طولانی‌ترین دوره «ترس شدید» برای بیت کوین؛ چه انتظاری داشته باشیم؟

خانهاخبارطولانی‌ترین دوره «ترس...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

اگرچه بیت کوین از زمان سقوط به 17600 دلار در ماه گذشته، از سقوط بیشتر جلوگیری کرده است، احساسات سرمایه‌گذاران همچنان منفی است و ترس شدید بر بازار حاکم است.

- Advertisement -
spot_img

شاخص ترس و طمع بیت کوین برای 70 امین روز متوالی در محدوده ترس شدید قرار دارد و این رکورد نزولی جدیدی محسوب می‌شود.

- Advertisement -

بازار 70 روز است که در ترس شدید قرار دارد

در حالی که احساسات در بازار ارز دیجیتال حتی پیش از شروع سال 2022 نیز نزولی بود، افت قیمت بیشتر در سال جدید باعث شد تا سرمایه‌گذاران، دیدی بسیار منفی به بازار داشته باشند.

شاخص ترس و طمع معیاری است که با سنجش چندین منبع و معیار مختلف، احساسات بازار را در قالب اعداد بیان می‌کند. این شاخص 70 روز است که در محدوده «ترس شدید» قرار دارد و این رکورد نزولی جدیدی محسوب می‌شود.

زمانی که شاخص ترس و طمع، عددی بین 0 تا 25 را نشان بدهد، شاهد ترس شدید بازار هستیم؛ اتفاقی که در دو ماه گذشته در بازار رخ داده است. جالب است بدانید آخرین باری که احساسات بازار کمی بهتر بود و در محدوده ترس شدید قرار نداشت به 5 می برمی‌گردد؛ زمانی که پروژه ترا هنوز با شکست مواجه نشده بود و خبری هم از ترا جدید و کلاسیک نبود.

نمودار شاخص ترس و طمع بیت کوین
نمودار شاخص ترس و طمع بیت کوین

فلیپ سوئیفت، بنیانگذار پلتفرم تحلیلی آنچین LookIntoBitcoin، خاطرنشان کرد دوره «ترس شدید» کنونی، حتی از دوره‌های مشابه خود در طول بازار نزولی 2018 و سقوط قیمت‌ها در ماه مارس 2020 طولانی‌تر شده است.

البته احساسات در طول سال 2022 همیشه نزولی نبوده است به طوری که شاخص ترس و طمع در ماه مارس سال جاری در محدوده «طمع» یا «طمع شدید» قرار داشت.

چه چیزی بیت کوین و آلت کوین‌ها را نجات خواهد داد؟

در همین حال، شرکت تحقیقاتی سنتیمنت گزارشی در رابطه با آنچه می‌تواند به بهبود بیت کوین و آلت کوین‌ها کمک کند منتشر کرد. این شرکت معتقد است برای بهبود وضعیت ، باید همبستگی بازار کریپتو با بازارهای سنتی کاهش یابد.

در حالی که همبستگی بیت کوین با بازارهای سنتی تا حدی کاهش یافته است، این روند بایستی ادامه داشته باشد تا از واکنش به سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی به دلیل تورم جلوگیری کند.

سنتیمنت دو روز پیش در توییتی در این رابطه نوشت:

بازار کریپتو زمانی که همبستگی بسیار کمی با بازار سهام دارد، با سریع‌ترین سرعت رشد می‌کند. پس از گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ماه ژوئن، بیت کوین و آلت کوین‌ها در حالی که طلا و شاخص SP500 با افت مواجه شدند، اندکی بهبود یافتند. بدون همبستگی ماندن بازار کریپتو و بازارهای سنتی، سیگنال خوبی برای جهش قیمت احتمالی است.

مقایسه ارزش بازار بیت کوین با طلا و شاخص SP500
مقایسه ارزش بازار بیت کوین با طلا و شاخص SP500

همزمان با عملکرد نه چندان خوب بازار رمزارزها، همبستگی معکوس بازار کریپتو و دلار آمریکا افزایش یافته است. این رشد، به دلیل اوج‌گیری شاخص دلار آمریکاست که به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسیده است.

در اساس داده‌های تریدینگ ویو، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از ثبت اوج‌های متعدد، در حال حاضر در حوالی 108 قرار دارد.

نمودار شاخص دلار آمریکا (DXY)
نمودار شاخص دلار آمریکا (DXY)

نظر شما در رابطه با حاکم شدن ترس شدید در بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چیست؟ آیا روند تغییر خواهد کرد؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان