آیا توییتر برای سرویس پیام‌های رمزنگاری شده خود از پروتکل سیگنال استفاده می‌کند؟

خانهاخبارآیا توییتر برای...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

یکی از بزرگ‌ترین ماموریت‌های ایلان ماسک در توییتر ایجاد قابلیت ارسال پیام‌های رمزنگاری شده میان کاربران است. ماسک به کارمندان خود اطلاع داده که قصد دارد در پروژه توییتر 2.0 پیام‌های مستقیم رمزنگاری شده میان کاربران را فعال کند. به نقل از کوین گیپ، مدیرعامل این شرکت علاوه بر پیام قصد دارد قابلیت تماس صوتی و تصویری رمزنگاری شده میان کاربران را نیز به توییتر اضافه کند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد توییتر برای سرویس پیام خود از پروتکل سیگنال بهره ببرد.

- Advertisement -

استفاده از پروتکل سیگنال برای رمزنگاری کردن پیام در توییتر

محققان امنیتی به تازگی اشاره داشته‌اند که مراجع کدهای پروتکل سیگنال را در نرم افزار توییتر پیدا کرده‌اند. جین مانچون وانگ، ک تولید کننده محتوا اشاره داشت که این غول رسانه‌های اجتماعی در حال حرکت به سمتی است که شاهد پذیرش سیگنال برای پیام‌ها مستقیم رمزنگاری شده آن باشیم. این حرکت می‌تواند گام بزرگ و مهمی در نقشه‌های ماسک برای توییتر باشد. باید اشاره داشت که پیامرسان فیسبوک نیز از سال 2016 در حال استفاده از این پروتکل است.

مطلب مفید: استراتژی آربیتراژ (Arbitrage)؛ بهترین روش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال۲۰۲۳

- Advertisement -

پیش‌تر رسانه ورج (Verge) در گزارشی اشاره داشت که ایلان ماسک در صحبت با کارمندان خود به مشکل حریم خصوصی کاربران در توییتر اشاره کرده و به دنبال راهی برای رفع آن است. بر اساس گزارش‌ها، ماسک همواره به دنبال راهی برای ایجاد قابلیت ارسال پیام مستقیم بدون فاش شدن و در معرض خطر قرار گرفتن داده‌ها بوده است. از نظر وی، کاربران نباید نگران این موضوع باشند که فردی در توییتر پیام‌های مستقیم آنها به یکدیگر را نظارت می‌کند.

از نظر کارشناسان، اضافه کردن سیستم ارسال پیام رمزنگاری شده در توییتر کار آسانی نخواهد بود. الک موفت، فردی که بر سیستم پیامرسان رمزنگاری شده فیسبوک فعالیت می‌کرد اخیرا به چالش‌های موجود در انجام این کار اشاره کرده و آن را ماموریتی دشوار تلقی کرد. باید اشاره داشت که بر اساس صحبت‌های موفت، ادغام پروتکل سیگنال و پیامرسان فیسبوک 18 ماه به طول انجامیده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان