باید اشاره داشت که بر اساس صحبت‌های تیم توسعه این پلتفرم، لوداستار در تلاش است تا با هکر مذاکره کرده و در ازای پرداخت مبلغی به وی، باقی سرمایه به سرقت را به پروتکل بازگرداند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان