ریپل در یک الگوی صعودی؛ آیا افزایش قیمت ادامه خواهد یافت؟

خانهاخبارریپل در یک...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت XRP در روزهای اخیر با روند صعودی خوبی همراه بوده با این حال ریپل با توجه به نبرد حقوقی خود با کمیسیون بورس آمریکا با حرکات نوسانی زیادی مواجه می‌شود. در همین حین اما نمودار قیمتی ریپل الگوی صعودی تشکیل داده که می‌تواند نشان دهنده ادامه دار بودن رالی اخیر باشد.

- Advertisement -

در رابطه با شکایت 1.3 میلیارد دلاری ریپل و کمیسیون بورس، دادگاه به تازگی از کمیسیون بورس خواسته تا مدارک و ایمیل های داخلی این نهاد در رابطه با وضعیت قانون گذاری اتریوم را فاش کند. چنین دستوری از سمت دادگاه یک پیروزی برای ریپل محسوب می‌شود و علت رشد قیمت نیز همین است.

- Advertisement -

دستور دادگاه برای ارائه ایمیل ها

اواخر هفته گذشته شرکت ریپل در دادگاه خود علیه کمیسیون بورس به یک پیروزی مهم دست یافت. گفتنی است که پرونده میان این دو از سال 2020 در جریان است. در آن زمان کمیسیون بورس شکایتی تنظیم کرد و مدعی شد که این شرکت حدود 1.3 میلیارد دلار توکن XRP ثبت نشده و بدون مجوز را به سرمایه گذاران فروخته است.

توییت مشاور حقوقی ریپل

روز پنج شنبه دادگاه تصمیم گرفت که تلاش های متعدد کمیسیون بورس به منظور فاش نکردن ارتباطات داخلی شرکت در رابطه با سخنرانی این نهاد درباره وضعیت قانون گذاری اتریوم درست نیست و از این نهاد خواست تا مدارک لازم را ارائه کند. بنابر ادعای شرکت ریپل، این ایمیل ها پرونده را به نفع شرکت پیش خواهد برد و نشان خواهد داد که چگونه کمیسیون بورس دو برنده خود یعنی بیت کوین و اتریوم را انتخاب کرده و دیگر دارایی ها را نادیده گرفته است.

در پی این اعلامیه دادگاه، قیمت XRP با رشد 17.65 درصدی همراه شد و به سطح 0.5097 دلاری رسید. حامیان توکن این تصمیم دادگاه را به عنوان یک پیروزی مهم برای صنعت ارزهای دیجیتال در مقابل قانون گذاری های دولت تلقی کردند.

قیمت ریپل و الگوی صعودی

در حال حاضر قیمت ریپل با ریزشی 1.24 درصدی در شبانه روز گذشته در محدوده 0.477 دلاری قرار گرفته است. همچنین حجم معاملات این ارز در مدت زمان مشابه نیز 2.1 میلیارد دلار بوده است. بنابر داده های کوین مارکت کپ، این ارز رتبه ششم برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار را در اختیار دارد و ارزش آن به 24 میلیارد دلار می‌رسد.

مطلب مفید: آموزش ساخت بهترین و سودآورترین برنامه سرمایه گذاری

از نظر تکنیکالی، شکل گرفتن یک کندل در برگیرنده زیر 0.4980 دلار می‌تواند نشان از ادامه دار بودن روند صعودی داشته باشد. با این حال قیمت XRP در محدوده 0.4980 دلاری با مقاومت خط روند نزولی مواجه است و عبور از آن برای توکن کمی دشوار شده است.

نمودار  XRP
نمودار ریپل

اندیکاتورهای تکنیکال مانند RSI و MACD هر دو بالای سطح 50 و 0 هستند که نشان از حرکت صعودی برای قیمت دارند. علاوه بر آن، در سطح 0.47 دلاری، میانگین متحرک 50 روزه نیز نقش حمایتی به خود گرفته و از روند صعودی حمایت می‌کند. در مسیر صعودی، افزایش تقاضا برای XRP می‌تواند قیمت آن را ابتدا به مقاومت 0.498 دلاری و سپس سطوح 0.52 و 0.56 دلاری برساند.

الگوی مثلث در نمودار XRP
الگوی مثلث در نمودار ریپل

از سویی دیگر و در صورت ریزش قیمت از سطح فعلی، در نزدیکی 0.44 دلار خط روند صعودی الگوی مثلث متقارن نقش حمایتی را ایفا خواهد کرد و از ریزش بیشتر حلوگیری می‌کند. در صورت از دست رفتن این سطح حمایتی نیز شاهد سقوط قیمت تا محدوده 0.41 و سپس 0.38 دلاری خواهیم بود.

سرمایه گذاران باید مراقب الگوی مثلث و جهت خروج قیمت از آن باشند چرا که خروج از این الگو می‌تواند جهت حرکتی XRP را مشخص کند. علاوه بر آن، پرونده شرکت با کمیسیون بورس و افشا شدن مدارک بیشتر می‌تواند نوسانات این ارز را افزایش دهد و سرمایه گذاران باید مراقب معاملات خود باشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان