بررسی ۵ ارز دیجیتالی که بیشترین میزان جستجو در اینترنت در سال ۲۰۲۲ را داشتند

خانهاخباربررسی ۵ ارز...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

ارزهای دیجیتال در سال 2022 از اتفاقات مختلف مانند سیاست سختیگرانه فدرال رزرو و فروپاشی پلتفرم‌هایی مانند FTX، سلسیوس، ترا و … آسیب زیادی دیدند. به نقل از کوین تلگراف، در پی این اتفاقات ارزش بازار کریپتو نیز با ریزش 70 درصدی ب 770 میلیارد دلار رسید که نشان از تسلیم شدن گسترده تریدرها و سرمایه‌گذاران داشت. در همین حین، پلتفرم دلار گیک تحقیقی را بر بیشترین ارزهای دیجیتال جستجو شده در اینترنت انجام داده است تا چشم اندازی احتمالی از ارزهای دیجیتال مدنظر سرمایه‌گذاران برای سال 2023 را ارائه کند.

- Advertisement -
spot_img
بیشترین ارزهای دیجیتال جستجو شده در اینترنت

با این حال، آخرین داده‌های مربوط به پرداخت‌های جهانی مصرف کنندگان نشان دهنده آن است که علیرغم سقوط بازار، علاقه سرمایه‌گذاران خرد به ارزها دیجیتال همچنان بالا است. از مهم‌ترین دلایل آن نیز می‌توان به سرمایه‌گذاری بلند مدت، کنجکاوی، حدس اتفاقات کوتاه مدت و … اشاره کرد. روند نزولی بازار همچنین باعث شد تا عبارت خرید ارزهای دیجتال در سال 2022 کمترین میزان جستجو در اینترنت را داشته باشد.

- Advertisement -
جستجوی عبارت خرید ارزهای دیجیتال

5 ارز دیجیتال برتر جستجو شده در اینترنت کدامند؟

بر اساس تحقییق این پلتفرم، بیت کون در سال 2022، عنوان بیشترین جستجو را میان ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده و ماهانه بیش از 28 میلیون بار در جستجوها ظاهر شده است. علاقه به این از با توجه مقایسه ارزش آن نسبت به دیگر دارایی‌های این حوزه بسار بالا است. برای مثال، تیم دراپر، سرمایه‌گذار بزرگ معتقد است که ارزهای ضعیف‌تر در زمستان کریپتو و به نفع بیت کوین کنار خواهند رفت.

توییت تیم دراپر

قیمت بیت کوین نسبت به اوج خود فاصله 65 درصدی دارد و برخی معتقدند که شاهد سقوط تا 10000 دلار نیز خواهیم بود. با این حال، جستجوی این ارز دیجیتال در اینترنت نشان می‌دهد که افراد زیادی در یک سال گذشته به دنبال خرید بیت کوین بوده‌اند.

دوج کوین در رتبه دوم

در داده‌های دلار گیک مبنی بر ارزهای دجیتال جستجو شده در اینترنت، دوج کوین، میم کوین محبوب بازار و ارز مورد علاقه ایلان ماسک با جستجو ماهانه 5.85 میلیونی در رتبه دوم و پس از بیت کوین قرار گرفته است. این ارز دیجیتال به دلیل خرید توییتر توسط ماسک در بسیاری از خبرها قرار داشت و دلیل آن نیز احتمال سرویس پرداختی در توییتر با استفاده از آن بود. با این وجود باید اشاره داشت که تنها دلیل توجه به دوج این اتفاق نبود و لیست شدن در رابین هود نیز نقش مهمی در این مورد ایفا کرد.

علاقه به دوج کوین در یک سال اخیر

این اتفاقات به دوج کوین کمک کردند تا رکوردهای موقتی را در جستجوی اینترنتی ثبت کند. برای مثال خرید توییتر در اواخر اکتبر با ترند شدن بسیار بالای دوج کوین در اینترنت همراه شد.

در حالی که قیمت این میم کوین سقوط 55 درصدی نسبت به اوج خود را ثبت کرده است، جستجوی اینترنتی آن نشان از احتمال خرید بالا توسط سرمایه‌گذاران در سال آینده دارد.

شیبا رتبه سوم بیشترین جستجو در اینترنت را دارد

باید اشاره داشت که در آمریکا شیبا اینو در رتبه دوم ارزهای دیجیتال جستجو شده در اینترنت قرار دارد و از دوج کوین نیز پیشی گرفته است اما به صورت جهانی با 4.43 میلیون جستجو به صورت ماهانه در رتبه سوم قرار دارد. این اتفاق در حالی رخ داده که عملکرد قیمتی شیبا در سال 2022 بسیار ضعیف‌تر از دوج بوده و این ارز تاکنون ریزش 75 درصدی را ثبت کرده است.

جستجوی شیبا در اینترنت

با این حال به نظر می‌رسد اتفاقات مختلف حول محور آن مانند متاورس و راه‌اندازی احتمالی شیباریوم باعث شده تا این ارز همچنان تیتر اخبار باشد. باید اشاره داشت که جستجو برای شیبا در رابطه با کریپتو دات کام نیز افزایش یافت. کریپتو دات کام صرافی رمز ارزی است که با بیشترین میزان شیبا هولد شده در ماه گذشته صحبت‌هایی مبنی بر ورشکستگی آن و احتمال فروش شیبا اینو مطرح شد. با این وجود مدیرعامل پلتفرم، اشاره داشت که ذخایر شیبا آنها به دلیل خرید مشتریان است.

رتبه چهارم اتریوم به لطف مرج

اتریوم رتبه چهارم ارزهای دیجیتال جستجو شده در اینترنت را به خود اختصاص داده و ماهانه حدود 3.84 میلیون جستجو را ثبت کرده است. این در حالی است که قیمت آن در سال 2022 با ریزش 67 درصدی همراه بوده است. دومین ارز برتر بازار در طول سال به دلیل اخبار پیرامون انتقال شبکه به گواه اثبات سپرده همواره در معرض توجه قرار داشت.

روند جستجوی اتریوم

به همین دلیل در ماه‌های گذشته جستجوی عبارت اتریوم و دیگر موارد مربوط مانند اتریوم 2.0 و مرج نیز با افزایش زیادی همراه بود. افزایش جستجو برای اتریوم می‌تواند به دلیل نگرانی‌ها از اوراق بهادار شدن این ارز پس از انتقال به گواه سپرده نیز باشد. به تازگیی پلتفرم کریپتویی پکس فول پشتیبانی از اتریوم را به دلیل مشابهی متوقف کرده است.

کاردانو در رتبه پنجم

در سال 2022، کاردانو ماهانه 1.47 میلیون جستجو را به خود اختصاص داد تا در رتبه پنجم بیشترین ارزهای دیجیتال جستجو شده در اینترنت قرار گیرد. میزان ترند شدن این ارز در ژانویه بسیار افزایش یافت و دلیل آن نیز عملکرد بهتر قیمت آن نسبت به بیت کوین و اتریوم بود. با این حال در ادامه و علیرغم هارد فورک واسیل، میزان جستجو برای آن کاهش یافت.

جستجوی اینترنتی کاردانو

گفتنی است که در رتبه‌های بعدی این لیست نیز ارزهایی مانند آوالانچ، لایت کوین، ریپل، سیف مون و نکسوس قرار دارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان