تاثیر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد

خانهریپورتاژتاثیر ارزهای دیجیتال...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

ارزهای دیجیتال بسیار فراتر از یک نوآوری مالی هستند. فلسفه راه اندازی رمزارزها از تمامی عناوین و جریان ها مانند جریان های اجتماعی، رویدادهای ورزشی، فناوری و بسیاری از عناوین بی حد و مرز دیگر بهره گرفته است. ارزهای رمزنگاری شده این پتانسیل را دارند که اقتصاد را به شدت تحریک کنند.

رمزارزها، دارایی هایی دیجیتالی هستند که با الگوریتم های رمزنگاری مدیریت می شوند. انواع مختلفی از ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد، از بیت کوین (BTC) گرفته که شناخته شده ترین ارز دیجیتال است.تا هزاران ارز دیجیتال دیگر که در طول زمان ایجاد شده اند.

- Advertisement -

هنگامی که  قیمت ارزهای دیجیتال در حال اصلاح است و شاخص ترس و طمع بالا می رود. مهم است که بدانید تأثیر گسترده ارزهای دیجیتال فراتر از نوسانات روزانه قیمت است. موارد استفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری‌های بلاک چین زیربنایی آن‌ها با سرعتی تصاعدی در حال توسعه هستند.

تأثیر اقتصادی عظیم ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهانی بخش‌های فراتر از مرزهای ملی را کاهش می‌دهد و از چیزی فراتر می‌رود که چندی پیش غیرممکن بود.

رمزارزها مانند هر ابزار یا فناوری، مزایا و معایبی دارند. تاثیرات مثبت ارزهای دیجیتال عمیق است. یکی از بزرگترین مزیت ها، مسلماً “دسترسی” است. با ارزهای رمزنگاری شده، می‌توان بدون دخالت اشخاص ثالث مانند بانک‌ها، برای پرداخت یا دریافت اقدام کرد. وضعیت موجود سیستم مالی فعلی مسلماً بسیاری از افراد را در سطح جهان شکست داده است. در واقع، بیش از 1.7 میلیارد نفر حساب بانکی ندارند.

ویژگی “دسترس بودن ارزهای دیجیتال”، باعث شده است، تا مردم سراسر جهان به این بازار مالی نوپا و قدرتمند جذب شوند. برای جمعیت های محروم و بدون بانک (که حدود یک میلیارد نفر از آنها به تلفن های همراه دسترسی دارند) استفاده از ارزهای رمزپایه فرصت مالی جدیدی را ایجاد کرده است. بنابراین می توان استدلال کرد که ارزهای دیجیتال ذاتاً برای اقتصاد خوب هستند.

 ارزهای دیجیتال بر اقتصاد
بیت کوین

ارزهای دیجیتال چگونه از تورم محافظت می کنند؟

پاسخ به اینکه آیا ارزهای دیجیتال و به طور خاص بیت کوین از تورم محافظت می کنند یا خیر. ممکن است به موضع شما بستگی داشته باشد. برخی ممکن است تصمیم بگیرند که فقط خود را با استیبل کوین های دارای پشتوانه مانند رمزارز تتر USDT درگیر کنند.

ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین به طور سنتی به عنوان محافظی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شوند. اعتقاد بسیاری از معامله گران بر این است که عرضه محدود بیت کوین و ماهیت غیرمتمرکز آن، مسبب رشد این رمز ارز می‌باشد.

با توجه به نرخ بالای تورم، آیا کسی بیت کوین را وسیله ای برای پرداخت می داند که بالقوه نیازهای یک اقتصاد واقعی را برآورده می کند یا آن را به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری به عنوان پناهگاهی در برابر تورم می بیند؟ با توجه به این پاسخ، می توان تحلیل کرد که آیا ارزهای دیجیتال می توانند سپر مدافعی در برابر تورم باشند و یا خیر؟

استفاده از ارزهای دیجیتال چه معایبی دارد؟

گفته هایی در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد که استفاده از آنها برای فعالیت های مجرمانه، تأثیر ظاهراً مضر آنها بر محیط زیست (و تأثیرات اقتصادی مرتبط با آن) و ماهیت فرار ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کند.

مانند پول نقد، تعجبی ندارد که مجرمان سایبری یا کلاهبرداران، از ارز دیجیتال استفاده کنند. با توجه به اینکه رشد استفاده قانونی از ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر از رشد استفاده مجرمانه است. سهم فعالیت غیرقانونی از حجم تراکنش ارزهای دیجیتال بسیار کم است. زیرا تراکنش‌های مربوط به آدرس‌های غیرقانونی تنها 0.15 درصد از حجم تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را در سال 2021 تشکیل داده اند.

گفته می شود که ارزهای دیجیتال برای محیط زیست مضر هستند (مانند مکانیسم اجماع اثبات کار بیت کوین (PoW)  که اثرات منفی (زیست محیطی و اقتصادی) ایجاد می کند). با این حال، برآورد مطالعات نشان می دهد که 0.08٪ تن بیت کوین در انتشار CO2 جهانی نقش دارد.

 ارزهای دیجیتال بر اقتصاد
آیا ارزهای دیجیتال برای محیط زیست مضر هستند؟

از دیگر معایب ارزهای دیجیتال می توان به نوسانات قیمتی آنها اشاره کرد. در نتیجه، برخی از رمزارزها ممکن است به سرعت ارزش قیمتی خود را از دست بدهند. اقتصاددانان، که تمایل دارند به “پول” از طریق یک لنز سنتی نگاه کنند، ممکن است استدلال کنند که ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت نامناسب هستند و کاربران با استفاده از آنها، در معرض خطرات بیشتری قرار خواهند گرفت.

اقتصاددانان همچنین ممکن است استدلال کنند که ارزش ارزهای دیجیتال به دلیل عدم مشارکت بانک مرکزی تضمین نشده است. یک اقتصاددان ممکن است معتقد باشد که یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می تواند راه حل خوبی باشد زیرا حکمرانی برای آن، در دستان بانک مرکزی باقی می ماند.

چگونه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بر اقتصاد رمزنگاری گسترده تر تأثیر می گذارد؟

اگرچه بلاک چین و ارزهای دیجیتال اساساً به عنوان فناوری‌های «بی اعتماد» به کار می‌روند، اما در جایی که انسان‌ها با یکدیگر تعامل دارند، اعتماد کلیدی باقی می‌ماند. بازار ارزهای دیجیتال نه تنها تحت تأثیر اقتصاد گسترده تر است، بلکه ممکن است به خودی خود تاثیرات عمیقی نیز ایجاد کند.

در واقع، پرونده  ارز دیجیتال ترا (Terra) نشان می‌دهد که هر نهادی (چه یک شرکت واحد، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا پروژه‌ای که یک استیبل کوین الگوریتمی منتشر می‌کند) می‌تواند به طور بالقوه به حرکت درآید یا به “رونق” یا “رکود” بازار فروش و خرید ارز دیجیتال کمک کند.

تأثیر چنین رویدادهای رمزنگاری بومی با تأثیر سیستمی منعکس کننده تأثیرات دومینوی مالی سنتی، و کاهش متعاقب درجه سانتیگراد و …، همگی نشان می دهد که اقتصاد رمزنگاری از شکست مصون نیست. در واقع، در حالی که امور مالی سنتی دارای موسساتی است که آنقدر بزرگ هستند که نمی‌توانند شکست بخورند، بخش کریپتو اینطور نیست.

از آنجایی که نوآوری و قیمت ها ذاتاً به هم مرتبط هستند و توسعه در مراحل اولیه اقتصاد رمزنگاری پتانسیل های بکر زیادی را ارائه می دهد، اقتصاد مذکور ممکن است همچنان شاهد رویدادهایی باشد که به طور موقت رشد را تضعیف می کند.

این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری فکت کوینز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند. مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با فکت کوینز ندارد!

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان