بایننس بالاخره قراردادهای فیوچرز LUNC را منحل کرد

خانهاخباربایننس بالاخره قراردادهای...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به گزارش فکت کوینز، بایننس اعلام کرد که پوزشن‌های روی قرارداد فیوچرز LUNC (لونا کلاسیک) خود را قبل از حذف آن از پلتفرم، می‌بندد.

در حالی که قضات کشورهای مختلف برای استرداد دو کوان رقابت می‌کنند، بایننس اهرم‌ها و سطوح مارجین قرارداد فیوچرز دائمی LUNC خود را در تاریخ 1 ژوئن تعدیل و آن را در 8 ژوئن از پلتفرم حذف می‌کند.

- Advertisement -

Binance با اکوسیستم Terra ارتباط دارد

بایننس تمام پوزیشن‌های باز قرارداد دائمی (USD-M) 1000LUNCBUSD خود را در ساعت 09:00 UTC در 8 ژوئن می‌بندد و به طور خودکار تسویه خواهد کرد.

به معامله‌گران توصیه شده برای جلوگیری از لیکویید، پوزیشن‌های مارجین خود را طبق رده‌های  (Tiers) اصلاح‌شده  بایننس، قبل از ظهر پنجشنبه کاهش دهند.

قراردادهای فیوچرز ارز دیجیتال ابزارهای مشتقه ای هستند که از منابع مالی سنتی به صورت نقدی قرض گرفته  می‌شوند. این با قرارداد فیوچرزی که در آن دارایی با یک قیمت و تاریخ از پیش تعیین شده ارائه می‌شود، متفاوت است.

معامله گران باید یک حاشیه (Margin) برای حفظ یک موقعیت لانگ یا شورت در یک قرارداد فیوچرز دائمی ارائه کنند. سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند برای ایجاد موقعیت‌های اهرمی از یک کارگزار پول قرض کنند.

حرکت بایننس تقریباً یک سال و سه هفته پس از تعلیق جفت ارز اسپات LUNC/BUSD صورت می‌گیرد. بایننس اخیراً موافقت کرده است که درصد مارجین LUNC و کارمزدهای معاملاتی را که به طور منظم می‌سوزاند کاهش دهد.

LUNC ارز دیجیتال بومی بلاک چین Terra Classic است که برنامه‌نویس کره‌ای دو کوان (Do Kwon) آن را ایجاد کرده است.

زمانی LUNC یکی از بزرگ‌ترین رمزارزهای بازار بود، اما پس از برداشت‌های انبوه استیبل‌کوین خواهرش (UST) از استخر Curve 4Pool که اعتماد سرمایه‌گذاران به اکوسیستم را متزلزل کرد، دچار سقوط شد.

با سقوط و افزایش فروش UST، یک الگوریتم دائماً LUNC بیشتری تولید کرد و باعث شد قیمت آن تقریباً به صفر برسد.

بایننس بالاخره قراردادهای فیوچرز LUNC را منحل کرد
نمودار قیمت LUNC

بنیان‌گذار و مدیرعامل بایننس چانگ پنگ ژائو در آن زمان گفت:

«من از نحوه برخورد (یا عدم رسیدگی) تیم Terra در خصوص این حادثه بسیار ناامید هستم.»

بایننس و رقبای آن Huobi، Coinbase و OKX همگی در اکوسیستم Terra سرمایه‌گذاری کرده بودند. فروپاشی ترا و چندین شرکت دیگر باعث شد بایننس صندوقی برای کمک به کسب‌وکارهای ارز دیجیتال ایجاد کند.

معایب LUNC اکنون آشکار است

ژائو اخیراً در یک پادکست اظهار داشت که چندین فعال صنعت قبل از فروپاشی ترا زنگ خطر را به صدا درآورده بودند.

رایان شان آدامز، مجری پادکست Bankless، اشاره کرد که رابطه معیوب UST با LUNC اکنون آشکار شده است.

از جمله مخالفان اولیه این پروژه، چارلز کاسکاریلا (Charles Cascarilla)، مدیرعامل پکسوس (Paxos) بود. پکسوس استیبل کوین BUSD (استیبل کوین بایننس) را قبل از سرکوب توسط رگلاتورهای نیویورک منتشر کرد.

دادگاه عالی مونته نگرو وثیقه دو کوان را در حالی که در انتظار محاکمه به اتهام جعل گذرنامه در این کشور است، رد کرد. دادستان‌های کره جنوبی و ایالات‌متحده نیز او را به دلیل کلاه‌برداری از سرمایه‌گذاران ترا می‌خواهند، اگرچه مشخص نیست چه کسی درنهایت برنده این استرداد خواهد شد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان