مدیر عامل جدید توییتر لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino) کیست؟

خانهمقالاتمدیر عامل جدید...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

توییتر، پلتفرم شبکه اجتماعی معروف، اخیرا لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino) را به عنوان مدیر عامل جدید توییتر منصوب کرده است. روز جمعه، ایلان ماسک، حامی جنجالی دوج کوین، رسماً اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی توییتر پس از نامزدی لیندا کناره‌گیری می‌کند. فعالان توییتر پیش‌بینی می‌کنند که این پلتفرم تحت رهبری لیندا یاکارینو، به دلیل تجربه گسترده و مهارت‌های تبلیغاتی او، متحول خواهد شد.

در این مقاله از فکت کوینز، همه آنچه را که باید در مورد لیندا یاکارینو و نقش او به عنوان مدیر عامل یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های شبکه اجتماعی جهان بدانید، توضیح خواهیم داد.

- Advertisement -

لیندا یاکارینو(Linda Yaccarino) کیست؟

لیندا به دلیل نقشش به عنوان رئیس سابق بخش تبلیغات و مشارکت NBCUniversal یک چهره رسانه‌ای شناخته‌شده است. او کار حرفه‌ای خود را در سال 1985 به عنوان دستیار فروش در ترنر برداکستینگ (Turner Broadcasting) آغاز کرد و تا سال 1990، به سمت مدیر فروش در Turner Sports دست یافت. در نهایت، او در سال 1993 به مقام معاونت بخش فروش سرگرمی رسید.

مدیرعامل جدید توییتر لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino) کیست؟

دوره تصدی یاکارینو به‌عنوان رئیس بخش سرگرمی‌های کابلی و فروش‌ تبلیغات دیجیتال در NBCUniversal در سال 2011 آغاز شد. پس از آن، او به سمت رئیس بخش تبلیغات و مشارکت ارتقا یافت و در آنجا بر فروش آگهی‌های شرکت، همکاری با مشتریان و روند توسعه بین‌المللی نظارت داشت. در طول یک دهه تصدی یاکارینو در NBCUniversal، این شرکت موفقیت مالی بی سابقه‌ای را شاهد بود.

مدیر عامل جدید توییتر همچنین ریاست کارگروه مجمع جهانی اقتصاد را بر عهده دارد و عضو کمیته راهبری مدیران صنعت رسانه، سرگرمی و فرهنگِ WEF است. او چندین بار به دلیل فعالیت در این بخش مورد تجلیل قرار گرفته است و حتی به عنوان یکی از «قدرتمندترین زنان در تبلیغات» مجله Adweek انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: شبکه اجتماعی غیرمتمرکز بلواسکای (Bluesky) چیست؟

چرا لیندا یاکارینو؟

رهبری توییتر همیشه موضوعی مورد بحث و مناقشه بوده است، از اولین مدیرعامل توییتر جک دورسی که شرکت را به همراه نوح گلس (Noah Glass) تأسیس کرد و ظاهرا کودتایی را برای برکناری او از شرکت ترتیب داد، تا سال 2022 که مدیر عامل تسلا با خرید این شرکت به مبلغ 44 میلیارد دلار و برکناری مدیر عامل وقت پاراگ آگراوال، مسئولیت توییتر را بر عهده گرفت. در ظرف یک سال، توییتر قرار است یک مدیرعامل جدید داشته باشد.

پس از خرید ماسک، این پلتفرم اجتماعی شاهد تغییرات قابل توجهی برای افزایش درآمدهای رو به کاهش خود بود با مخالفت‌های زیادی (عمدتاً از سوی کسب‌وکارها و موسساتی که کمپین‌های تبلیغاتی را روی این پلتفرم اجرا می‌کردند) مواجه شد. گفتنی است، قبلا سازمان‌های پیشرو مانند جنرال موتورز و اپل هزینه‌های تبلیغات خود را متوقف کردند و مابقی نیز این سایت را به طور کامل تحریم کردند.

نقش یاکارینو را می‌توان در چارچوب چرخش اخیر توییتر به سمت کسب درآمد به عنوان هدف اصلی شرکت به بهترین شکل درک کرد. در طول سال ها، او به دلیل توانایی خود در افزایش فروش با استفاده از رویکردهای جدید در بازاریابی و مشارکت، اعتبار و شهرت خوبی به دست آورده است. در آوریل 2023، ایلان ماسک در صحنه به همراه لیندا یاکارینو در رویداد MMA در میامی NBCUniversal، که در آن درباره آینده توییتر در زمینه بازاریابی صحبت کردند، دیده شد. پس از این رویداد، یاکارینو از «آزادی بیان»، «پاسخگویی» و «شفافیت نهایی» ماسک و توییتر تمجید کرد.

بیشتر بخوانید: پروتکل لنز (Lens Protocol)؛ جایگزینی غیرمتمرکز برای اینستاگرام!

آیا مدیر عامل جدید توییتر مثل ماسک یک طرفدار دوج کوین است؟

اگرچه پیشگامان صنعت از این تحول جدید استقبال کرده‌اند، جامعه ارز دیجیتال توییتر در این خصوص نظرات ضدونقیضی دارند، زیرا آنها معتقد بودند که ماسک در ارائه رمزارزها به مردم پیشرو است. این امر به ویژه با توجه به علاقه شدید ماسک به دوج کوین، صادق بود.

با این وجود، ظاهراً مدیر عامل جدید توییتر طرفدار Dogecoin وShiba Inu  است، زیرا او صفحات رسمی توییتر آنها را فالو کرده است.

در اواخر سال گذشته، ایلان ماسک با پیشنهاد اینکه Dogecoin می‌تواند برای پرداخت‌ها در توییتر ادغام شود، سر و صدای زیادی در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. این اعلامیه بخشی از برنامه بلندپروازانه او برای توسعه یک پلتفرم فراگیر به نام به X بود. علاقه ماسک به دوج کوین کاملا واضح شده است، و او اغلب از صفحات شبکه‌های اجتماعی خود برای تبلیغ این ارز دیجیتال استفاده کرده است. پیشنهاد او مبنی بر اینکه میم کوین پرچمدار می تواند به عنوان نوعی پرداخت در توییتر مورد استفاده قرار گیرد، با هیجان زدگی هم طرفداران ارزهای دیجیتال و هم سرمایه گذاران دوج کوین مواجه شد.

بیشتر بخوانید: معرفی لیست بهترین میم کوین سال 2023 برای سرمایه‌ گذاری

مدیر عامل جدید توییتر چه تغییراتی در توییتر اعمال خواهد کرد؟

پیش‌بینی می‌شود که توییتر تحت رهبری یاکارینو، منابع درآمدی و مدل‌های تجاری جدیدی را در نظر بگیرد. درآمدهای این پلتفرم از لحاظ تاریخی از محل تبلیغات بوده است، اما یاکارینو ممکن است تلاش کند با همکاری جدید یا خدمات مبتنی بر اشتراک (subscription)، جریان‌های درآمدی خود را متنوع کند.

همانطور که ماسک بیان کرد، مدیر عامل جدید توییتر برای نظارت بر فرآیندهای اساسی کسب‌وکار به کار گرفته می‌شود، در حالی که بر طراحی محصول و بهینه سازی پلتفرم با فناوری‌های جدیدتر تمرکز می‌کند. تصمیم برای تاکید بر فرآیندهای اساسی کسب‌وکار نشان دهنده تعهد ماسک برای ایجاد نوآوری‌های جدید در این زمینه‌ها است.

اعتقاد بر این است که تحت هدایت مدیر عامل جدید توییتر ،  این پلتفرم باری دیگر بر روی توسعه محصول و نوآوری متمرکز خواهد شد. تیک‌تاک،  کلاب هاوس، Mastodon  و جدیدترین رقیب توییتر جک دورسی یعنی بلو اسکای (Bluesky) از دیگر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی هستند که اخیراً به تهدیدی برای سهم بازار توییتر تبدیل شده‌اند.

سوالات متداول

لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino) کیست؟

لیندا به دلیل نقشش به عنوان رئیس سابق بخش تبلیغات و مشارکت NBCUniversal یک چهره رسانه‌ای شناخته‌شده است. او کار حرفه‌ای خود را در سال 1985 به عنوان دستیار فروش در ترنر برداکستینگ (Turner Broadcasting) آغاز کرد و تا سال 1990، به سمت مدیر فروش در Turner Sports دست یافت. در نهایت، او در سال 1993 به مقام معاونت بخش فروش سرگرمی رسید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان