آیا می‌توان از نوسان بازار کریپتوکارنسی و قیمت ارزهای دیجیتال سود گرفت؟

خانهریپورتاژآیا می‌توان از...

آنچه می‌خوانید...

بازار ارز دیجیتال همواره در حال نوسان است و نداشتن دامنه نوسانات بر این موضوع تاثیر گذار است؛ این نوسانات در قیمت ارز دیجیتال می‌تواند برای افراد، تهدید برای از دست رفتن سرمایه‌شان یا فرصت برای کسب سود باشد. روش‌های متفاوتی برای کسب سود در بازار ارز دیجیتال وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا یکی از روش‌های جذاب نوسان گیری و کسب درآمد از طریق تغییر در قیمت ارز دیجیتال که به سوئینگ تریدینگ معروف است را با شما به اشتراک بگذاریم.

سوئینگ تریدینگ (Swing Trading) چیست؟

سوئینگ تریدینگ سبکی از معاملات است که تلاش می‌کند سودهای کوتاه‌مدت تا میان‌مدت را در یک ارز دیجیتال (یا هر بازار مالی) در بازه‌ای از چند روز تا چند هفته به دست آورد. معامله‌گران در درجه اول از تحلیل تکنیکال برای جستجوی فرصت‌های معاملاتی استفاده می‌کنند.

- Advertisement -

معامله‌گران سوئینگ ممکن است علاوه بر تجزیه و تحلیل روندها و الگوهای قیمت، از تحلیل بنیادی استفاده کنند.

به طور معمول، معاملات سوئینگ شامل حفظ یک موقعیت خرید (در بلندمدت) یا فروش (در کوتاه‌مدت) است که بیش از یک روز معاملاتی طول می‌کشد، اما معمولاً بیش از چند هفته یا چند ماه نیست. این یک چارچوب زمانی کلی است، زیرا برخی از معاملات ممکن است بیش از چند ماه طول بکشد، با این حال معامله‌گر ممکن است همچنان آنها را معاملات نوسانی در نظر بگیرد. معاملات سوئینگ نیز می‌تواند در طول یک جلسه معاملاتی رخ دهد، اگرچه این یک نتیجه نادر است که به دلیل شرایط بسیار نوسان ایجاد می‌شود.

هدف از معاملات نوسانی، گرفتن بخشی از یک حرکت بالقوه قیمت ارز دیجیتال است. در حالی که برخی از معامله‌گران به دنبال رمزارز بی‌ثبات با تحرک زیاد هستند، برخی دیگر ممکن است رمزارز آرام‌تر را ترجیح دهند. در هر صورت، معاملات سوئینگ فرآیندی است که مشخص می‌کند قیمت دارایی احتمالاً به کدام سمت حرکت می‌کند، وارد یک موقعیت می‌شود و سپس در صورت تحقق آن حرکت، بخشی از سود را به دست می‌آورد. معامله‌گران سوئینگ موفق فقط به دنبال گرفتن بخشی از حرکت قیمت مورد انتظار هستند و سپس به فرصت بعدی می‌روند.

مزایا و معایب معاملات سوئینگ

بسیاری از معامله‌گران نوسانی معاملات را بر اساس نسبت سود به زیان (ریسک به پاداش) ارزیابی می‌کنند. با تجزیه و تحلیل نمودار یک دارایی، آنها تعیین می‌کنند که کجا وارد شوند، در کجا ضرر خود را متوقف کنند، و سپس پیش‌بینی می‌کنند که کجا می‌توانند با سود خارج شوند. اگر آنها در معامله‌ای که به طور منطقی می‌تواند سود 3 دلاری ایجاد کند، 1 دلار به ازای هر رمز ارز به خطر بیاندازند، این نسبت ریسک به ریوارد مطلوب است. از سوی دیگر، ریسک کردن 1 دلار فقط برای به دست آوردن 0.75 دلار چندان مطلوب نیست.

معامله‌گران سوئینگ در درجه اول از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، و در صورت لزوم می‌توان از تحلیل بنیادی برای بهبود تحلیل استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر یک معامله‌گر شاهد یک معامله صعودی در قیمت ارز دیجیتال باشد، ممکن است بخواهد بررسی کند که از لحاظ بنیادی آن دارایی مطلوب یا در حال بهبود نیز به نظر می‌رسد؛ تیم پروژه در حال گسترش آن است و یا با دیگر بلاک‌چین‌ها خود را گسترش می‌دهد یا خیر.

معامله‌گران سوئینگ اغلب به دنبال فرصت‌هایی در نمودارها قیمت ارز دیجیتال (Crypto price) در تایم فریم روزانه می‌گردند و ممکن است نمودارهای 1 ساعته یا 15 دقیقه‌ای را نگاه کنند تا سطح ورودی دقیق، حد ضرر و حد سود را پیدا کنند.

قیمت ارز دیجیتال
مزایا و معایب معادلات سوئینگ

مزایا نوسان‌گیری از قیمت ارز دیجیتال

  • نسبت به معاملات روزانه به زمان کمتری برای معامله نیاز دارد.
  • این پتانسیل سود کوتاه مدت را با تصرف بخش عمده‌ای از نوسانات بازار به حداکثر می‌رساند.
  • معامله‌گران می‌توانند به طور انحصاری بر تحلیل تکنیکال تکیه کنند که فرآیند معاملات را ساده می‌کند.

معایب نوسان‌گیری از قیمت ارز دیجیتال

  • موقعیت‌های معاملاتی در معرض ریسک بازار یک شبه و آخر هفته قرار دارند.
  • تغییر ناگهانی بازار می‌تواند منجر به زیان‌های قابل توجهی شود.
  • معامله‌گران نوسان اغلب روندهای بلندمدت را به نفع حرکات کوتاه‌مدت بازار از دست می‌دهند.

ریسک‌های بازار ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال همواره دارای ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک است. شناخت این ریسک‌ها می‌تواند ما را در شناخت بازار و مدیریت سرمایه کمک کند. ریسک‌های سیستماتیک شامل انواع داده‌های اقتصادی و رویدادهای فاندامنتال است که می‌تواند باعث نوسانات در قیمت ارز دیجیتال شود. ریسک‌های غیرسیستماتیک شامل اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی مثل جنگ و یا انواع بحران‌های ناگوار است. به عنوان مثال، اتفاق کوید ۱۹ یک حادثه ناگواری بود که بازار ریزش سنگین بازارهای مالی شد. استفاده از جدول ارز دیجیتال و ثبت انواع ریسک‌ها و نوشتن انواع سناریوها برای آنها می‌تواند کارگشا باشد.

سرویس ارائه دهنده قیمت ارز دیجیتال

سرویس‌های قیمت ارز دیجیتال در هنگام نوسان شدید ممکن است با خطا مواجه شوند؛ از طرفی داشتن اطلاعات درجه یک و بروز برای معامله‌گران و سرمایه گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است به همین جهت بهتر است سرویسی که برای بررسی قیمت لحظه‌ ای ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، معتبر و شناخته شده باشد و از منابع دست اول قیمت ارز دیجیتال را گردآوری و ارائه کند. “سرویس قیمت ارز دیجیتال والکس” یکی از معتبرترین سرویس‌ها در خصوص ارائه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در ایران است.

از مزایای استفاده از والکس که می‌توان اشاره کرد این است که:

  • قیمت بدون تاخیر و آنی نمایش داده می‌شود.
  • امکان بررسی بیش از 100 رمزارز برتر بازار ارز دیجیتال را فراهم کرده است.
  • با بیش از 600 هزار کاربر فعال می‌توانید معاملات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.
  • اطلاعات موجود در این صرافی معتبر و به روز است.
  • پلتفرم‌های راحت این صرافی از جمله وب‌سایت و اپلیکیشن برای هر نوع معامله‌گری قابل استفاده است.
  • ابزارهای تحلیلی این صرافی بسیار کاربردی است.
  • امنیت بسیار بالایی با ارائه کیف پول سرد و اختصاصی فراهم کرده است.
  • پشتیبانی 24 ساعته والکس در 7 روز هفته محیطی قابل اتکا را برای معاملات شما فراهم کرده است.

جمع بندی

یکی از روش‌های تحلیل و معامله بازار ارز دیجیتال”سوئینگ تریدینگ” است. در معاملات سوئینگ، معامله‌گر از تایم فریم‌های بالاتر استفاده می‌کند و ممکن است تا چند روز یا هفته در معامله باشد. این معاملات درصد بردهای بالاتر و نسبت ریسک به ریوارد مناسب‌تری دارند. برای استفاده از سوئینگ تریدینگ بهتر است یک جدول ارز دیجیتال یا یک لیست ارز دیجیتال تهیه کنیم و انواع تاییدیه‌های خود را به صورت یک گزارش در آن درج کنیم.

این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری فکت کوینز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند. مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با فکت کوینز ندارد!

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان