ویتالیک بوترین درباره سم بنکمن فرید: کیفیت افراد شرور دنیای رمزارز در حال افول است!

خانهاخبارویتالیک بوترین درباره...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

فروپاشی صرافی FTX صنعت ارزهای دیجیتال را تا سطوح بنیادی به لرزه درآورد. با این حال باید اشاره داشت که این اولین باری نیست که فضای کریپتو شاهد چنین حادثه‌ای و سقوط یک صرافی است. به نقل از کریپتوپوتیتو در سال 2014 نیز صرافی Mt. Gox سقوط کرد که در آن زمان در 80% تریدهای بیت کوین نقش داشت. مارک کارپلس، مدیرعامل سابق صرافی در سال 2015 دستگیر شد. در همین حین، ویتالیک بوترین گفته است علیرغم کارهای وحشتناک کارپلس، وی خود را به عنوان فردی شریف نشان داده است.

نظز ویتالیک بوترین درباره افراد شرور حوزه کریپتو

برای بسیاری فروپاشی FTX یک یادآور ناراحت کننده از Mt. Gox است که بیش از 8 سال پیش سقوط کرد. با این حال فروپاشی FTX بیشتر در جامعه حس شده است و دلیل آن نیز مشخص است، این اتفاق نه تنها فضا را وارد یک فاز نزولی تقریبا همیشگی کرد بلکه در یک شب، سم بنکمن فرید، میلیاردر و ناجی این صنعت را به یکی از افراد شرور این حوزه تبدیل کرد.

- Advertisement -

علیرغم تبرئه شدن توسط دادگاه در سال 2019، حکم دادگاه بیان کرد که کارپلس آسیب گسترده‌ای به اعتماد کاربران خود وارد کرده است و افزود که وی از موقعیت و اختیار خود برای انجام اعمال جنایتکارانه هوشمندانه سوء استفاده کرده است. کارپلس و بنکمن فرید هر دو شباهت‌هایی دارند اما ویتالیک بوترین معتقد است که کارپلس پس از حادثه رخ داده وجهه بهتری نسبت به بنکمن فرید نشان داده است.

وی در مصاحبه اخیر خود با دیوید هافمن گفت:

«فکر می‌کنم نحوه‌ای که وی پس از فروپاشی Mt. Gox شرایط را مدیریت کرد تا حدی شرافتمندانه بود. کارپلس تلاش نکرد تا استایل رستگاری سو ژو را به خود بگیرد. در حالی که سکوت کرده بود تلاش خود را کرد و آرام آرام سرمایه مردم را بازگرداند. به نظر می‌رسد شرورهای امروزی کیفیت بسیار پایین‌تری دارند. مارک به نوعی پیشرفت کرد و بهبود یافت که انتظار ندارم افرادی مانند کایل و سو تا دهه‌ها بتوانند اینگونه تغییر کنند. البته امیدوارم که اشتباه کنم.»

ویتالیک بوترین در ادامه اشاره داشت که فروپاشی پلتفرم د سال 2014 احساس یک بحران از قبل موجود برای کریپتو و بیت کوین را داشت. وی افزود که این اتفاق مانند دعوتی برای قانون‌گذاران بود که وارد این حوزه شوند. با این وجود بوترین اعتقاد دارد که فروپاشی FTX گسترده‌تر بوده و روند بازگشتی آن نیز دشوارتر خواهد بود.

مطلب مفید: شبکه Woo چیست؟ آشنایی با توکن Woo، صرافی Woo X و WooFi

منحنی پذیرش بیت کوین

چندین پروژه تاکنون هدف انتقاد ماکسیمالیست‌های بیت کوین قرار گرفته‌اند و آنها را حواس پرتی و یا کلاهبرداری می‌نامند. حرکتی که توسط این افراد آغاز شد تا حدی به پذیرش برترین ارز دیجیتال بازار کمک کرد. اما به گفته ئیتالک بوترین که اتریوم خودش ثابت‌ترین و برجسته‌ترین هدف این گروه بوده است، همین استراتژی ممکن است برای رشد و پذیرش بیشتر مفید نباشد.

زمانی که می‌خواهید پذیرش را از 0.1% تا 10% افزایش دهید، جامعه‌ای که دارای واریانس بسیار بالا، هیجان بالا و رویکرد غیرفعال بالا باشد، استراتژی بسیار خوبی است. اما اگر بخواهید پذیرش را از 10% به 70% افزایش دهید، یک استراتژی وحشتناک است. کریپتو دیگر در مرحله رسیدن از 0.1% به 10% نیست. فضا در سطح تلاش برای کسب پذیرش 10 تا 70 درصدی است و این نیاز به استراتژی‌های متفاوتی دارد.

بیت‌کوین که مدت‌ها به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش معرفی می‌شد، در طول آزمایش امسال سقوط کرد، اما بوترین نسبت به آن امیدوار است. او همچنین گفت که کریپتو ممکن است سرنوشتی مشابه با لینوکس در کشورهای توسعه یافته داشته باشد، اما افزود که این دارایی ممکن است در جهان در حال توسعه همه‌جا  حضور داشته باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان