سرتیک: حملات هکری در ماه آوریل منجر به سرقت 104 میلیون دلار سرمایه شده است

خانهاخبارسرتیک: حملات هکری...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

حملات هکری، کلاه‌برداری‌ها، راگ پول‌ها و فلش لون‌ها در ماه آوریل با رشد همراه بودند و از مهم‌ترین دلایلی بودند که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بیش از 103 میلیون دلار سرمایه خود را از دست دادند. روز گذشته، شرکت امنیت سایبری سرتیک در گزارش خود نسبت به حملات هکری صورت گرفته در ما آوریل اشاره داشت که در این مدت 103.7 میلیون دلار سرمایه کاربران در پی کلاه‌برداری‌ها و دیگر روش‌ها به سرقت رفته تا از ابتدای سال تاکنون شاهد درآمد 429.7 میلیون دلاری هکرها بوده باشیم.

- Advertisement -
spot_img

سرقت 104 میلیون دلار در پی حملات هکری

به نقل از کوین تلگراف، در این ماه حملات هکری بزرگ و گسترده‌ای صوت گرفت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آسیب‌پذیری در ربات‌های معاملاتی MEV و سرقت 25.4 میلیون دلار از آن‌ها، سرقت از کیف پول داغ صرافی Bitrue و سرقت 22 میلیون دلار ارز دیجیتال از آن و همچنین هک صرافی GDAC در کره جنوبی اشاره داشت.

- Advertisement -

بر اساس داده‌های سرتیک، در ماه آوریل نزدیک به 75 میلیون دلار سرمایه در پی حملات هکری به پروتکل‌های دیفای از دست رفت که این مقدار نیمی از 145 میلیون دلاری است ک در 4 ماه ابتدایی سال جاری کلاه‌بردارها به سرقت برده‌اند. علاوه بر آن، در آوریل نزدیک به 20 میلیون دلار در حمله‌های فلش لون به سرقت رفت که بخش اعظم آن متعلق به پروتکل یرن فایننس بوده است.

حملات هکری ماه آوریل

در کنار آن، سرتیک اشاره داشت که کلاه‌برداری خروج از پروژه مانند راگ پول نیز باعث درآمد 9.4 میلیون دلاری برای کلاه‌برداران شده است که بزرگ‌ترین آن مربوط به صرافی غیرمتمرکز مرلین و سرقت 2.7 میلیون دلار از سرمایه‌های کاربران آن توسط یکی از توسعه‌دهندگان پروژه بود است.

نکته قابل‌توجه درباره کلاه‌برداری صرافی مرلین آن است که بازبینی‌های امنیتی این پروژه توسط شرکت سرتیک صورت گرفته بود. این شرکت امنیتی در زمان بازبینی درباره مشکل متمرکز بودن آن، که درنهایت منجر به سرقت سرمایه کاربران شد، هشدار داده بود.

کلاهبرداری ها

درنهایت باید اشاره داشت که بر اساس داده‌ها، در ماه آوریل حملات هکری زیادی به پروتکل‌های فضای کریپتو صورت گرفت. به‌طوری که تعداد حمله‌ها و کلاه‌برداری‌ها از مرز 50 عدد نیز فراتر رفته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان