مقررات تأمین برق مراکز استخراج رمز ارز تصویب شد

خانهدسته‌بندی نشدهمقررات تأمین برق...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

وزارت نیرو سرانجام مقررات تأمین برق مراکز استخراج رمز ارز را به تصویب رساند. بر این اساس برای سال آینده، بهای ۲۵۳۰ تومانی برای هر کیلووات بر ساعت برق مصرفی برای ماینینگ در نظر گرفته شده است.

به گزارش فکت کوینز، موضوع تأمین برق مراکز استخراج رمز ارز مدت‌ها بود که محل بحث و گمانه‌زنی و البته اختلاف نظر میان فعالان حوزه رمز ارزها و استخراج‌کنندگان آن‌ها و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو شده بود. در همین رابطه، در 26 بهمن ماه امسال خبر رسید که وزارت نیرو به دنبال بازنگری در مقررات خود در خصوص تامین برق مزارع استخراج ارزهای دیجیتال است و احتمالا افزایش قیمت برق برای ماینرها را در سال جدید مدنظر دارد.

- Advertisement -

حالا این‌طور که امروز دیجیاتو گزارش داده است، وزارت نیرو سرانجام مقررات تأمین برق مراکز استخراج رمز ارز را تصویب کرد. بر این اساس، بهای هر کیلووات بر ساعت برق مصرفی در مراکز استخراج رمز ارز برابر با قیمت متوسط ریالی صادراتی برق بر اساس نرخ تسعیر سامانه نیما و در حال حاضر 2530 تومان است. البته آن‌طور که در این مصوبه اعلام شده، تخفیف‌هایی هم برای مراکز در نظر گرفته شده است.

همچنین در این مصوبه ذکر شده که معاونت‌های حوزه ستادی، شرکت مادر تخصصی توانیر، تولید نیروی برق حرارتی، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و مؤسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت نیرو مسئولان اجرای این سند هستند.

وزارت نیرو ضمن تصویب بهای هر کیلووات بر ساعت برق مصرفی مراکز استخراج رمز ارز به مبلغ 2530 تومان، بر این نکته تاکید کرده که این نرخ هر سه ماه یک بار بر مبنای متوسط ریالی برق صادراتی و بر اساس میانگین سه ماهه نرخ تسعیر سامانه نیما، توسط شرکت توانیر اصلاح و به‌روزرسانی می‌شود.

همچنین در فکت کوینز بخوانید: مصوبه استخراج رمز ارزها ابلاغ شد

گفتنی است به منظور گسترش مراکز استخراج رمزدارایی بزرگ مقیاس، بهای برق دریافتی در صورت اتصال به سطوح ولتاژ 400 و 230 کیلوولت، با 20 درصد تخفیف و سطوح ولتاژ 132، 66 و 63 کیلوولت با 12 درصد تخفیف محاسبه می‌شود. همچنین مراکز استخراجی که ارز حاصل از صادرات رمز ارز خود را بر اساس ضوابط بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند، از تخفیف حداکثر 10 درصدی برخوردار خواهند شد. شرکت برق همچنین موظف شده است تا به منظور تضمین پرداخت بهای برق مصرفی این دست از مشترکان، متناسب با قدرت انشعاب، تضمین معتبر معادل با آن را دریافت کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان