گلسنود: میزان بیت کوین ورودی و خروجی از صرافی ها به تعادل رسیده است

خانهاخبارگلسنود: میزان بیت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت بیت کوین از ابتدای ماه و 16846 دلار با رشد 38 درصدی خود به محدوده 23000 دلاری رسیده است تا ماه ژانویه بهترین عملکرد این دارایی از ماه اکتبر 2021 محسوب شود که در آن زمان شاهد رشد 41 درصدی بیت کوین بودیم. پلتفرم تحلیلی گلسنود درباره رالی اخیر توضیح داد که افزایش تقاضا در نواحی اسپات تاریخی و فروش استقراضی از مهم‌ترین دلایل رشد قیمت در ماه ژانویه بوده است.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کریپتوپوتیتو، گلسنود همچنین گزارش داده است که ورود سرمایه به صرافی‌ها به نظر دوران ترس ناشی از فروپاشی FTX و خروج مردم از صرافی‌های متمرکز را پشت سر گذاشته و به حال پایدار خود بازگشته است. بر اساس داده‌ها، میزان سرمایه خروجی نسبت به زمان این اتفاق کمی آرام شده و با ورود سرمایه از سمت کاربران جدید شاهد تعادلی میان این دو هستیم.

- Advertisement -

تعادل در سرمایه ورودی و خروجی بیت کوین از صرافی‌ها

گلسنود در گزارش خود اشاره داشت که در یک هفته اخیر، تعداد تراکنش‌های آنچین بیت کوین افزایش 500 هزار عددی به ازای هرروز را داشته اما نمی‌توان افزایش قابل‌توجهی را در میزان واریزی یا برداشت از صرافی‌ها مشاهده کرد. تراکنش‌های مربوط به صرافی‌ها به‌طور کل 35% از تمامی تراکنش‌ها را تشکیل داده و باید اشاره داشت که این شاخص از ماه مه 2021 تاکنون در حال کاهش بوده است.

حتی باوجود نرمال شدن سرمایه ورودی به صرافی‌ها از زمان سقوط FTX، میزان بیت کوین هولد شده توسط این پلتفرم‌ها در حال کاهش بوده است. موجودی BTC پلتفرم‌های معاملاتی بر اساس گزارش گلسنود 2.25 میلیون واحد بیت کوین است. این مقدار حدود 11.7% از موجودی در گردش این ارز را تشکیل می‌دهد و در پایین‌ترین کف خود از ماه فوریه 2018 تاکنون قرار دارد.

مطلب مفید: FaucetPay چیست؟ کسب درآمد از فاست ارزهای دیجیتال

گلسنود اشاره داشت که میزان بیت کوین ورودی و خروجی صرافی‌ها برای هر دو طرف در محدوده 625 میلیون دلاری بوده است. با توجه به خنثی شدن این شاخص نسبت به اواخر سال 2022 می‌توان اشاره داشت که میزان سرمایه خروجی از صرافی‌ها کاهش داشته است. بیشتر فعالیت صرافی‌ها در این ماه متعلق به نهنگ‌ها بوده که درمجموع روی 185 میلیون دلار ورود و 215 میلیون دلار خروج بیت کوین از این پلتفرم‌ها نقش داشته‌اند.

چشم انداز قیمت BTC

قیمت بیت کوین در شبانه‌روز گذشته با ریزش همراه بوده و اکنون در محدوده 22887 دلاری قرار گرفته است. قیمت این ارز روز گذشته به محدوده 24000 دلاری نیز رسید اما در حفظ آن ناموفق بود. در حالی که BTC یک هفته اخیر را در روندی تقریباً خنثی سپری کرده اما همچنان در دو هفته گذشته با رشد 8 درصدی همراه بوده است. بیشتر رشد این ماه متعلق به هفته‌های ابتدایی بوده و حرکت اخیر به نظر نشان‌دهنده کمتر شدن شدت رالی صعودی است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان