موضع جدید اتحادیه اروپا نسبت به رمز ارز

خانهاخبارموضع جدید اتحادیه...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به گزارش فکت کوینز، پیش نویس جدیدی از لایحه بانکی قانونگذاران اتحادیه اروپا منتشر شده است. این لایحه پیشنهاد می‌کند که بانک‌ها تا دسامبر 2024 بالاترین حد ریسک مربوط به رمزارزها را تا میزان 1250% تنظیم کنند.

بانک‌های اتحادیه اروپا همچنین باید عملیات‌های معاملاتی خود و چارچوب‌های ریسک مربوط به مواجهه با ارزهای دیجیتال را به صورت عمومی افشا کنند.

- Advertisement -

لایحه بانکی اتحادیه اروپا به نتیجه MiCA بستگی دارد

بر اساس این پیش نویس، بانک‌ها همچنین باید حداقل ذخایر سرمایه متناسب با ریسک‌های مربوط به مواجهه با ارزهای دیجیتال را داشته باشند. آنها باید 100٪ سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را تا دسامبر 2024 حفظ کنند.

طبق اصلاحات ارائه شده توسط کمیته نظارت بر بانکداری بازل با عنوان «اصلاحیه شماره 3 بازل»، بانک‌ها باید ریسک بالاتر رمز ارزها را با سرمایه‌ی ذخیره شده خود پوشش دهند. عدد 1250%، حداکثر سرمایه مورد نیاز برای دارایی‌های دارای ریسک‌های بالا در چارچوب استانداردسازی شده اروپا است.

شورای اتحادیه اروپا و پارلمان آن باید به این پیش نویس رأی دهند تا در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به قانون تبدیل شود.

پیش نویس قانون جدید بانکداری، مرتبط با قانون مربوط به بازار دارایی‌های دیجیتال است که برای رأی گیری در پارلمان اروپا در پایان آوریل 2023 برنامه ریزی شده بود.

لایحه جدید معاملات مربوط به دارایی‌های دیجیتالی را تنظیم کرده و ماینرها را ملزم می‌کند میزان مصرف انرژی خود را افشا کنند. پروژه‌های ارز دیجیتال جدید باید خطراتی که تهدیدشان می‌کند را در یک وایت پیپیر به صورت اجباری مشخص کنند.

قانونگذاران مقررات جدید را در اکتبر 2022 نهایی کردند. اما بار ترجمه سند به 24 زبان اتحادیه اروپا انتشار آن را به تاخیر انداخت.

تنظیم کننده‌ های بانکی ایالات متحده بر رمزارزها دقیق ‌تر می‌ شوند

روابط بین شرکت‌های مربوط به رمزارز و موسسات بانکی در بحبوحه اقدامات اجرایی اخیر SEC و احساسات عمومی ضد رمز ارز که توسط چندین تنظیم کننده ایالات متحده ایجاد شده است، تحت نظارت شدیدی قرار گرفته است.

فدرال رزرو، دفتر کنترل ارز و شرکت بیمه سپرده‌ی فدرال اعلام کردند که از نزدیک بانک‌های ایالات متحده را که در معرض تعامل با رمز ارزها قرار دارند، زیر نظر خواهند داشت. آن‌ها به دنبال جلوگیری از ورود ریسک‌های بالای ارزهای دیجیتال به بخش بانکی ایالات متحده خواهند بود.

برخلاف پیش‌نویس لایحه اتحادیه اروپا، گزارش تنظیم کننده‌های ایالات متحده ریسک‌های خاصِ مربوط به سرمایه را ارائه نمی‌کرد.

در پی گزارش مشترکی که توسط رگولاتورها در اوایل ژانویه 2023 منتشر شد، بانک متروپولیتن (Metropolitan Bank) تعاملات خود با ارزهای دیجیتال را متوقف کرد. بانک سیگنیچر (Signature Bank) نیز انتقال دلار برای مشتریان بایننس را به 100 هزار دلار محدود کرد. شرکت تجاری جزایر ویرجین بریتانیا یعنی استَتیستیکا کَپیتال (Statistica Capital) اخیراً یک شکایت را علیه بانک سیگنیچر به دلیل ادعای خود مبنی بر اختلاط وجوه بین مشتریان صرافی سقوط کرده‌ی FTX و صندوق همکارش آلامدا رییسرچ (Alameda Research) مطرح کرده است.

سیلورگیت کپیتال (Silvergate Capital)، یکی دیگر از مؤسسات مالی سنتی، اخیراً هدف تحقیقات دادستان‌های ایالات متحده به دلیل معاملاتش با FTX و آلامدا قرار گرفت. مدیر عامل سابق FTX، سم بنکمن-فرید، با اتهامات کلاهبرداری و جرایم مرتبط با سوء مدیریت وجوه مشتریان مواجه است.

بانک‌‎های درگیر در New Choke-Point

نیک کارتر(Nic Carter)، سرمایه‌گذار پرحاشیه ارزهای دیجیتال، اخیراً به حاشیه راندن رمز ارزها توسط بانک‌های ایالات متحده را به برنامه‌ای در دوره اوباما به نام عملیات Choke-Point تشبیه کرده است.

این برنامه صنایع قطبی سیاسی اما مطابق با قانون را از دسترسی به بخش بانکداری محروم کرد. اقدامات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور و مسئول کنترل ارز آمریکا، در تضاد با تلاش‌های خود برای محدود کردن مداخله سیاسی در بخش بانکداری بوده است. کارتر استدلال می‌کند که در حال حاضر، بانک‌ها خطرات بیشتر را به صنایعی نسبت می‌دهند که مخالفان دولت از آن‌ها حمایت می‌کنند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان