آیا روند صعودی دوج کوین به پایان رسیده است؟ تحلیلگر مطرح پاسخ می‌دهد

خانهاخبارآیا روند صعودی...

آنچه می‌خوانید...

قیمت دوج کوین در هفته‌های اخیر با رشد تقریبا 100 درصدی همراه بوده است و به نظر می‌رسد دلیل آن امیدواری سرمایه گذاران نسبت به ادغام این توکن در توییتر بوده است. به گزارش کوین تلگراف و به نقل از یک تحلیلگر مطرح بازار اما، احتمال ادامه دار بودن روند صعودی دوج در هفته‌های پیش رو بسیار پایین است و انتظار می‌رود شاهد سقوط قیمت دوج کوین باشیم.

سقوط قیمت دوج کوین

GCR، تحلیلگر و تریدر مطرح بازار ارزهای دیجیتال به تازگی اشاره داشت که با توجه به رفتار اخیر قیمت نسبت به توییت ایلان ماسک بیشتر فروش دوج کوین را مدنظر قرار می‌دهد. گفتنی است که روز 1 نوامبر و همزمان با انتشار پستی توییتری توسط ایلان ماسک از سگ شیبا خود، قیمت برترین میم کوین بازار نیز به اوج 0.158 دلاری رسید.

- Advertisement -
توییت ماسک

GCR اشاره داشت که تاثیر ماسک بر دوج کوین هنگامی که بحث ادغام این ارز با توییتر می‌شود کاهش می‌یابد. چنین صحبتی به معنای آن است که این میم کوین تا بدین لحظه بیشتر رشد قیمتی خود را تجربه کرده و اگر شاهد ادغام دوج با توییتر نیز باشیم احتمالا افزایش قیمتی را تجربه نخواهیم کرد.

اصلاح در محدوده اشباع خرید

روز گذشته قیمت دوج کوین به روند اصلاحی خود سه روز پس از ثبت اوج اشاره شده ادامه داد. قیمت این ارز به کف 0.115 دلاری سقوط کرد که به نظر دلیل آن شایعات مربوط به توقف توسعه کیف پول‌های دیجیتالی توییتر بود. چنین اتفاقی باعث شد که شاهد اصلاح 27 درصدی قیمت از اوج خود باشیم. علاوه بر آن، شاخص RSI دوج کوین نیز در بالاترین حد خود از ماه آوریل سال گذشته قرار داشت که احتمال اصلاح قیمت را به شدت افزایش داده بود.

نمودار قیمت دوج کوین
نمودار دوج کوین

حرکت اصلاحی باعث شد تا دوج کوین به محدوده حمایتی دسامبر 2021 تا مه 2022 برسد. اگر شاهد واکنش مثبت به این ناحیه حمایتی باشیم، می‌توان انتظار رشد قیمت دوج کوین تا سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی در محدوده 0.185 دلاری را داشت. از سویی دیگر، شکست این ناحیه حمایتی می‌تواند منجر به سقوط تا 0.055 دلار و هدف قیمتی روند اصلاحی شود.

داده‌های آنچین

با ورود به ماه نوامبر، شاخص‌های درون زنجیره‌ای دوج کوین همواره با نزول همراه بوده‌اند، اتفاقی که می‌تواند منجر به افزایش فشار فروش و ریزش بیشتر قیمت دوج کوین شود. باید اشاره داشت که در پی اخبار توییتر و دوج که با رالی صعودی همراه شد، حجم و تعداد تراکنش‌های نهنگ‌ها نیز افزایش یافت. اما پس از روز 1 نوامبر، تعداد نهنگ‌هایی که با شبکه تعامل داشته‌اند کاهش یافته است.

تعداد تراکنش نهنگ‌ها
تعداد تراکنش نهنگ‌ها

در کنار این موضوع، موجودی دوج کوین توزیع شده میان هولدرهای میان 1000 تا 10 میلیون توکن نیز همزمان با قیمت دوج کوین کاهش داشته است. در همین اما باید اشاره داشت که موجودی در اختیار هولدرهای 10 میلیون توکن به بالا افزایش داشته است. علاوه بر آن، آدرس‌های هولدر زیر 100 دوج نیز در حال افزایش است موردی که نشان می‌دهد سرمایه ‌گذاران خرد تا حدی فشار فروش نهنگ‌ها را خنثی کرده‌اند.

موجودی توزیع شده دوج کوین
موجودی توزیع شده دوج کوین

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان