تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید (16 مرداد 1401)

آنچه می‌خوانید...

اگر بیت کوین از مقاومت محکم 24668 دلاری خود عبور کند،  بازار ارز دیجیتال و آلت کوین های برتر فعلی یعنی FLOW، THETA، QNT و MKR می‌توانند رشد خوبی را تجربه کنند.

امار و ارقام گزارش مشاغل امریکا که در 5 آگوست (14 مرداد) منتشر شد، بالاتر از انتظارات بازار بود و نشان داد که تورم هنوز کاهش نیافته است. آمار منتشر شده حاکی از آن است که فدرال رزرو امریکا فعلاً به سیاست افزایش نرخ بهره خود به همان سرعت قبل ادامه خواهد داد. بر اساس داده‌های گروه CME، پس از انتشار آمار مذکور، احتمال افزایش 75 صدم درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر به 68 درصد افزایش یافته است.

- Advertisement -

با این حال، تحلیلگران شرکت فاند استرت گلوبال (Fundstrat Global Advisors) دیدگاه متفاوتی دارند. آنها تاکید کردند که شاخص S&P 500 شش ماه قبل از آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، 3 مرتبه به کف خود رسیده بود. بنابراین، این شرکت پیش‌بینی می‌کند که S&P 500 در نیمه دوم سال شاهد یک رشد قوی تا سطح 4800 واحد باشد.

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید (16 مرداد 1401)

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

اگر همبستگی تنگاتنگ بین بازارهای سهام و بازارهای ارزهای دیجیتال حفظ شود، بهبود بازارهای ارز دیجیتال ممکن است ادامه پیدا کند. شرکت رصد بلاکچین متریال اندیکاتورز ((Material Indicators در پست توییتری خود در 5 آگوست اعلام کرد که اگر قیمت بیت‌کوین (BTC) به بالای 25000 دلار برسد، مقاومت سنگینی در محدوده 26000 تا 28000 دلار وجود ندارد.

آیا بیت کوین می‌تواند از مقاومت سربار خود عبور کند و به روند ریکاوری خود ادامه دهد؟ و آیا آلت کوین های منتخب بازار می‌توانند بعد از آن صعود خوبی را تجربه کنند؟ بیایید نمودار 5 ارز دیجیتال برتری که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند را بررسی کنیم و به جواب دست یابیم.

BTC/USDT

بیت کوین در چند روز گذشته در حوالی میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود (22719 دلار) در حال نوسان بود، سطحی که خریداران و فروشندگان بر سر آن به شدت در حال نبرد هستند. اگرچه گاوها (خریداران) این سطح را حفظ کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند یک جهش قدرتمند از این سطح انجام دهند، امری که نشان دهنده کمبود تقاضا در قیمت‌های بالاتر است.

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید (16 مرداد 1401)

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

شیب هر دو میانگین متحرک در نمودار روزانه صاف شده و اندیکاتور RSI درست بالای محور میانی خود قرار دارد که بیانگر تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر خریداران قیمت را به بالای 24668 دلار برسانند و آن را حفظ کنند، بر روند قیمت حاکم خواهند شد.

در صورت موفقیت آمیز بودن این حرکت، ارز دیجیتال بیت کوین می‌تواند تا 28000 دلار و سپس تا مقاومت بعدی خود در 32000 دلار صعود کند.

اما اگر خرس‌ها (فروشندگان) قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشند، بیت کوین ممکن است تا میانگین متحرک ساده 50 روزه خود (21719 دلار) ریزش کند. اگر این حمایت نیز از دست برود، ایستگاه بعدی بیت کوین می‌تواند خط روند صعودی آن باشد.

نمودار چهار ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

قیمت در نمودار چهار ساعته بین 22400 تا 23648 دلار در نوسان است. هر دو میانگین متحرک صاف شده‌اند و RSI نزدیک محور میانی خود قرار دارد که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر گاوها قیمت را به بالای 23648 دلار برسانند، بیت کوین می‌تواند تا مقاومت 24668 دلاری خود افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 22400 دلار برسد، برتری به نفع فروشندگان تغییر خواهد کرد. در ادامه هم قیمت ممکن است تا خط روند صعودی خود کاهش یابد، خط روندی که می‌تواند به عنوان یک حمایت قوی عمل کند.

FLOW/USDT

دامنه نوسانی باریک فلو (FLOW) در تاریخ 4 آگوست (13 مرداد) از سقف خود شکسته شد که این بیانگر انباشت ارز دیجیتال FLOW در قیمت‌های پایین‌تر و شروع یک حرکت صعودی جدید است.

نمودار روزانه FLOW/USDT. منبع: TradingView

خرس‌ها تلاش می‌کنند تا روند صعودی قیمت را در سطح 3 دلار متوقف کنند، اما نکته مثبتی که وجود دارد این است که خریداران هنوز کامل تسلیم نشده‌اند. این نشان می‌دهد که معامله گران پس از رالی صعودی اخیر عجله‌ای برای سیو سود ندارند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.07 دلار) شروع به افزایش کرده و RSI به ناحیه اشباع خرید خود نزدیک شده که نشان می‌دهد گاوها دست بالاتر را دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای محدوده مقاومت 3 الی 3.30 دلار برسانند، جفت ارز FLOW/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت 4.60 دلار حرکت کند.

نمودار چهار ساعته FLOW/USDT. منبع: TradingView

FLOW در نمودار چهار ساعته به مقاومت 3 دلاری خود واکنش منفی نشان داد اما در EMA20 از حمایت برخوردار شده است. اگر گاوها قیمت را به بالای 2.80 دلار برسانند، توکن FLOW می‌تواند مقاومت سربار 2.99 دلار را دوباره آزمایش کند. ضمن انکه شکسته شدن این مقاومت می‌تواند نشانه از سرگیری روند صعودی FLOW باشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر EMA20 سقوط کند، توکن فلو می‌تواند تا سطح 50 درصد فیبوناچی در 2.41 دلار و سپس سطح 61.8 درصد در 2.27 دلار کاهش یابد. شکسته شدن این سطح حمایت می‌تواند برتری را به فروشندگان بازگرداند و باعث ریزش قیمت FLOW تا 2 دلار شود.

THETA/USDT

ارز دیجیتال تتا (THETA) در تاریخ 5 آگوست (14 مرداد) مقاومت محکم 1.55 دلاری خود را شکست و قیمت بالای این سطح بشسته شد، حرکتی که نشان داد دامنه نوسانی باریک قیمت در نهایت به نفع خریداران شکسته شد. خرس‌ها فردای آن روز سعی کردند قیمت را به زیر سطح بریک‌اوت (breakout) برگردانند، اما گاوها برتری خود را حفظ کردند.

نمودار روزانه THETA/USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.39 دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در محدوده مثبت خود قرار دارد که نشان دهنده برتری خریداران است. اگر گاوها قیمت را بالا 1.65 دلار حفظ کنند، جفت ارز THETA/USDT می‌تواند حرکت صعودی جدیدی را به سمت هدف الگوی خود یعنی 2.10 دلار آغاز کند. این سطح ممکن است خریداران را با چالش بزرگی مواجه کند، اما اگر THETA از این مانع سفت و سخت عبور کند، احتمال ادامه روند صعودی تا سطح 2.60 دلار افزایش می‌یابد.

برای بی اعتبار کردن این سناریوی صعودی، خرس‌ها باید قیمت را به زیر 1.55 دلار بکشند و آن را حفظ کنند. اگر این اتفاق بیفتد، خریداران به دام خواهند افتاد و قیمت تا میانگین متحرک خود ریزش خواهد کرد.

نمودار چهار ساعته THETA/USDT. منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها از EMA20 دفاع کرده‌اند و این بیانگر خرید در کف‌ قیمت است. شیب هر دو میانگین متحرک در نمودار چهار ساعته صعودی شده و RSI به محدوده اشباع خرید خود نزدیک شده است که نشان می‌دهد قیمت در مسیر صعود با مقاومت خاصی مواجه نیست. اگر گاوها قیمت را بالای 1.65 دلار حفظ کنند، روند صعودی THETA ممکن است از سر گرفته شود.

اولین نشانه تضعیف قیمت TETHA شکسته شدن حمایت 20-EMA و بسته شدن قیمت زیر آن خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، توکن تتا ممکن است تا SMA50 افت پیدا کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر این سطح برسانند تا ثابت کنند که روند صعودی کوتاه مدت THETA به پایان رسیده است.

QNT/USDT

ارز دیجیتال کوانت (QNT) از پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی 40 دلار که در 13 ژوئن به ثبت رسیده بود، به خوبی بهبود یافت. خرس‌ها سعی کردند حرکت صعودی را در سطح 115 دلار متوقف کنند، اما گاوها در 26 ژوئیه با قدرت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (103 دلار) دفاع کردند.

نمودار روزانه QNT/USDT. منبع: TradingView

گاوها روند صعودی را حفظ کردند و در 6 آگوست قیمت را به بالای مقاومت سربار 115 دلار رساندند که این نشان دهنده از سرگیری روند صعودی QNT بود. در ادامه نیز ارز دیجیتال QNT می‌تواند به ناحیه مقاومتی بین 154 تا 162 دلار خود حمله کند، محدوده‌ای که خرس‌ها ممکن است با قدرت از آن دفاع کنند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، گاوها تلاش خواهند کرد تا سطح 115 دلار را به حمایت خود تبدیل کنند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت می‌تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. خرس‌ها قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند تا دست بالاتر را به دست بیاورند.

نمودار چهار ساعته QNT/USDT. منبع: TradingView

توکن QNT در یک روند صعودی به سر می‌برد اما اندیکاتور RSI در نمودار چهار ساعته به منطقه اشباع خرید رسیده است که نشان دهنده اصلاح قیمت در آینده نزدیک است. انتظار می‌رود که گاوها از 20EMA دفاع کنند و اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، نشان از آن خواهد بود که احساسات بازار مثبت کماکان مثبت است و معامله گران در حال خرید در کف‌های قیمتی هستند؛ امری که احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می‌دهد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر 20-EMA برسد، توکن QNT می‌تواند تا 50-SMA سقوط کند. این سطح مهمی است که باید آن را زیر نظر داشت زیرا شکسته شدن آن می‌تواند منجر به سقوط قیمت تا سطح 100 دلار شود.

MKR/USDT

ارز دیجیتال میکر (MKR) با مقاومت سختی در نزدیکی 1100 دلار مواجه است، اما نکته مثبتی که وجود دارد این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1044 دلار) سقوط کند.

نمودار روزانه MKR/USDT. منبع: TradingView

شیب میانگین‌های متحرک افزایشی شده و RSI در محدوده مثبت خود قرار دارد، که نشان می‌دهد خریداران دست بالا را دارند.

اگر گاوها قیمت را از ناحیه مقاومتی بین 1100 و 1188 دلار عبور دهند و حفظ کنند، جفت ارز MKR/USDT می‌تواند تا 1400 دلار و سپس تا هدف الگوی خود در 1570 دلار صعود کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت نسبت به مقاومت مذکور واکنش منفی نشان دهد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود برسد، می‌توانیم شاهد ریزش قیمت MKR تا خط روند آن باشیم. شکسته شدن خط روند حمایتی، سناریوی صعودی قیمت را منتفی خواهد کرد.

نمودار چهار ساعته MKR/USDT. منبع: TradingView

ارز دیجیتال MKR در نمودار چهار ساعته خود یک مثلث متقارن تشکیل داده است. 20-EMA به تدریج در حال افزایش است و RSI در منطقه مثبت خود قرار دارد که نشان دهنده برتری جزئی گاوها است.

اگر خریداران قیمت را به بالای خط مقاومت برسانند، این توکن می‌تواند تا سطح مقاومت 1188 دلار خود افزایش یابد. شکسته شدن این مقاومت و بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند نشان دهنده از سرگیری روند صعودی باشد.

برعکس، در صورت شکسته شدن قیمت از کف الگوی مثلث، برتری به نفع فروشندگان تغییر خواهد کرد. در ادامه هم این ارز دیجیتال ممکن است تا سطح روانی 1000 دلاری خود کاهش یابد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان