بایننس از فناوری zk-SNARKs برای گواه اثبات ذخایر خود استفاده می‌کند

خانهاخباربایننس از فناوری...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بایننس، بزرگترین صرافی متمرکز جهان از نظر حجم معاملاتی اعلام کرد از فناوری zk-SNARKs (اثبات دانش صفر) در تایید گواه اثبات ذخایر خود استفاده خواهد کرد. هدف از چنین تصمیمی، تایید وجوه نگهداری‌شده در صرافی بایننس با نسبت یک به یک و در عین حال، حفظ حریم خصوصی داده‌های حساس کاربران است.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش د بلاک، در حال حاضر، سیستم به‌روزشده گواه اثبات ذخایر بایننس از ۱۳ دارایی دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند.

- Advertisement -

تصمیم بزرگترین صرافی جهان برای استفاده از فناوری اثبات دانش صفر در گواه اثبات ذخایر خود به دنبال نگرانی گسترده سرمایه‌گذاران از امنیت دارایی‌شان در این صرافی صورت می‌گیرد. پیش از این نیز بایننس یک گواه اثبات ذخایر بر مبنای درخت مرکز منتشر کرده بود.

به گفته بایننس، سیستم اثبات ذخایر مبتنی بر درخت مرکل، به تنهایی برای حفظ حریم خصوصی کاربران ایده‌آل نبوده و به همین خاطر، فناوری دانش صفر به آن اضافه شده است.

بایننس در پستی وبلاگی در این رابطه می‌گوید:

در ادامه تلاش‌هایمان برای شفاف‌سازی دارایی کاربران، صرافی بایننس تمایل دارد استفاده از zk-SNARKs در گواه اثبات ذخایر را معرفی کند؛ فناوری دانش صفری که اطلاعات حساس را محرمانه‌تر و ایمن‌تر نگهداری می‌کند.

zk-SNARKs یک فناوری رمزنگاری است که در آن، اطلاعات بدون نیاز به افشا اثبات می‌شوند. بایننس همچنین تصمیم گرفته از این فناوری به صورت کاملا متن‌باز استفاده کند، بدین شکل، هرکسی که بخواهد می‌تواند کد آن را مشاهده و بررسی کند. بایننس معتقد است با استفاده از این فناوری به صورت متن باز، اعتماد بیشتری در پلتفرم خود ایجاد خواهد کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان