بنیانگذار صرافی تودکس اتهامات کلاهبرداری از کاربران را رد کرد

خانهاخباربنیانگذار صرافی تودکس...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

فاروق فاتح اوزر، مؤسس و بنیان‌گذار صرافی رمزارزی تودکس در کشور ترکیه که چندی پیش دستگیر شد، در اولین جلسه دادگاه، تمامی اتهامات مربوط به کلاه‌برداری از مشتریان خود را رد کرد. گفتنی است که این فرد 29 ساله مدتی پس از توقف تمام سرویس‌های معاملاتی صرافی تودکس و همچنین از کار افتادن وب‌سایت صرافی از کشور ترکیه فرار کرد.

به نقل از کریپتوپوتیتو، گزارش‌ها و شایعات زیادی ایجاد شد که وی در هنگام فرار، 2 میلیارد دلار از سرمایه‌های کاربران این پلتفرم را نیز با خود برده است. اتفاقی که به‌عنوان بزرگ‌ترین کلاه‌برداری رمزارزی در تاریخ کشور ترکیه نیز شناخته شد. اوزر، تابستان گذشته در کشور آلبانی دستگیر شد و سپس به ترکیه بازگردانده شد تا فرایند حقوقی و دادگاه تعیین کنند که آیا وی در سقوط صرافی تودکس نقش داشته است یا خیر.

- Advertisement -

اوزر: برای من پاپوش دوخته‌اند

صباح، یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های ترکیه، دادگاه اول اوزر در روزهای گذشته برگزار شد و اولین جلسه آن نزدیک به 11 ساعت به طول انجامیده است. وی در این جلسه ادعا کرد که اتهامات مربوط به کلاه‌برداری از مشتریان صرافی تودکس و خالی کردن حساب‌های آن‌ها تماماً دروغ بوده و برای او پاپوش دوخته‌اند.

اوزر اشاره داشت که اولین هدف شرکتش مشارکت در تجارت الکترونیک بوده است. در ادامه اما وی با ارزهای دیجیتال آشنا شده و تصمیم می‌گیرد شرکت را در این جهت پیشرفت دهد. وی افزود که با اضافه کردن توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به تیم خود موفق شده بود تراکنش‌های موبایلی را نیز برای پلتفرم خود ایجاد کند. اوزر در پاسخ به اتهامات گفت که تمام زندگی‌اش با دنیای دیجیتال بوده و به همین منظور یک صرافی رمزارزی تأسیس کرده است.

بنیان‌گذار صرافی تودکس در دادگاه اشاره داشت که یکی از دلایل تغییر مسیر شرکت به سمت یک صرافی رمزارزی نیز نبود یک پلتفرم مناسب برای معاملات ارزهای دیجیتال در کشور ترکیه در سال 2017 بوده است. بنا بر صحبت‌های وی، تراکنش‌های شرکت به‌طور خودکار انجام می‌شده‌اند و اوزر تنها فرد ناظر بر فعالیت‌ها بوده است. وی در این باره گفت:

«من به‌شخصه تراکنش‌های داخل پلتفرم به بانک‌ها را هر هفته بررسی می‌کردم و در قالب یک فایل اکسل آن‌ها را یادداشت می‌کردم. من تنها شخصی بودم که این کار را انجام می‌دادم و اطمینان حاصل می‌کردم که هیچ نفوذ امنیتی به پلتفرم رخ نداده باشد.»

گفتنی است که وی در ادامه صحبت‌هایش به زندانی شدن برخی از کارمندان صرافی تودکس از جمله دو خویشاوند خود نیز واکنش نشان داد و اشاره داشت که آن‌ها به‌طور غیرقانونی زندانی شده‌اند.

مطلب مفید: استخراج ارز کاسپا و جایزه 300 دلاری آن!

اوزر اضافه کرد که در هنگام ثبت‌نام کاربران برای عضوت در صرافی تودکس، وی به کاربران توضیح داده است که نباید در قبال خسارات و اتفاقات احتمالی آینده مسئول شناخته شود. وی گفت که کاربران هنگام ثبت‌نام و قبول شرایط و توافقنامه شرکت این موضوع را پذیرفته‌اند و از ریسک‌های موجود با خبر بوده‌اند.

ماجرای سقوط صرافی تودکس و بنیان‌گذار آن

صرافی تودکس در کشور ترکیه در بهار سال 2021 و 4 سال پس از راه‌اندازی تمامی خدمات معاملاتی خود را متوقف کرد. این خبر، 400 هزار کاربر پلتفرم را شوکه کرد و هیچ راهی برای برداشت سرمایه‌های آن‌ها باقی نماند. در همین حین، اوزر نیز میلی به حل مشکل و همکاری با مقامات داخلی برای حل مشکل نداشت.

در عوض وی از کشور خارج شد و بر اساس داده‌ها، 2 میلیون دلار از پول مشتریان صرافی تودکس را نیز با خود برد. مکان زندگی وی برای یک سال نامشخص باقی ماند اما درنهایت منابع مختلفی اشاره داشتند که وی در آلبانی مخفی شده است. درنهایت، اوزر در ماه اوت سال گذشته دستگیر شد و به ترکیه بازگردانده شد. گفتنی است که در صورت گناهکار شناخته شدن، احتمال دارد وی به 40 هزار سال زندان محکوم شود!

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان