بازداشت اعضای شرکت هرمی مجازی به جرم اخلال در حوزه ارز دیجیتال کشور

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به گزارش فکت کوینز و به نقل از خبرگزاری همشهری، حسین رجبی بیان کرد: مطابق با تحقیقات و گزارشاتی که از سوی ضابطین قضایی اعلام شده است، یک شرکت هرمی مجازی به وسیله عضوگیری اقدام به خروج غیرقانونی ارز از کشور کرده و ۱۳ اخلال‌گر ارز دستگیر شده‌اند. در همین زمینه پرونده‌ای با عنوان اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و دستورات قضایی برای شناسایی متهمان صادر شد.

- Advertisement -

رجبی اضافه کرد: این شرکت هرمی مجازی، به شیوه هرمی دست به عضوگیری زده و آنگونه که متهمان اقرار کرده‌اند، این شرکت تنها در حوزه‌های واهی از قبیل «زمین مجازی» فعالیت می‌کرده داست.

- Advertisement -

دادستان قزوین اشاره کرد: به موجب اطلاعاتی که بدست آمده، این شرکت دارای 90 سرشبکه اصلی و 165 سرشبکه درجه دو و سه فعال در شهرهایی همچون قزوین، تهران، اصفهان، شیراز و… است و هر کدام از این شرکت‌ها اقدام به حذب بیشتر از 2 هزار عضو و زیرمجموعه برای فعالیت در این حوزه کرده‌اند.

رجبی تصریح کرد: در حال حاضر 13 اخلال‌گر ارز به عنوان متهم اصلی این شرکت در استان قزوین و دیگر استان‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند و طبق قرار بازداشتی که علیه آنها صادر شده، به صورت موقت روانه زندان شدند. به گفته رجبی تنها از کیف پول الکترونیک یکی از متهمان مبلغ 6 میلیارد دلار ارز دیجیتال کشف و تمامی اموال آنها هم توقیف شد.

در پایان حسین رجبی دادستان قزوین خاطرنشان کرد: پرونده این شرکت هرمی مجازی در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و به دلیل آنکه متهمان در استان‌های مختلفی قرار دارند ولی رسیدگی به جرم آنها ابتدا در استان قزوین تحت تعقیب قضایی قرار گرفت، این استان صلاحیت به رسیدگی دارد و تحقیقات در جهت شناسایی ابعاد تخلفات این متهمان و شناسایی دیگر متهمان احتمالی این پرونده ادامه خواهد داشت.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان