کاهش اتریوم‌های سپرده‌گذاری شده در آستانه به‌روزرسانی شاپلا؛ علت چیست؟

خانهاخبارکاهش اتریوم‌های سپرده‌گذاری...

آنچه می‌خوانید...

در هفته‌های گذشته و با نزدیک شدن به زمان به‌روزرسانی شاپلا، میزان اتریوم سپرده‌گذاری و استیک شده در شبکه اتریوم با کاهش همراه بوده است. بسیاری معتقدند که دلیل این اتفاق به‌روزرسانی مذکور و همچنین افزایش فشار قانون‌گذاران بوده است. روز 9 آوریل، پلتفرم تحلیلی گلسنود نیز در گزارشی با بیان همین موضوعات اشاره داشت که به‌روزرسانی شانگهای و فشار قانون‌گذار باعث شده تا میزان و فعالیت اتریوم‌های سپرده‌گذاری شده در شبکه کاهش یابد.

کاهش اتریوم‌های سپرده‌گذاری شده در شبکه

به نقل از کوین تلگراف، قانون‌گذاران مالی آمریکا از ابتدای سال تاکنون موضع منفی و سخت‌گیرانه‌ای را نسبت به ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده‌اند. کمیسیون بورس آمریکا عنوان کرده است که اتریوم اوراق بهادار است و به سرکوب پلتفرم‌های استیکینگ پرداخته است. این در حالی است که مجلس آمریکا هنوز هیچ اعلامیه رسمی مبنی بر اوراق بهادار بودن اتریوم صادر نکرده است.

- Advertisement -

دو روز دیگر (23 فروردین)، شبکه اتریوم به‌روزرسانی خواهد شد و هارد فورک مورد انتظار شانگهای بالاخره در شبکه راه‌اندازی می‌شود و فاز برداشت و آزاد شدن اتریوم‌های استیک شده در زنجیره بیکن آغاز می‌شود. در همین حین و همان‌طور که اشاره شد، میزان سپرده‌گذاری در اتریوم با کاهش همراه بوده که از نظر گلسنود، دو علت بالا دلیل آن است.

توییت گلسنود

این پلتفرم تحلیلی در ادامه نیز افزود که صرافی‌های متمرکز مانند کوین بیس، بایننس و کراکن سهم بازاری خود درزمینهٔ استیکینگ را به پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ مانند لیدو فایننس باخته‌اند. گلسنود ادامه داد که پس از پایان گرد و خاک میان سه صرافی متمرکز بزرگ، لیدو پیروز از میدان خارج شد و در حال حاضر درزمینهٔ سپرده‌گذاری در اتریوم دست بالاتر را دارد.

مطلب مفید: Reality Metaverse چیست؟ آشنایی با بازی Landlord GO

بر اساس داده‌ها، پلتفرم لیدو فایننس اکنون یک سوم از کل اتریوم‌های سپرده‌گذاری شده را به خود اختصاص داده است. به عبارتی دیگر، این پلتفرم مسئول سپرده‌گذاری 11 میلیارد دلار اتریوم است. یکی از دلایل علاقه کاربران به این پلتفرم نسبت به صرافی‌های متمرکز، کمیسیون کمتر است. صرافی کوین بیس برای سپرده‌گذاری اتریوم 25% کمیسیون دریافت می‌کند. این در حالی است که لیدو تنها 10% کمیسیون می‌گیرد. علاوه بر آن، سود ارائه شده از سمت لیدو نیز بیشتر از کوین بیس است.

انتظار می‌رود که پس از به‌روزرسانی شانگهای و اضافه شدن قابلیت برداشت اتریوم‌های استیک شده در شبکه، پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ مانند لیدو از محبوبیت بیشتری برخوردار شوند و کاربران بیشتری را جذب کنند.

گفتنی است که پس از راه‌اندازی قابلیت برداشت، حدود 18 میلیون اتریوم به ارزش 33.7 میلیارد دلار آزاد می‌شود که پس از آن، در طی چند هفته و ماه کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را برداشت کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان