آزادسازی بیش از ۳۸۵ میلیون توکن OP؛ تاثیر آن بر قیمت چیست؟

خانهاخبارآزادسازی بیش از...

آنچه می‌خوانید...

شبکه آپتیمیزم، راهکار لایه 2 مبتنی بر اتریوم قرار است در تاریخ 31 مه بیش از 386 میلیون توکن OP به ارزش تقریبی 587 میلیون دلار را هم‌زمان با پایان یافتن دوره سرمایه‌گذاری اولیه برای مشارکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران ابتدایی و ایجاد نگرانی‌هایی در مورد فشار قیمت بر ایجاد روند نزولی، آزاد کند. کاربران و اعضای جامعه معتقدند که روند آزادسازی توکن OP می‌تواند قیمت این دارایی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

آزادسازی توکن OP

به نقل از کوین تلگراف، این روند آزادسازی توکن OP یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای آزادسازی توکن در سال جاری خواهد بود. با توجه به موجودی در گردش فعلی 335 میلیونی آپتیمیزم، این آزادسازی می‌تواند موجودی در گردش این توکن را بیش از 100% افزایش دهد.

- Advertisement -

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی Unlock Calendar، احتمال قوی وجود دارد که آزادسازی توکن OP منجر به فشار فروش گسترده در بازار برای این ارز دیجیتال شود. یکی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق نیز آن است که سرمایه‌گذاران دارایی در حال حاضر در سود قابل‌توجهی به سر می‌برند و برای جلوگیری از زیان یا کاهش سود خود ممکن است اقدام به فروش کنند.

توییت توکن ترمینال

گفتنی است که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران آپتیمیزم شرکت‌های سرمایه‌گذاری پاردایم، a16z و IDEO به شمار می‌روند. بر اساس داده‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری که در دور دوم مسیر سرمایه‌گذاری این پروتکل شرکت کردند اکنون نسبت به سرمایه‌گذاری اولیه خود در سود 10 هزار درصدی به سر می‌برند.

مطلب مفید: بریکس چگونه قدرت ایالات متحده را کاهش خواهد داد؟

با این حال به نظر می‌رسد که میانگین خرید در قیمت برای این شرکت‌ها محدوده 0.24 دلاری بوده است که بدین ترتیب سود این شرکت‌ها را به 529% کاهش می‌دهد.

قابل‌توجه است که آزادسازی توکن‌ها رویدادهای برنامه‌ریزی شده هستند که در آن‌ها توکن‌های اختصاص یافته به سرمایه‌گذاران اولیه و توسعه‌دهندگان بزرگ شبکه پس از یک مدت مسدود و قفل بودن آزاد می‌شوند. پروژه‌های رمزارزی معمولاً تضمین می‌کنند که توکن‌ها قفل شده‌اند تا از فروش‌های سنگین هنگامی که نقدینگی در بازار کم است جلوگیری کنند، اتفاقی که می‌تواند قیمت دارایی را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

همان‌طور که اشاره شد، آپتیمیزم راهکار مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم است که هدف آن سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها و فعالیت‌های شبکه اتریوم و همچنین ارزان‌تر ساختن تراکنش‌ها در شبکه است. توکن OP نیز ارز دیجیتال حاکمیتی این شبکه محسوب می‌شود. آپتیمیزم ماه ژوئن سال گذشته و با ایردراپ خود راه‌اندازی شد. این شبکه توکن خود را میان 250 هزار آدرس مختلف توزیع کرد. همچنین قابل‌توجه است که در فوریه امسال، دومین ایردراپ صورت گرفت و 11 میلیون OP میان 307 هزار آدرس توزیع شد.

در حالی که ایردراپ‌ها برای مدتی باعث افزایش فعالیت معاملاتی شدند اما قیمت این ارز دیجیتال در چند ماه اخیر همواره روندی نزولی را طی کرده است. همچنین در آستانه آزادسازی بخشی دیگر از توکن‌های OP فشار فروش افزایش داشته و شاهد سقوط 8 درصدی این ارز در شبانه‌روز گذشته بودیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان