شکست بیت کوین در عبور از ۱۸۰۰۰ دلار، ریسک سقوط قیمت را افزایش داده است

خانهاخبارشکست بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت بیت کوین روز 9 دسامبر و در واکنش به داده‌های قیمت تولید کننده در آمریکا واکنش ضد و نقیضی داشت. گفتنی است که این داده‌ها رشد 7.4 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان داد. به نقل از کوین تلگراف و بر اساس این داده‌ها، هزینه‌های عمده فروشی در حال افزایش است و ممکن است تورم بیش از آنچه سرمایه‌گذاران انتظار داشتند دوام بیاورد. بدین ترتیب و بنابر تحلیل بیت کوین، احتمال ریزش و لیکوئید شدن معاملات خرید در این ارز نیز افزایش یافته است.

- Advertisement -
spot_img

در کنار این موارد، قیمت نفت نیز از مواردی است که توجه سرمایه‌گذاران را به خود معطوف کرده است. باید اشاره داشت که روز 8 دسامبر، قیمت WTI به کف سالانه خود در 71 دلار رسید. شاخص دلار، ابزاری برای اندازه گیری قدرت دلار در مقایسه با دیگر ارزهای برتر نیز در سطح 104.5 و کف 5 ماهه خود قرار گرفت. باید اشاره داشت که تمامی این موارد نشان دهنده اعتماد به نفس پایین فدرال رزرو در مقابله با افزایش تورم بدون ایجاد رکود اقتصادی است.

- Advertisement -

یکی از تریدرهای بازار پس از این حرکات ضد و نقیض در بازار اشاره داشت که به واسطه آنها، معاملات خرید و فروش بیت کوین زیادی لیکوئید شده‌اند. اما در این حین شاهد یک حرکت شکست خورده به زیر 17050 دلار نیز بودیم.

توییت پیتر

بر اساس تحلیل‌ها، رکود قراردادهای باز در قراردادهای آتی نشان دهنده اعتماد به نفس پایین فروشندگان بیت کوین در بازار است. از نظر تحلیلگران، عدم قطعیت در موارد قانون‌گذاری می‌تواند در محدود کردن مسیر صعودی بیت کوین نقش کلیدی ایفا کند. روز 8 دسامبر، کمیسیون بورس آمریکا دستورالعمل جدیدی را منتشر کرد که بر اساس آن شرکت‌های سهام عمومی می‌توانند دارایی‌های کریپتویی خود را برای کاربران فاش کنند.

بخش شرکت‌های مالی کمیسیون بورس آمریکا اشاره داشت که بحران در دارایی‌های رمز ارزی باعث اختلال گسترده شده و شرکت‌های آمریکایی ممکن است مجبور شوند تحت قوانین فدرال مشخص کنند که آِیا اتفاقات رخ داده بر تجارت آنها تاثیرگذاشته است یا خیر.

معاملات خرید مارجین دار بیت کوین افزایش یافت

بازارهای مارجین نشان می‌دهند که تریدرهای حرفه‌ای چگونه معاملات خود را ثبت می‌کنند. چرا که در این بازار تریدرها با قرض گرفتن ارز دیجیتال موقعیت‌های معاملاتی خود را ثبت می‌کنند. برای مثال، تریدری با وام گرفتن استیبل کوین‌ها می‌تواند به خرید بیت کوین بپردازد. از سویی دیگر، وام گیرندگان بیت کوین تنها می‌توانند به فروش این دارایی بپردازند. برخلاف قراردادهای آتی، تعادل میان معاملات خرید و فروش مارجین همیشه برقرار نیست.

نسبت وام معاملات مارجین بیت کوین

نمودار بالا نشان می‌دهد که نسبت وام دهی تریدرهای OKX از 4 دسامبر تا 9 دسامبر با افزایش همراه بوده که نشان می‌دهد علییرغم شکست بیت کوین در عبور از 17300 دلار، تریدرها همچنان در حال ثبت معاملات خرید هستند. در حال حاضر، این نسبت در 35 قرار دارد که بیشتر بیانگر وام گرفتن استیبل کوین‌ها است. بدین ترتیب فروشندگان از ایجاد موقعیت‌های معاملاتی فروش در بازار اطمینان کافی ندارند.

مطلب مفید: معضل سه‌گانه بلاک چین (Blockchain Trilemma) چیست؟

تریدرهای آپشن همچنان ریسک گریز هستند

به منظور آن که متوجه شویم، بیت کوین تسلیم جریان اخبار نزولی خواهد شد یا خیر، می‌توانیم بازار معاملات آپشن این ارز را بررسی کنیم. اندیکاتور 25% دلتا اسکیو، شاخصی است که وضعیت معاملات بازار را نشان می‌دهد و به واسطه آن متوجه می‌شویم که آیا بازارسازها و تریدرهای آربیتراژ صعودی هستند یا نزولی.

این اندیکاتور معاملات خرید و فروش را مقایسه می‌کند و هنگام افزایش ترس در بازار مثبت می‌شود چرا که معاملات فروش در بازار بیش از معاملات خرید هسند. به طور کلی باید اشاره داشت که این شاخص در صورت ترس تریدرها از سقوط بیت کوین به بالای 10% حرکت می‌کند. از سویی دیگر و با احساس تریدرها مبنی بر رشد، شاخص به سمت منفی 10% حرکت می‌کند.

شاخص دلتا 25%

همانطور که در تصویر مشخص است، در فاصله 4 تا 9 دسامبر این شاخص با رشد همراه بوده که نشان دهنده ریسک گریزی تریدرها برای سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین است. در همین حین اما، عدد 15% نشان دهنده ترس سرمایه‌گذاران در بازار است چرا که به نظر بازارسازها در حمایت از روند نزولی بازار کمتر دخالت دارند.

عدم افزایش قراردادهای باز همزمان با ریزش بیت کوین به کف روزانه خود در تاریخ 9 دسامبر می‌تواند باعث ریزش بیشتر قیمت شود. با این حال، استفاده زیاد از معاملات مارجیین نشان می‌دهد که تریدرها ممکن است مجبور به کاهش موقعیت‌های خود در صورت یک حرکت نزولی قدرتمند شوند.

هر چه شکست سطح 18000 دلاری زمان بیشتری از بیت کوین بگیرد، وضعیت برای تریدرهای مارجین و معاملات خرید آنها ریسکی‌تر می‌شود. بازارهای مالی سنتی نقش مهمی در ایجاد روندها دارند، در نتیجه احتمال آزمایش و ریزش دوباره بیت کوین به محدوده 16000 دلاری نیز دور از ذهن نیست.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان