الگوی سروشانه خبر از ریزش 95 درصدی سولانا میدهد

خانهاخبارالگوی سروشانه خبر...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت سولانا (SOL) پس از ثبت کف 25.75 دلاری در ماه ژوئن، با رشد بسیار خوب 75 درصدی همراه شد تا در میان آلت کوین ها یکی از بهترین عملکردها را ثبت کرده باشد. با این حال حرکت صعودی توکن بومی شبکه سولانا با پدیدار شدن الگوی تکنیکالی و نزولی در نمودار در معرض خطر قرار گرفته است.

- Advertisement -
spot_img

الگویی که باعث سقوط سنگین قیمت سولانا می‌شود

الگویی که در نمودار قیمت سولانا ایجاد شده است را با نام سرو و شانه می‌شناسیم. این الگو زمانی تشکیل می‌شود که قیمت یک دارایی سه سقف پشت سر هم و یک ناحیه مقاومتی با نام خط گردن ایجاد می‌کند همچنین سقف دومی از دو قله دیگر که تقریبا هم ارتفاع هستند، بلند تر است.

- Advertisement -

الگوهای سر و شانه معمولا با شکسته شدن خط گردن تکمیل می‌شوند. در پی این حرکت قیمت برای رسیدن به هدف الگو، به اندازه فاصله میان سقف تا خط گردن با ریزش همراه می‌شود. اکنون به نظر می‌رسد در بازه زمانی بلند مدت، سولانا چنین الگویی را تشکیل داده است و تنها شکست خط گردن باقی مانده است.

نمودار هفتگی سولانا
نمودار هفتگی سولانا

در نمودار هفتگی، قیمت سولانا شانه سمت راست را نیز تشکیل داده که نشان از احتمال اصلاح قیمتی تا سطح 27 دلاری در محدوده خط گردن در نیمه دوم سال 2022 دارد. در همین راستا اگر شاهد شکسته شدن سطح 27 دلاری باشیم، هدف بعدی سولانا سطح 2.8 دلاری خواهد بود. به عبارتی دیگر در پی تکمیل شدن الگو، شاهد سقوط 95 درصدی قیمت سولانا در اواخر سال 2022 و اوایل 2023 خواهیم بود.

تحلیل profit blue

آیا شاهد یک رالی صعودی در بازار نزولی بودیم؟

الگوی نزولی بسیار ترسناک نمودار سولانا در حالی ایجاد شده که این ارز از نزدیک روند بازارهای ریسکی و خطرناک را دنبال می‌کند و هم بستگی بالایی با آنها دارد. به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق ناشی از واکنش و تصمیمات سختگیرانه فدرال رزرو در برابر فشارهای تورمی باشد.

مطلب مفید: zkEVM شبکه پالیگان چیست؟ همه چیز در مورد zkEVM

برای مثال، سولانا هفته اخیر را با رشد 10.5 درصدی به پایان رساند که شباهنت زیادی به بیت کوین و شاخص S&P  داشت. حرکت صعودی این بازارها واکنش نسبتا آرامی به داده های تورم آمریکا بود که برخلاف ماه های گذشته با کاهش جزئی همراه بود و این احتمال را ایجاد کرد که فدرال رزرو نیز سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

نمودار همبستگی سولانا با شاخص S&P 500
نمودار همبستگی سولانا با شاخص S&P 500

در همین حین اما تحلیلگران به سرمایه گذاران درباره این رالی های صعودی در میان وضعیت ریسکی بازار هشدار داده‌ا و اشاره داشته‌اند  که در گذشته و در هنگام بازارهای نزولی نیز شاهد چنین رالی های صعودی بوده‌ایم. در نتیجه، اگر همبستگی سولانا با دارایی های ریسکی مثبت باقی بماند ، ممکن است رالی صعودی 75 درصدی قیمت سولانا تنها تله ای برای خریداران بوده باشد.

در دیدگاه بنیادی نیز سولانا با ترس و اضطراب شدید اعضای جامعه و سرمایه گذاران مواجه است که ناشی از قطعی ها و همچنین متمرکز بودن شبکه اش است. با این حال، حامیان شبکه به روزرسانی های تازه ای را معرفی کرده‌اند که در رفع مشکلات شبکه نقش بسزایی خواهند داشت.

در رابطه با احتمال سقوط 95 درصدی قیمت سولانا، یکی از تحلیلگران بازار با نام IncomeSharks می‌گوید که چنین اتفاقی بسیار سختگیرانه و عجیب است و اگر شاهد چنین سقوطی باشیم، به معنای آن است که سولانا نیز مانند لونا یک پروژه راگ پول است. برای سقوط بزرگ بعدی سولانا، بسیاری معتقدند که شاهد ریزش و حرکت به سمت خط روند صعودی چند ساله سولانا خواهیم بود که قبلا نیز نقش حمایتی را ایفا کرده است.

نمودار قیمت سولانا
نمودار قیمت سولانا

به عبارتی دیگر حرکت نزولی و ادامه دار قیمت سولانا ممکن است تا رسیدن به سطح 20 دلاری ادامه داشته باشد. گفتنی است که برای رسیدن به این سطح، سولانا باید با توجه به قیمت امروزش با ریزش 55 درصدی همراه شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان