پروتکل آوی قصد دارد ذخایر استیبل کوین BUSD را مسدود کند

خانهاخبارپروتکل آوی قصد...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در پی ایجاد موجی از فشارهای قانون‌گذاری بر شرکت پکسوس، صادرکننده استیبل کوین BUSD، اعضای جامعه پروتکل وام‌دهی و غیرمتمرکز آوی در نظر دارند تا استفاده از این ارز دیجیتال را در پروتکل متوقف و ذخایر آن را مسدود کنند. پس از دستور توقف صدور BUSD، طرح حاکمیتی برای آوی معرفی شد که در پی آن، ذخایر BUSD در بازار اتریوم پروتکل از ابتدای ماه آوریل مسدود خواهد شد و کاربران تنها اجازه خواهند داشت این توکن را بسوزانند.

رها کردن BUSD توسط آوی

به نقل از کریپتوپوتیتو، طرح اشاره شده توسط مارک زلر، یکی از اعضای جامعه آوی و مؤسس پروتکل Aavechan ارائه شده است. وی درباره این تصمیم خود اشاره داشت که استیبل کوین BUSD دیگر هیچ جنبه رشدی ندارد و بدون وجود فرصت برای مینت توکن جدید، ادامه استفاده از آن می‌تواند به ثبات دارایی‌ها و این ارز آسیب برساند. ازنظر زلر، معقول‌ترین راه برای آوی مسدود کردن ذخایر این ارز و دعوت کاربران به استفاده از استیبل کوین دیگری است.

- Advertisement -

گفتنی است که با توجه به اهمیت استیبل کوین‌ها در بازارهای معاملاتی و همچنین پلتفرم‌های وام‌دهی و … در اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز، آوی چنین تصمیمی گرفته تا کاربران پلتفرم بتوانند از سقوط ارزش تدریجی BUSD در امان باشند و فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

روز گذشته، شرکت صادرکننده BUSD اعلام کرد که از 23 فوریه و در پی دستور اداره خدمات مالی نیویورک، هیچ توکن جدید BUSD مینت نخواهد کرد. این دستور در حالی صادر شده است که به نظر یک روز قبل از آن، کمیسیون بورس آمریکا قصد شکایت از پکسوس به دلیل نقض قوانین حفاظت از سرمایه‌گذاران با صدور BUSD را داشته است.

مطلب مفید: بهترین ارزهای دیجیتال لایه ۲ برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۳

بدون مینت واحدهای جدید، موجودی در گردش استیبل کوین BUSD به‌مرورزمان صفر خواهد شد و این موضوع یکی از دلایلی است که پروتکل آوی قصد مسدود کردن ذخایر این ارز را دارد. باید اشاره داشت که شرکت پکسوس تا سال آینده به کاربران فرصت داده است تا این ارز را به دلار یا USDP تبدیل کنند. ازآنجایی‌که ریسک آنی پروتکل آوی را تهدید نمی‌کند، زلر اشاره داشت که نیازی برای سریع اجراشدن فرایند رأی‌گیری وجود ندارد.

سقوط یک استیبل کوین دیگر

BUSD در حال حاضر سومین استیبل کوین بزرگ ازنظر ارزش بازار است و در میان تمامی ارزهای دیجیتال نیز رتبه هفتم را در اختیار دارد. گفتنی است که پس از انتشار اخبار مربوط به این ارز، تعداد واحدهای BUSD از 16.15 میلیارد به 15.86 میلیارد کاهش یافت که نشان‌دهنده تصمیم سریع سرمایه‌گذاران برای سوزاندن و خارج کردن سرمایه خود از این ارز است.

باید اشاره داشت که قبل از BUSD، استیبل کوین شبکه ترا رتبه سوم را در اختیار داشت. این ارز نیز در ماه مه سال گذشته و در پی نقص‌هایی که منجر به از دست رفتن ثباتش شد، سقوط کرد. علیرغم سقوط فاجعه‌بار این استیبل کوین هنوز افرادی در حوزه کریپتو اعتقاد دارند که راهکار استیبل کوین غیرمتمرکز و الگوریتم دار نیاز صنعت کریپتو است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان