ایلان ماسک در رقابت با OpenAI یک استارتاپ AI راه‌اندازی می‌کند

خانهاخبارایلان ماسک در...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بنا بر گزارش‌های تازه، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر در حال توسعه برنامه‌های خود برای ساخت استارتاپ هوش مصنوعی است تا با OpenAI، سازنده ربات متنی ChatGPT رقابت کند. گفتنی است که OpenAI یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی است که خود ایلان ماسک در سال 2015 به‌عنوان هم‌بنیانگذار آن ایفای نقش کرده بود.

- Advertisement -
spot_img

رقابت ایلان ماسک با OpenAI

به نقل از کوین تلگراف، اخبار مربوط به استارتاپ جدید مبتنی بر AI ایلان ماسک پس از آن به گوش رسید که اطلاعاتی در رابطه با جمع‌آوری یک تیم از محققان و مهندسین هوش مصنوعی توسط وی منتشر شد. در حالی که ماسک هیئت‌مدیره OpenAI را در سال 2018 ترک کرد، استارتاپ جدید وی را در کنار دیگر غول‌های حوزه فناوری مانند گوگل و مایکروسافت قرار می‌دهد که در تلاش هستند تا نسل بعدی هوش مصنوعی را بسازند.

- Advertisement -
توییت ایلان ماسک

گزارش فایننشال تایمز از این اتفاق نشان می‌دهد که ماسک در حال صحبت با سرمایه‌گذاران تسلا و اسپیس ایکس در رابطه با سرمایه‌گذاری در استارتاپ هوش مصنوعی است. این رسانه توضیح داد که افراد زیادی در حال سرمایه‌گذاری در AI هستند. این حوزه واقعی است و سرمایه‌گذاران نسبت به آن هیجان دارند.

مطلب مفید: بلاک چین Base چیست؟ آشنایی با بلاک چین لایه ۲ صرافی کوین بیس

یافته‌های این گزارش تکمیل کننده گزارشی در 12 آوریل است که در آن یک منبع ناشناس ادعا کرد ایلان ماسک نزدیک به 10 هزار واحد پردازش گرافیکی را برای تقویت ابتکارات هوش مصنوعی توییتر خریداری کرده است. باید اشاره داشت که وی در 9 مارس شرکتی را تحت نام X یا X.AI خریداری کرد و خود را به‌عنوان تنها مدیر آن معرفی کرد. علاوه بر آن، وی نام شرکت توییتر را نیز در بایگانی‌های شرکت به X تغییر داد. هدف وی به نظر ایجاد برنامه همه‌کاره تحت نام تجاری X است.

باید اشاره داشت که تلاش ایلان ماسک برای راه‌اندازی استارتاپ هوش مصنوعی و فعالیت در این زمینه در حالی صورت گرفته که وی چندی پیش در کنار 2600 فعال دیگر در حوزه تکنولوژی با امضای نامه‌ای خواستار توقف موقت توسعه هوش مصنوعی شده بودند. دلیل آن‌ها برای توقف توسعه، ریسک‌های موجود برای جامعه و بشریت بود.

باید اشاره داشت که علاوه بر ایلان ماسک و دیگر غول‌های فناوری، سرویس وب آمازون نیز در تازه‌ترین اقدام خود از وارد شدن به حوزه هوش مصنوعی خبر داده است. پلتفرم تازه این سرویس تحت نام آمازون بدراک (Bedrock) به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از مدل‌های پایه به ساخت با هوش مصنوعی بپردازند.

توییت سرویس وب آمازون

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان