برداشت بیت کوین از بایننس به اوج خود رسید؛ علت چیست؟

خانهاخباربرداشت بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در 24 ساعت اخیر و همزمان با بالا گرفتن شایعاتی که چانگ پنگ ژائو آنها را ایجاد ترس، تردید وحشت (FUD) معرفی کرده، برداشت از صرافی بایننس به اوج 500 میلیون دلاری رسیده است. به نقل از کوین تلگراف، داده‌های کوین گلس نشان می‌دهد که موجودی بیت کوین این صرافی امروز ریزش 30 هزار عددی را تجربه کرده است.

- Advertisement -

مدیرعامل بایننس: ایجاد ترس و وحشت در بازار آزار دهنده است

بایننس، آخرین نقطه برای پیامدهای نابسامان FTX، به صرافی‌های دیگر  ملحق شده و شاهد خروج سنگین سرمایه‌های کاربران است. در شبانه روز گذشته حدود 30300 بیت کوین به ارزش 515 میلیون دلار از صرافی خارج شده است. این در حالی است که رقم کلی خروج سرمایه از بایننس برای یک هفته اخیر 40150 بیت کوین است.

- Advertisement -

این رفتار غیرمعمول کاربران در پی اتفاقی صورت گرفته که مدیرعامل صرافی، چانگ پنگ ژائو، آن را ایجاد ترس و وحشت در فضای مجازی می‌داند. در ابتدا نگرانی‌ها زمانی ایجاد شد که گزارشی از رویترز نشان داد که صرافی بایننس به زودی و به دلیل پولشویی هدف دولت آمریکا قرار خواهد گرفت. پس از آن، ژائو در بیانیه‌ای تمامی ادعاهای صورت گرفته در این گزارش را رد کرد.

کمی بعد، برداشت سنگین جاستین سان، مدیرعامل ترون از این صرافی به شایعات دامن زد و ترس و اضطراب میان کاربران دوچندان شد. علیرغم به چالش کشیدن منتقدان توسط ژائو و سپس واریز 100 میلیون دلاری سان به بایننس، کاربران به سرعت مشغول خارج کردن سرمایه از حساب‌های خود شدند. همچنین گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، برداشت BUSD از برخی حساب‌های صرافی به صورت موقت متوقف شده است.

مطلب مفید: شبکه اجتماعی غیرمتمرکز بلواسکای (Bluesky) چیست؟

ژائو در رابطه با این اتفاقات اشاره داشت که ترس و وحشت ایجاد شده توسط رسانه‌ها هرچند آزار دهنده است اما به رشد ما کمک می‌کند. وی افزود که می‌توان بدون آوردن نام کسی درباره او ایجاد ترس و وحشت کرد و اینکار تنها باعث افزایش آگاهی می‌شود. علاوه بر آن، باعث می‌شود حامیان آن یک اتحاد دفاعی تشکیل دهند.

وضعیت فعلی بسیار شبیه به اتفاقات FTX است که کاربران به طور گسترده سعی در خارج کردن سرمایه‌های خود داشتند. با این وجود باید اشاره داشت که در زمان نگارش این مطلب، موجودی بیت کوین بایننس کمی افزایش نیز داشته است.

رالی صعودی BTC با هدف 17500 دلاری

قیمت بیت کوین بدون توجه به ترس و وحشت پیرامون باننس امروز با یک حرکت صعودی خوب همراه شد و به نزدیکی 17500 دلار رسید.

نمودار بیت کوین

قیمت توکن BNB نیز مانند بیت کوین در روندی بازگشتی از کف 250 دلاری به نزدیکی 267 دلار رسید. گفتنی است که در پی رخداد این اتفاقات در فضای مجازی، هولدرهای قدیمی بدون توجه به اتفاقات در حال هولد کردن هستند. در همین راستا پنتوشی، یکی از تریدرهای مطرح بازار در شوخی نسبت به صحبت‌های مربوط به سقوط BNB در پی ضعف ناشی از ترس و وحشت ایجاد شده گفت که حاضر است در 22 دلار BNB هولدرهای این ارز را بخرد.

نمودار BNB

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان