گری گنسلر: به روزرسانی مرج ممکن است باعث قرار گرفتن اتریوم در دسته اوراق بهادار شود

خانهاخبارگری گنسلر: به...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به روزرسانی مورد انتظار شبکه اتریوم با نام مرج روز 15 سپتامبر در شبکه صورت گرفت و شاهد انتقال این شبکه از مدل اثبات کار به اثبات سهام بودیم. در همین زمینه، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به تازگی در رابطه با این تغییر صحبت کرده و گفته است که به روزرسانی اخیر می‌تواند اتریوم را از مجموعه قانونی فعلی خارج کرده و آن را تحت قوانین اوراق بهادار قرار دهد. گری گنسلر معتقد است که به روزرسانی اخیر ممکن است باعث ایجاد اتریوم اوراق بهادار شده باشد.

- Advertisement -
spot_img

اتریوم بعد از مرج می‌تواند از تست هاوی را پشت سر بگذارد

تست هاوی (Howey Test)، در سال 1946 و برای کمک به این موضوع ایجاد شد که اوراق بهادار بودن یا نبودن یک دارایی را مشخص کند. این تست بیان می‌کند که یک معامله یا تراکنش به قرارداد سرمایه‌ گذاری تبدیل می‌شود اگر پول در یک شرکت مشترک و با انتظار سودی معقول که از تلاش‌های دیگران به دست می‌آید، سرمایه ‌گذاری شود.

- Advertisement -
اتریوم اوراق بهادار

اگر یک تراکنش تست هاوی را پشت سر بگذارد، از آن به بعد قرارداد سرمایه گذاری در نظر گرفته می‌شود و باید توسط کمیسیون بورس ثبت شود و تحت قوانین این نهاد قرار گیرد. زمانی که اتریوم تحت مدل اثبات کار فعالیت می‌کرد، این ارز اوراق بهادار در نظر گرفته نمی‌شد و گفتنی است که شرکت ریپل نیز در دعوی قانونی خود علیه کمیسیون بورس معمولا از این نکته برای رد اتهامات کمیسیون بورس استفاده می‌کرد.

 با این حال، اکنون که شبکه اتریوم تحت مدل اثبات سهام و با استیکینگ فعالیت می‌کند، ممکن است همه چیز تغییر کند. چرا که اکنون یک استیک کننده توکن هایش را برای خود تا مدتی غیرقابل دسترسی می‌کند تا بتواند به سرمایه گذاری دسترسی پیدا کند. در نتیجه چنین چیزی می‌تواند به عنوان انتظار معقولی برای سود گرفتن در نظر گرفته شود.

مطلب مفید: حمله 51 درصدی چیست و چه خطری برای بلاکچین دارد؟

هیچ ارز دیجیتالی از دید کمیسیون بورس پنهان نمی‌ماند

گری گنسلر با اشاره به کمیته بانکداری سنا، نهاد ناظر بر فعالیت های کمیسیون بورس، گفت که استیکینگ را می‌توان به صورت رسمی سرمایه گذاری در نظر گرفت. چنین چیزی کوین های استیک شده را در محدوده اختیارات کمیسیون بورس و نه کمیسیون معاملات آتی قرار می‌دهد. وی افزود:

«از دیدگاه بررسی کوین، اتریوم استیک شده تحت تست هاوی قرار می‌گیرد. سرمایه گذاری عمومی انتظار سود در ازای تلاش دیگران را دارد. وضعیت این کوین ها بسیار به این موضوع شباهت دارد و تغییراتی نیز دارد که آن را تحت عنوان وام دهی ارائه می‌دهند.»

کمیسیون بورس بسیار شفاف گفته است که سرویس های وام دهی باید تحت قوانین این نهاد قرار گیرند و بر اساس قانون رفتار کنند. در مورد کالاهای دیجیتال بدون این خدمات، لایحه‌ ای در حال حاضر برای تصویب توسط سنای ایالات متحده بررسی می‌شود که به کمیسیون معاملات آتی اختیارات گسترده‌ تری در هنگام قانون گذاری ارزهای دیجیتال اعطا می‌کند. با این حال مخالفان این لایحه معتقند که برخلاف کمیسیون بورس، کمیسیون معاملات آتی آمریکا توانایی قانون گذاری مناسب در چنین بازار بزرگی را ندارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان