لایحه رمز ارزی MiCA به صورت رسمی در اتحادیه اروپا تایید شد

خانهاخبارلایحه رمز ارزی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

پارلمان اتحادیه اروپا روز گذشته لایحه MiCA، چهارچوب قانونی اتحادیه اروپا برای ارزهای دیجیتال را تایید و تصویب کردتا به‌زودی شاهد استانداردهای مشخصی برای صنعت ارزهای دیجیتال در این ناحیه باشیم. گفتنی است که تأیید این لایحه قانونی 5 ماه پس از آن صورت گرفته که سقوط صرافی FTX منجر به آسیب دیدن سرمایه‌گذاران زیادی شد. همچنین باید اشاره داشت که هدف از این چهارچوب پشتیبانی و حمایت از سرمایه‌گذاران در موقعیت‌های مشابه با FTX است.

قوانین سخت‌گیرانه الزامی هستند

به نقل از کریپتوپوتیتو، پارلمان اتحادیه اروپا در جلسه رأی‌گیری خود 517 به 38 به نفع تصویب MiCA رأی دادند تا به‌زودی شاهد اجرایی شدن این لایحه باشیم. باید اشاره داشت که این لایحه دارای بند قانونی مجزایی است که از فعالان حوزه دارایی‌های دیجیتال می‌خواهد تا مشتریان خود را برای هر تراکنش و انتقال سرمایه‌ای تأیید هویت کنند تا بدین ترتیب از اتفاقاتی مانند پول‌شویی جلوگیری شود.

- Advertisement -

قابل‌توجه است که قانون انتقال اطلاعات (Travel Rule) که از آن در امور مالی سنتی نیز استفاده می‌شود، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد و برای مشتریان اطلاعاتی مانند منبع دارایی‌ها را فراهم می‌کند. همچنین بر اساس داده‌های MiCA، این قانون انتقال اطلاعات برای تراکنش‌های به ارزش 1000 یورو و بالاتر اجرایی خواهد شد و تراکنش‌های فرد به فرد را پوشش نمی‌دهد.

مطلب مفید: نود یا گره بلاک چین چیست؟ آشنایی با انواع Node بلاک چین

مایرد مک گینس، رئیس بخش ثبات مالی خدمات مالی بازارهای اتحادیه اروپا درباره این لایحه قانونی اشاره داشت که MiCA اولین مجموعه از قوانین در جهان برای ارزهای دیجیتال است. وی از این لایحه تمجید کرد و اشاره داشت که چنین استانداردهایی برای جلوگیری از کلاه‌برداری‌ها، سقوط پلتفرم‌ها و شرکت‌ها و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران حیاتی است.

قابل‌توجه است که قوانین اتحادیه اروپا برای استیبل کوین‌ها از ژوئیه 2024 اجرایی خواهد شد و در رابطه با کل صنعت ارزهای دیجیتال، از ژانویه 2025 شاهد اجرایی شدن استانداردهای MiCA خواهیم بود.

تمجید ژائو از MiCA

باید اشاره داشت که از چندین ماه قبل، رهبران حوزه ارزهای دیجیتال بر نظارت و اعمال قوانین مناسب در حوزه کریپتو تاکید کرده بودند. اخیراً و در یک پست توییتری، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس به تمجید از MiCA پرداخت و بر اهمیت اقدامات اتحادیه اروپا تاکید داشت. وی اشاره داشت که حرکت اتحادیه اروپا حفاظت بیشتری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند و به ایجاد نوآوری بیشتر در این فضا کمک می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان