بولران چیست و چه تأثیری بر روی قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟

خانهریپورتاژبولران چیست و...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بولران یک اصلاح رایج در بازار برای خرید ارز دیجیتال است. هدف همه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این است که از فرصت‌های خوب بازار، برای کسب سود بیشتر استفاده کنند؛ بنابراین برای شناسایی و اخذ تصمیم صحیح در این باره، باید با کلیه اصلاحات آشنایی داشته تا به هدف خود نزدیک شوند. بولران یکی از این واژه‌ها است که زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال، مانند قیمت بیت کوین یا اتریوم در یک روند صعودی قرار داشته باشد استفاده می شود. منظور از بولران ارز دیجیتال، در واقع پیش‌بینی قیمت دارایی در صرافی ارز دیجیتال است که نسبت به قیمت اولیه تغییر چشم‌گیری داشته‌ و این تغییر صعودی بوده است. صعودی بودن قیمت بیت کوین در بازار همیشه برای فروشنده‌ها جذاب بوده، ولی خریداران را خوشحال نمی‌کند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر مفهوم این اصطلاح و اهمیت آن در بازار خواهیم پرداخت.

- Advertisement -

تعریف بولران

این اصطلاح از ترکیب دو کلمه بول (Bull) و ران (Run) تشکیل شده‌است و به معنی گاوبازی است. گاو نشان دهنده یک بازار صعودی در بازه زمانی طولانی است؛ بنابراین هرجا واژه گاو به چشم خورد، منظور بازار صعودی رمزارزها است. در بولران ارز دیجیتال، فروشنده‌ها تنها با فشردن یک دکمه، سود زیادی به دست می‌آورند. معمولاً سرمایه‌گذاران، خریداران هستند و میزان تقاضای آن‌ها بسیار بالا است. درنتیجه اعتماد‌به‌نفس تریدرها بالا و قیمت‌ خرید ارز دیجیتال نیز صعودی خواهد شد.

- Advertisement -

تأثیر بولران بر قیمت بیت کوین

بیت کوین در سه سال مختلف، سه بولران تاریخی بزرگ را به ثبت رسانید که نشان‌دهنده رشد قیمتی این ارز دیجیتال بوده است. درواقع در آن سال‌ها پس از هاوینگ بیت کوین، قیمت آن وارد فاز صعودی شد. احتمال تکرار شدن بولران برای بیت کوین در هر 4 سال یک‌بار وجود دارد و دلیل آن می‌تواند یکی از موارد ذیل باشد.

دلایل شکل‌گیری بولران بر قیمت بیت کوین

بی شک چنانچه سرمایه‌داری با یک بازار ساکن رو‌به‌رو شود و به سودآوری مدنظر خود دست نیابد. سرمایه خود را در بخش دیگری قرار داده و رفته‌رفته تعداد فعالان در آن بخش کاسته می‌شود. از آنجایی که بولران معمولاً در موقعیت‌های خاص و براساس معیارها و داده‌های مشخصی اتفاق می‌افتد. این امر بهترین حالت برای رخ دادن بولران در بازارها می‌باشد. در دنیای کریپتوکارنسی بولران حکم آدرنالین را دارد؛ زیرا مانند یک شوک مثبت توجه افراد زیادی را به سمت بازار ارز دیجیتال جلب می‌کند. چنانچه در این بازار به مدت طولانی ثبات قیمت حاکم شود، باید منتظر یک شوک بزرگ بود. در ادامه دلایل مختلف تشکیل بولران و تحلیل بیت کوین را بررسی خواهیم کرد:

بولران
دلایل شکل‌گیری بولران بر قیمت بیت کوین

عرضه و تقاضا بر بولران بیت کوین

یکی از مهمترین عواملی که سبب عامل‌های سیر صعودی در بازار می‌شود. تأثیرگذاری ثروتمندان و افزایش تعداد آن‌ها در صرافی ارز دیجیتال است به‌طوری که این افراد بر روند صعودی تأثیر بسزایی داشته و می‌توانند قیمت‌ها را افزایش یا کاهش دهند. آن‌ها به طرق مختلف به‌عنوان ابزاری جهت تبلیغات گسترده بیت کوین محسوب شده‌است و با شروع یک روند صعودی یا نزولی، روند بازار را تغییر می‌دهند.

تأثیرات اخبار بر بولران بیت کوین

یکی از عواملی که زمان بولران را مشخص می‌کند، احساسات معامله‌گری است که ناشی از اخباری است که حول همکاری‌های خوشبینانه می‌توان انتظار داشت. این اخبار باعث صعودی یا نزولی شدن قیمت بیت کوین در بازار شده و تغییرات چشمگیری را به‌دنبال خواهد‌داشت.

روابط سیاسی و اقتصادی

عامل بعدی که تأثیر زیادی بر بولران دارد، روابط سیاسی و اقتصادی است؛ زیرا ثبات اقتصادی، اخبار خوب سیاسی و بهبود روابط اجتماعی جوامع مختلف، یکی از آیتم‌های مهم در روند صعودی بازار جهت خرید ارز دیجیتال است. بعضی از صاحب‌نظران عوامل سیاسی و اقتصادی را مهمترین عامل مؤثر بر قیمت خرید بیت کوین می‌دانند.

بولران
بولران

پذیرش نهادها

پذیرش ارزهای دیجیتال توسط برخی شرکت‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، سبب ایجاد حرکت نو در بازار کریپتو شده‌ و سبب قوت بخشیدن روند صعودی یا بولران بیت کوین می‌شود. همچنین جالب است بدانید که تحلیل ارزهای دیجیتال، مانند تحلیل بیت کوین توسط نهادهای ذکر شده هم برای بازار ارزهای دیجیتال و هم برای افرادی که با تازگی وارد این بازار شده‌اند. نوعی سیگنال مثبت به شمار می‌رود.

عدم سرمایه‌گذاری

همیشه و در هر حال، سرمایه‌گذار قبل از آغاز سرمایه‌گذاری، یک تحقیق کلی برای انتخاب محبوب‌ترین ارز دیجیتال انجام داده‌می شود. و در نهایت انتخاب می‌کند. ازآن‌جا که این عامل سبب افزایش میزان تقاضای آن ارز دیجیتال در بازار می‌شود. لذا می‌تواند تاثیر بسزایی بر بولران یا افزایش قیمت بیت کوین داشته باشد.

نرخ بهره و تورم

عامل دیگری که صعودی بودن بازار کریپتو را هدایت می کند. و سبب بولران بیت کوین می‌شود، نرخ بهره و تورم بالا است. چراکه با افزایش این نرخ، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند نقدینگی خود را در بازار سرمایه‌گذاری کنند. در نهایت با رخ دادن بولران بیت کوین به سود قابل‌توجهی دست یابند.

بولران بعدی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

با توجه به چرخه‌های گذشته بولران بیت کوین، انتظار می‌رود این روند صعودی در سال 2024 آغاز شد. و تا اواسط سال 2025 ادامه پیدا کند. البته رمزارزها بسیار غیرقابل پیش‌بینی هستند و هر اتفاقی می‌تواند سبب تغییرات قیمتی در آن‌ها شود. تا کنون بازار کریپتو بازارهای گاوی و خرسی بسیار زیادی را تجربه کرده است، که کلیه این موارد سبب صعودی یا نزولی بودن قیمت بیت کوین شده‌است. بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که بولران بعدی بیت کوین در چه زمانی رخ می‌دهد تا خود را برای آن آماده‌سازند.

بولران

بولران بیت کوین، یک اتفاق ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی است؛ به طوری که یقیناً نمی‌توان زمانی را برای آن تعیین کرد یا تاریخ وقوع را به‌درستی بیان کرد. اما با توجه به تجربه زیاد برخی سرمایه‌گذاران، سرنخ‌های بسیاری برای پی بردن به آن وجود‌ دارد. که با آگاهی از آن‌ها می‌توان تا حدود زیادی احتمال این روند انفجاری را حدس زد. طبق نظریه‌های آخر، برخی تحلیلگران و کارشناسان، بولران بیت کوین به زودی اتفاق می‌افتد. مطالب ذکر شده در این مقاله، هرگز به عنوان تبلیغ یا تشویق برای خرید بیت کوین نیست و تنها جنبه آموزشی برای علاقمندان به این نوع سرما‌یه‌گذاری را دارد. بهتر است هرگونه معامله و خرید و فروش در این بازارها، توسط افراد آموزش دیده و با تجربه صورت بگيرد تا از بروز هرگونه ضرر و هدر رفتن سرمایه، جلوگیری به عمل آید.

این مطلب ریپورتاژ بوده و پایگاه خبری فکت کوینز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با فکت کوینز ندارد.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان