تکذیب قطع سراسری اینترنت از وزارت ارتباطات و وزیر علوم

خانهاخبارتکذیب قطع سراسری...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تکذیب قطع سراسری اینترنت که صبح روز گذشته از سوی معاون آزمون‌های سازمان سنجش اعلام شده بود، از قطع اینترنت در محل‌های برگزاری کنکور ۱۴۰۲ خبر داد و گفت قطع اینترنت نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش ایکنا، محمد علی زلفی گل در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ گفت:

قطع اینترنت نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد.

- Advertisement -

وی افزود:

در حوزه‌هایی که کنکور برگزار می‌شود، طبق سال گذشته اینترنت فقط برای محل‌هایی که کنکور برگزار می‌شود قرار است قطع شود تا فرزندانمان با خیال راحت به رقابت در کنکور بپردازند.

همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور هم در همین زمینه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

در اطلاعیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است:

پر واضح است که سرویس اینترنت از ضروریات زندگی روزمره مردم است و وزارت ارتباطات مأموریت برقراری ارتباط پایدار و باکیفیت را بر عهده دارد و همواره می‌کوشد که از حقوق مردم در دسترسی به ارتباطات سریع، امن و ارزان حمایت و حفاظت کند. بنابراین جز در موارد خاصی که آن هم توسط مراجع قانونی تصمیم‌گیری می‌شود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیچ عنوان حفظ پایداری و کیفیت ارتباط مردم را قربانی خواسته‌های غیرمنطقی نمی‌کند.

این اطلاعیه ادامه می‌دهد:

متأسفانه هرازچندگاهی برخی از مقامات غیرمسئول اظهاراتی را مطرح می‌کنند که خارج از چارچوب وظایف و اختیارات آن‌هاست. پیش‌تر نیز چنین شایعاتی مبنی بر قطع اینترنت در روز سوم دی مطرح شده بود که اکنون بی‌پایه و بی‌اساس بودن آن بر همگان مشخص شده است. ضمن اینکه نشر چنین اظهارات غیرمسئولانه و خارج از چارچوب اختیارات و مأموریت‌های سازمان‌های مختلف باعث ضربه به امنیت روحی و روانی مردم و کاربران محسوب می‌شود. برقراری ارتباطات مردم از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی در اغتشاشات چند ماه گذشته که شرایط کشور بسیار ملتهب بود نیز اینترنت به صورت سرتاسری قطع نشد.

در پایان این اطلاعیه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اساس موضوع نشر خبر قطع اینترنت را به دلایلی چون برگزاری کنکور سراسری تکذیب می‌کند و تاکید می‌کند که تاکنون در این ارتباط نه چیزی تصویب و نه ابلاغ شده است.

در همین رابطه بخوانید: معاون آزمون‌های سازمان سنجش از قطع اینترنت در ۲۹ و ۳۰ دی خبر داد

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان