حل مشکل BRC-20 شبکه بیت کوین با آپدیت پروتکل تپ روت

خانهاخبارحل مشکل BRC-20...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

شرکت لایتنینگ لبز، توسعه‌دهنده شبکه لایتنینگ بیت کوین به‌تازگی با انتشار به‌روزرسانی برای پروتکل تپ روت (Taproot Assets Protocol)، راهکار کارآمدتری را برای مینت دارایی‌های جدید در شبکه بیت کوین به کاربران این شبکه معرفی کرده است.

به‌روزرسانی پروتکل تپ روت

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته شرکت زیرساختی شبکه لایتنینگ از روش فعلی مینت دارایی‌های بر بستر شبکه بیت کوین انتقاد کرد و اشاره داشت که این روش بسیار ناکارآمد است. این شرکت در ادامه به پروتکل‌های دست و پا گیری اشاره کرد که متا داده‌های یک دارایی را مستقیم در فضای بلاک می‌نویسند و فضا را اشغال می‌کنند.

- Advertisement -
توییت لایتنینگ لبز

پروتکل دارایی‌های تپ روت طراحی شده تا بیشترین فعالیت خود را خارج از زنجیره انجام دهد تا مانع از ازدحام و شلوغی در شبکه شود که از زمان روی کار آمدن استاندارد توکنی BRC-20، همواره یکی از شاخصه‌های اصلی بلاک چین بیت کوین بوده است. گفتنی است که این استاندارد توسط یک توسعه‌دهنده ناشناس با نام Domo در تاریخ 8 مارس راه‌اندازی شد.

شرکت لایتنینگ لبز درباره به‌روزرسانی جدید خود گفت که کاربران پروتکل می‌توانند به‌زودی و با استفاده از کیف پول و صرافی‌ها دارایی‌های BRC-20 خود را در شبکه لایتنینگ ادغام کنند. بدین ترتیب، دیگر لازم نیست که کاربران برای چنین حرکتی نیاز به راه‌اندازی یک اکوسیستم جدید ندارند.

مطلب مفید: Google Bard چیست ؟ آشنایی با ربات هوش مصنوعی گوگل

باید اشاره داشت Domo قبلاً گفته بود که پروتکل تپ روت راهکار بسیار بهتری نسبت به روش‌های موجود مانند JSON برای مینت دارایی‌های جدید در شبکه بیت کوین است. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد که به‌آسانی و با تراکنش‌های ارزان، دارایی را به شبکه لایتنینگ منتقل کنند.

قابل‌توجه است که اکثریت قریب به اتفاق توکن‌های BRC-20 که تاکنون ساخته شده‌اند برای کاربردی‌تر کردن مینت اوردینالزها در شبکه، استقرار قرارداد توکن‌ها، مینت و انتقال آن‌ها از داده‌ها و روش JSON استفاده می‌کنند. این روش اما با انتقاد گسترده توسعه‌دهندگان همراه بوده است. این افراد معتقدند که فرایند اشاره شده نسبت به استفاده از باینری، کارمزد تراکنش 4 برابری را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

گفتنی است که پروتکل دارایی‌های تپ روت در حقیقت نسخه تغییر پیدا کرده پروتکل تارو است. شرکت لایتنینگ در ماه دسامبر سال گذشته و پس از شکایت شرکت توسعه‌دهنده بلاک چینی با نام تاری (Tari) نام این پروتکل را تغییر داد. در رابطه با توکن‌های BRC-20 نیز باید اشاره داشت که ارزش کلی آن‌ها روز 9 مه از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرد اما از آن زمان تاکنون با اصلاح سنگینی همراه بوده و اخیراً به 500 میلیون دلار رسید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان