آیا لایحه MiCA در اروپا می‌تواند به رشد ارزهای دیجیتال کمک کند؟

خانهاخبارآیا لایحه MiCA...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023 روند حرکتی خوبی را داشت و سال سختی را پشت سر گذاشت که به نظر اخبار بد آن تمامی نداشت. اکنون و در پی بازگشت بازار، سرمایه‌گذاران امیدوارند که اخبار مثبتی مانند تأیید لایحه MiCA توسط اتحادیه اروپا بتواند به دوام این حرکت صعودی کمک کند.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین ژورنال، قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در سال جاری با حرکت خوبی همراه بوده‌اند. بیت کوین از 16 هزار دلار به محدوده 30 هزار دلاری رسید و اصلاح بسیار عمیقی را نیز هنوز تجربه نکرده است. با این حال، برخی از تحلیلگران معتقدند که دلیل این رالی صعودی، ضعف دلار آمریکا بوده است.

- Advertisement -

اکنون که دلار آمریکا دوباره قدرت خود را به دست آورده است و بیت کوین نیز در محدوده مقاومتی خود قرار دارد، بازار برای ادامه یافتن رالی صعودی به اخبار مثبت نیاز دارد. به همین دلیل است که بسیاری از اعضای جامعه تأیید لایحه MiCA توسط اتحادیه اروپا را خبر خوبی می‌دانند و از نظرشان این اتفاق می‌تواند کمک زیادی به صنعت ارزهای دیجیتال باشد.

در کنار آن، اکثر تحلیلگران اشاره داشته‌اند که بیت کوین برای حفظ موقعیت خود و سقوط نکردن باید کانال صعودی خود را حفظ کند. در حال حاضر، قیمت بیت کوین در نزدیکی کف این کانال قرارگرفته و شکست آن می‌تواند سقوط گسترده‌ای را برای بزرگ‌ترین ارز بازار و درنتیجه آن کل ارزهای دیجیتال به همراه داشته باشد.

مطلب مفید: Google Bard چیست ؟ آشنایی با ربات هوش مصنوعی گوگل

نمودار بیت کوین

همان‌طور که اشاره شد، بیت کوین برای حفظ این موقعیت و حتی رشد بیشتر، نیاز به اخبار خوب دارد. یکی از این اخبار می‌تواند اجرایی شدن قوانین لایحه MiCA در اتحادیه اروپا و از ماه ژوئیه سال 2024 باشد.

لایحه MiCA و قانون‌گذاری فضای رمزارزی اروپا

لایحه MiCA یا بازار دارایی‌های دیجیتال، در روزهای گشته تأیید نهایی را از سمت شورای اتحادیه اروپا دریافت کرد. این اتحادیه با تأیید و انتخاب مجموعه‌ای از قوانین، قصد دارند فضای ارزهای دیجیتال در اروپا را از ماه ژوئیه 2024 قانون‌گذاری کنند.

 باید اشاره داشت که بسیاری از اعضای جامعه زمان اجرایی شدن این لایحه را دیر می‌دانند اما بازارها معمولاً در جهت رویدادهای مورد انتظار حرکت می‌کنند. در حال حاضر و با تأیید این لایحه، اتحادیه اروپا خود را از دیگر مناطق جدا کرده و در قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال پیشرو شده است. بسیاری از اعضای جامعه معتقدند که لایحه MiCA می‌تواند نقش بسزایی در وند حرکتی بازار ایفا کند و به‌واسطه آن شاهد بازگشت روند صعودی بیت کوین و دیگر ارزهای بازار باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان