دولت آمریکا به دنبال کشف و پیگیری تراکنش‌های کریپتو برای مقابله با باج افزارها

خانهاخباردولت آمریکا به...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

گزیده خبر:

دولت بایدن، روز سه‌شنبه در جلسه مطبوعاتی کاخ سفید، از استراتژی خود برای مقابله با باج افزارهای کریپتو رونمایی کرد.

- Advertisement -
spot_img

مقابله با باج افزارها

به گزارش بیت کوین نیوز، گسترش روزافزون باج افزارها و خطرهای سایبری، بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی را درگیر کرده است. در همین راستا بایدن تصمیم دارد تا با اقداماتی جلوی این حملات را بگیرد. کارینه ژان پیر، معاون وزیر مطبوعاتی کاخ سفید در این جلسه گفت:

مبارزه با باج افزارها برای دولت در اولویت است. بایدن اکنون یک بررسی سریع استراتژیک را آغاز کرده تا با تهدیدات باج افزارها را در چهار رویکرد مقابله کند.

- Advertisement -

به گفته ژان پیر، یکی از این رویکردها، توزیع زیرساخت‌های باج افزار در بخش خصوصی را هدف قرار می‌دهد. روبکرد دیگر نیز ساخت ائتلافی بین‌المللی برای مقابله با باج افزارها و باج‌گیری است. همچنین می‌توان به بررسی سیاست‌های باج افزار USG اشاره کرد. علاوه‌براین، کشف و پیگیری تراکنش‌های مجرمانه برای یافتن و پیگیری این دسته از تراکنش‌ها نیز در اولویت قرار گرفته است.

معاون وزیر مطبوعاتی کاخ سفید معتقد است که اقدامات بایدن، پنج طرح امنیتی سایبری با اولویت بالا را ترسیم می‌کند که در صورت اجرا، خطر حملات سایبری ازجمله باج افزارها کاهش پیدا خواهد کرد.

حملات باج افزاری در سراسر جهان در حال افزایش است. در آمریکا، چندین شرکت بزرگ اخیراً مورد این دسته از حملات قرار گرفته و با درخواست پرداخت بیت کوین مواجه شده‌اند. بر اساس گزارشات، JBS، بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشت جهان، از اواخر ماه مه با حملات سازمان‌یافته امنیت سایبری مواجه شد.

Colonial Pipeline که تقریباً نیمی از سوخت موردنیاز شرق را تأمین می‌کند نیز در ماه مه مورد حملات باج افزار قرار گرفت که سیستمش را برای چند روز خاموش کرد. خط لوله این شرکت در کمتر از یک هفته دوباره فعال شد بااین‌حال این شرکت اعتراف کرد که چند میلیون دلار بیت کوین برای دوباره فعال شدن سیستم پرداخت کرده است.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان