شایعه اخطارنامه SEC به لیدو فایننس؛ تاثیر آن بر قیمت LDO چه بود؟

خانهاخبارشایعه اخطارنامه SEC...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت LDO، توکن بومی پلتفرم لیکوئید استیکینگ لیدو فایننس روز گذشته و در پی شایعاتی مبنی بر ارسال اخطارنامه کمیسیون بورس آمریکا (SEC) به این پلتفرم با سقوط 10 درصدی همراه شد. گفتنی است که این شایعه توسط دیوید هافمن، مجری مشهور پادکست Bankless عنوان شد که البته کمی بعد هافمن حرف خود را پس گرفت اما قیمت لیدو در واکنش به شایعه اشاره شده با ریزش همراه شد.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش کوین دسک، در حالی هافمن صحبت خود را پس گرفته است که سخنگوی پلتفرم لیدو فایننس حاضر نشده است درباره دریافت اخطارنامه از سمت کمیسیون بورس آمریکا پاسخی ارائه کند. باید اشاره داشت که اخطارنامه، نامه‌ای از سمت کمیسیون بورس است که در آن اتهاماتی ذکر شده و این نهاد مالی بر اساس آن اقدام قانونی علیه دریافت‌کننده نامه صورت می‌دهد. همان‌طور که اشاره شد، روز جمعه هافمن ابتدا اشاره داشت که لیدو و تعدادی دیگر از پروژه‌های رمز ارزی چنین اخطارنامه‌ای دریافت کرده‌اند اما کمی بعد حرف خود را پس گرفت.

- Advertisement -

این شایعه به سرعت در فضای توییتر گسترش یافت و حتی به رویداد ETH در دنور، بزرگ‌ترین دورهمی صنعت ارزهای دیجیتال نیز رسید. در صورتی که این شایعه درست باشد، بدان معنا خواهد بود که کمیسیون بورس در حال تشدید نظارت خود بر اتریوم و حوزه استیکینگ است.

شایعه اخطارنامه کمیسیون بورس به لیدو فایننس

روز جمعه، هافمن در یک ویدیو اشاره داشت که کمیسیون بورس در روزهای اخیر اخطارنامه‌های متعددی را برای پروژه‌های مختلف ارسال کرده است و لیدو فایننس نیز به نظر یکی دریافت کرده است. پس از آن و هم‌زمان با ایجاد ترس در فضای توییتر، وی در یک پست توییتری از حرف خود عقب‌نشینی کرد و اشاره داشت که می‌توان با اطمینان گفت که حداقل یک اخطارنامه ارسال شده است اما این اطلاعات هنوز در اختیار عموم قرار نگرفته و ایده تعداد زیاد اخطارها نادرست است.

هافمن در ادامه اشاره داشت که شایعات زیادی ایجاد شده که لیدو در تیررس گری نابودگر (گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس) قرار گرفته است. با این وجود، وی توضیح داد که اعضای تیم لیدو فایننس با وی ارتباط برقرار کرده و صحت این موضوع را رد کرده‌اند.

مشخص نیست که حتی در صورت درست بودن این شایعات، کمیسیون بورس چگونه توانسته اخطارنامه خود را به لیدو برساند. این پلتفرم استیکینگ توسط یک دائو کنترل می‌شود. بدین ترتیب، حاکمیت آن در اختیار شبکه‌ای بزرگ از هولدرهای توکن LDO است و یک ساختار رهبری رسمی ندارد.

مطلب مفید: بهترین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، علیرغم آنکه هافمن صحبت‌های خود را پس گرفت، فعالان بازار به شایعات واکنش نشان دادند و نتیجه آن سقوط 10 درصدی قیمت لیدو بود.

توییت تورمان

در همین حین، اندرو تورمان، تحلیلگر پلتفرم نانسن نیز در گزارشی گفت که Wintermute، یکی از بزرگ‌ترین سفارش گذارهای بازار کریپتو حدود 10% از دارایی‌های LDO خود به ارزش 2 میلیون دلار را فروخته است. تورمان اشاره داشت که احتمالاً این فروش سنگین در رابطه با شایعات اخطارنامه کمیسیون بورس بوده است.

سرکوب و سختگیری کمیسیون بورس آمریکا نسبت به رمز ارزها

شایعات مربوط به اخطارنامه‌های متعدد ارسال شده توسط کمیسیون بورس به لیدو فایننس و دیگر پروژه‌ها در حالی صورت گرفته که این نهاد مال در چند وقت اخیر به‌طور جدی و سخت‌گیرانه در حال برخورد با حوزه ارزهای دیجیتال بوده است. برای مثال، ماه گذشته شرکت پکسوس اعلام کرد که چنین نامه‌ای دریافت کرده و SEC قصد دارد از آن به دلیل عرضه اوراق بهادار ثبت نشده در قالب توکن دلار بایننس شکایت کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان