شوک به بازار ارز؛ آینده‌ ناپایدار دلار و نوسانات قیمت سکه

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان در رابطه با دلایل اصلی کاهش نرخ ارز در بازار اظهار داشت که اخبار مربوط به آزادی دارایی‌های ایران و بهبود روابط سیاسی با عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی، تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت‌ها در بازار ارز داشته است.

آینده ناپایدار بازار ارز

به نقل از خبرآنلاین، وی همچنین اظهار داشت که نگرانی از کاهش قیمت‌ها پس از آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده، باعث کاهش تقاضای خرید دلار شده است. وی عرضه و تقاضا را دلیل اصلی ناپایداری نرخ بازار دانست و همچنین بیان داشت که همراه با انتشار خبرهای خوب در بازار، تقاضا نیز کاهش پیدا می‌کند و خریداران به دلیل نگرانی از کاهش قیمت، از خرید ارز خودداری می‌کنند؛ در این شرایط، مردم نه تنها خرید نمی‌کنند، بلکه احتمال فروش نیز به دلیل ترس از کاهش قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

- Advertisement -

دبیر کل کانون صرافان در پاسخ به سوال پیرامون اینکه آیا کاهش قیمت‌ در بازار ارز موقت است یا خیر نیز، بیان داشت که نرخ ارز همواره به دلیل پارامترهای سیاسی و اقتصادی دچار تغییر می‌شود و درصورتی‌که اخبار فوق درست باشد، این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

با توجه به گفته‌ی وی، نکته‌ای که ممکن است بر نرخ ارز تأثیرگذار باشد، روش مناسب و درست عرضه ارز در سامانه‌های رسمی مانند نیما و سنا است. این سامانه‌ها در صورت عملکرد صحیح و همگانی در سراسر کشور، بیشترین نیازهای رسمی را برطرف خواهند کرد و در عرضه ارز بسیار مؤثر عمل خواهند کرد.

دبیرکل کانون صرافان نیز اظهار داشت که به دلیل اینکه بیشتر نیازهای وارداتی از طریق سامانه‌های رسمی برطرف می‌شود، بهبود کارایی این سامانه‌ها در عرضه ارز موثر خواهد بود.

https://youtube.com/shorts/Rkcv2y-kghA?feature=share

سلطانی‌زاده خاطر نشان کرد که سیستم صرافی‌های کشور و پاسخ‌گو بودن آنها به نیازهای رسمی در سراسر کشور در بازار اثرگذار است.

بررسی تحلیلی اثرات کاهش نرخ دلار و آینده سکه در بازار

بررسی‌های انجام شده، در معاملات پشت خطی شب گذشته بیانگر آن است که قیمت دلار تنها سه پله با مرز روانی ۴۹ هزار تومان فاصله داشت. از نگاه تحلیلگران تکنیکال، مرز ۴۹ هزار تومانی حمایت مهمی است و شکست این سطح، احتمالاً فشار فروش در بازار سکه را افزایش خواهد داد.

از طرفی، چشم‌انداز اونس طلا نزولی است و آینده دلار وابستگی زیادی به اخبار پیدا کرده است. داده‌های نمودار اما نشان می‌دهد که شاخص قدرت خرید نسبی در بازه روزانه به محدوده حمایتی رسیده است. اما باید اشاره داشت که حمایت روند صعودی سکه امامی در محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان ناپایدار بوده است.

در حال حاضر مهم‌ترین حمایت سکه، سطح ۶۱ درصد فیبوناچی در محدوده ۲۸ میلیون تومان است و سکه برای بازپس‌گیری خط روند صعودی باید بالای محدوده ۲۹ میلیون تومان تثبیت شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان