ربات هوش مصنوعی متا (Meta) در حال طراحی است

خانهاخبارربات هوش مصنوعی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا (Meta) فاش کرد که این غول فناوری منابعی را برای ایجاد ربات هوش مصنوعی متا اختصاص خواهد داد. این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که ربات ChatGPT جهان را تحت کنترل خود درآورده و باعث ایجاد یک مسابقه تسلیحاتی در دنیای فناوری شده است. مایکروسافت پیش از این ادغام ChatGPT را در محصولات خود از جمله مرورگر Bing آغاز کرده است.

- Advertisement -
spot_img

متا ربات هوش مصنوعی می‌سازد

به نقل از بین‌کریپتو، زاکربرگ این مسئله را از طریق یک پست فیس بوک در 27 فوریه به ان صورت اعلام کرد:

«ما در حال ایجاد یک گروه سطح بالا در متا هستیم که بر هوش مصنوعی تمرکز دارد. قبل از رسیدن به هدفمان کارهای زیادی باید انجام دهیم. اما من در مورد همه‌ی مسائلی که در این راه با آن‌ها مواجه خواهیم شد هیجان زده هستم. ما بر روی توسعه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز خواهیم کرد که می‌توانند به روش‌های مختلف به مردم کمک کنند.»

- Advertisement -
ربات هوش مصنوعی متا به زودی به وجود خواهد آمد

متا اکنون به لیستی از شرکت‌هایی پیوسته است که به صورت گسترده بر حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند. علاوه بر ChatGPT و مایکروسافت، گوگل نیز ربات خود را با نام Bard منتشر کرده است. اسنپ چت (Snapchat) همچنین از برنامه‌ی چت بات خود در روز دوشنبه رونمایی کرد که ChatGPT نیز آن را تقویت خواهد کرد. مارک زاکربرگ نیز امیدوار است ربات هوش مصنوعی متا بتواند رقیب جدی‌ای در این حوزه برای ربات‌های سایر غول‌های فناوری باشد.

غول ‌های فناوری برای رقابت با ChatGPT  تلاش می کنند

شور و شوق ChatGPT جهان را فراگرفته است و کاربران علاقه زیادی به این سرویس نشان داده‌اند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های فناوری از جمله متا، ربات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را منتشر کنند با به فکر طراحی آن باشند تا بتوانند برتری گوگل در اینترنت حال حاضر را به چالش بکشند.

ایلان ماسک و شرکت تنسنت (Tencent) از جمله رقبایی هستند که آمادگی خود را برای فعالیت در این حوزه اعلام کرده‌اند. گزارش شده است که ماسک اخیراً با هدف ایجاد یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید با محققان هوش مصنوعی مشورت کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان