هشدار کارشناسان در خصوص بزرگترین مشکل اتریوم پس از مرج

خانهاخبارهشدار کارشناسان در...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

جاستین بونز، بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری سایبر کپیتال، در خصوص بزرگترین مشکل اتریوم پس از مرج آن توضیح می‌دهد. او معتقد است که این ادغام، نقطه‌ی تلاقی مهمی برای سرنوشت سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و توسعه‌دهندگان اتریوم است.

- Advertisement -
spot_img

جاستین بونز به تعدادی از عوامل خارجی اشاره کرده است که می‌توانند بر سرنوشت اتریوم تاثیر بگذارند؛ از جمله تحریم‌های احتمالی دولت ایالات متحده. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) اخیرا یک میکسر ارز مجازی را به نام تورنادو کش (Tornado cash) تحریم کرده است. گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه آیا OFAC می‌تواند اقدام مشابهی را علیه اتریوم هم انجام بدهد یا نه، وجود دارد.

- Advertisement -

با این حال به گفته بونز، بزرگترین تهدید برای اتریوم، اسلشینگ گروهی و مدیریت نامشخص آن است. او معتقد است که با این شرایط، اتریوم ممکن است به سمت فورک‌های متعدد و هرج و مرج پیش برود.

بزرگترین مشکل اتریوم

به گفته جاستین بونز، بزرگترین مشکل اتریوم این است که ممکن است به دام اسلشینگ گروهی گرفتار شود. او معتقد است که تضعیف گروهی می‌تواند همان مشکلات سانسور مشابهی را ایجاد کند که اتریوم سعی در مبارزه با آن داشت. مرج اتریوم، مکانیسم اجماع اتریوم را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر می‌دهد.

اثبات سهام (Proof-of-stake) به حضور اعتبارسنج‌ها یا همان ولیداتورها برای تایید تراکنش‌ها و حضور آن‌ها در بلاکچین بستگی دارد. اعتبارسنج‌ها مقدار مشخصی از توکن‌های بومی را در شبکه گرو می‌گذارند که در صورت رفتار نادرست و غیرصادقانه، جریمه اسلش شامل حال انها می ‌شود. در شبکه اتریوم، مقدار گرو یا استیک 32 اتریوم است.

جاستین بر این عقیده است که زنجیره اثبات سهام اتریوم در برابر سانسور مقاوم است. با این حال تصمیم جامعه اتریوم برای اسلش کردن میزان اتریوم استیک شده، می‌تواند به مشکل بزرگی تبدیل شود. او معتقد است که اسلش کردن باید گزینه نهایی و آخرین راه حل باشد. در غیر این صورت ممکن است دارایی‌های بسیاری از افراد بی‌گناه از بین برود.

**در بلاکچین‌های PoS اگر ولیدیتورها در عملیات اعتبارسنجی فعالیتی غیرصادقانه داشته باشند یا هر رفتار مخرب دیگری از خود نشان دهند، جریمه اسلشینگ (Slashing Penalty) شاملحالشان می‌شود.

پیشرفت در مرج اتریوم

کلاینت اتریوم 2.0 Teku به‌روزرسانی مهمی را منتشر کرده است که به هر کاربر شبکه اصلی اجازه می‌دهد برای ادغام آماده شود. همچنین اخیرا در گزارشی مشخص شده که مرج اتریوم به میزان 96 درصد کامل شده است.

توسعه‌دهندگان اتریوم همچنین تایید کرده‌اند که تاریخ نهایی ادغام، 15 سپتامبر است. با این حال تاریخ دقیق مرج به هش ریت بستگی دارد و اتریوم باید بتواند نرخ هش را حداقل در 872.2 هش بر ثانیه (TH/s) حفظ کند.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان