اطلاعات خصوصی ۲۰۰ میلیون کاربر توییتر منتشر شد

خانهاخباراطلاعات خصوصی ۲۰۰...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

اطلاعات خصوصی ۲۰۰ میلیون کاربر توییتر، از جمله آدرس ایمیل آنها در انجمن هکری منتشر شد. ظاهرا این اطلاعات، نسخه مرتب‌تری از مجموعه اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توییتر است که در آخرین هفته ماه دسامبر (آذر)  ۲۰۲۲ برای فروش گذاشته شده بود.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش کوین تلگراف، هکری که در ماه دسامبر اطلاعات 400 میلیون کاربر توییتر را هک کرده بود از مدیران این شبکه اجتماعی 200 هزار دلار برای بازگرداندن آنها درخواست کرده و هشدار داده بود در صورت برآورده نشدن این درخواست، تمامی داده‌ها را به صورت رایگان منتشر می‌کند که مجموعه‌ای از آن را در اواخر ماه دسامبر به اشتراک گذاشت.

- Advertisement -
تصویری از اطلاعات کاربران توییتر منتشر شده در انجمن هکرها
تصویری از اطلاعات کاربران توییتر منتشر شده در انجمن هکرها

به گفته محققان شرکت امنیتی پرایوسی افیرز (Privacy Affairs)، اطلاعات جدید با مجموعه داده‌هایی که در ماه دسامبر در انجمن هکرها منتشر شده بود یکسان است و تنها موارد تکراری از آن حذف شده و به 200 میلیون اطلاعات رسیده است. شایان ذکر است مجموعه اطلاعات جدید، شماره تلفن کاربران را شامل نمی‌شود. با این حال، کارشناسان امنیتی هشدار دادند از این اطلاعات می‌توان برای کمپین‌های مهندسی اجتماعی یا داکسینگ که در آن مجموعه‌ای از کارها برای به دست آوردن اطلاعات خصوصی کاربران انجام می‌شود، استفاده کرد

مجموعه داده‌ها در ابتدا 63 گیگابایت بود اما پس از حذف موارد تکراری و فشرده‌سازی آنها، آخرین نسخه تنها 4 گیگابایت حجم دارد و به صورت رایگان، برای دانلود گذاشته شده است.

علاوه بر این، هکر خاطرنشان کرد تاریخ فایل‌ها نشان می‌دهد اطلاعات از اوایل ماه نوامبر 2021 تا 14 دسامبر 2021 جمع‌آوری شده‌اند.

به دنبال حملات هکری پی‌در‌پی به توییتر، بسیاری از کاربران از این شبکه اجتماعی درخواست کردند تا به امنیت آن توجه ویژه‌ای کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان