صرافی بایننس با عبور از کوین بیس به بزرگ ترین هولدر بیت کوین در جهان تبدیل شد

خانهاخبارصرافی بایننس با...

آنچه می‌خوانید...

صرافی بایننس و کوین بیس، بزرگ ترین پلتفرم های معاملاتی در حوزه کریپتو، عملکرد کاملا متفاوتی در بازار نزولی داشته‌اند. بایننس و ژائو، مدیرعامل آن در طول بازار نزولی و ریزش قیمت ها به استخدام و گسترش کسب و کار خود پرداختند و در همین حین، کوین بیس و مدیرعامل آن، آرمسترانگ، نگرانی های زیادی را برای کاربران و اعضای جامعه ایجاد کردند. این نگرانی ها شامل متوقف شدن استخدام نیروهای جدید، اخراج بخشی از نیروی کار و حتی شایعاتی مبنی بر ورشکستگی بود.

بایننس، قدرتی بی رقیب؟

پلتفرم بایننس همواره در حال پیشرفت بیشتر و ثابت کردن خود به عنوان بزرگ ترین بازیکن در صنعت کریپتو است. گفتنی است که توکن BNB این مجموعه در رتبه پنجم بزرگ ترین ارزهای بازار و استیبل کوین آن نیز رتبه ششم را به خود اختصاص داده‌اند. در حالی که بیشتر شرکت ها با توقف در برداشت ها و یا اعمال محدودیت برای کاربران مواجه شده‌اند، بایننس در حال انجام اقداماتی است که نشان از صرفه جویی در هزینه ها دارد.

- Advertisement -

بایننس چند هفته پیش اعلام کرد که 2000 موقعیت شغلی در این شرکت موجود است و این صرافی قصد دارد علیرغم بازار نزولی کسب و کار خود را گسترش دهد. در همان زمان، شرکت ها و صرافی های زیادی برخی از توافقنامه های تبلیغاتی خود را متوقف کردند اما بایننس خبر از چندین همکاری جدید داد. یکی از این همکاری ها با فوق ستاره پرتغالی دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو بود. گفتنی است که رونالدو بیشترین دنبال کننده در اینستاگرام را دارد و چنین همکاری تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار بایننس خواهد داشت.

در نهایت نیز بایننس به منظور جشن گرفتن پنجمین سالگرد حضور خود، تصمیم گرفت که کارمزد معاملات بیت کوین را به صفر برساند.

کوین بیس همچنان تقلا می‌کند

در زمانی که بایننس در ابرها به سر می‌برد، از صرافی کوین بیس در آمریکای شمالی همچنان اخبار منفی به گوش می‌رسد. پس از آن که کوین بیس تصمیم گرفت برنامه بازاریابی معرف خود را متوقف کند، شایعات پیرامون این صرافی دوباره قوت گرفت. در نتیجه این اخبار، بازار NFT کوین بیس سقوط کرد و ارزش سهام شرکت نیز کاهش یافت.

مطلب مفید: صفر تا صد کسب درآمد از نود لایتنینگ (Lightning node)

در حالی که کوین بیس از سال 2014 به بعد بیشترین بیت کوین جهان را در اختیار داشت، در سال 2021 همه چیز برعکس شد. در سال های اخیر بایننس و کوین بیس هر دو تلاش کرده‌اند تا بیت کوین های بیشتری را در اختیار داشته باشند.

با این حال و علیرغم سلطه ابتدایی کوین بیس، از سال گذشته تاکنون بایننس شاهد رشد بسیار سریعی در دارایی بیت کوین بوده و در همین زمان، کوین بیس دارایی های خود را از دست داده است. در نهایت، روز گذشته بایننس از کوین بیس پیشی گرفت و اکنون بیشترین بیت کوین جهان در اختیار این صرافی است.

نمودار زیر از پلتفرم تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد که چگونه از سال 2021، بایننس در امر ورود بیت کوین به پلتفرم خود از کوین بیس پیشی گرفته است.

بیت کوین ورودی به بایننس و کوین بیس

به نظر می‌رسد انتقال قدرت از کوین بیس به بایننس با موفقیت صورت گرفته است و مسیر صرافی آمریکایی برای جبران و بازگشت دوباره به قدرت بسیار دشوار به نظر می‌رسد. باید دید که جولان دادن بایننس در جایگاه قدرت تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند و آیا صرافی دیگری پیدا می‌شود که بتواند روزی این شرکت را از جایگاه خود پایین بکشد یا خیر؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان