تردز (Treads) شبکه اجتماعی رقیب توییتر روز پنجشنبه راه‌اندازی می‌شود

خانهاخبارتردز (Treads) شبکه...

آنچه می‌خوانید...

spot_img

به گزارش فکت کوینز،‌ شرکت متا قرار است اپلیکیشن میکروبلاگینگ تردز (Treads) خود را در روز پنجشنبه راه‌اندازی کند. این در حالی است که کاربران توییتر به‌دلیل قوانین سخت‌گیرانه جدید این شبکه، به‌طور انبوه در حال ترک آن هستند.

غول فناوری متا قرار است با راه‌اندازی اپلیکیشن خود به نام Threads فضای میکروبلاگینگ را بهبود بخشد. طبق گزارش وال استریت ژورنال، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این برنامه جدید چالش مهمی را برای شبکه اجتماعی توییتر به همراه خواهد داشت.

- Advertisement -

برنامه تردز (Treads) روز پنجشنبه وارد بازار می‌شود

برنامه تردز (Treads) روز پنجشنبه وارد بازار می‌شود

تردز (Treads) مطمئناً در بازار سروصدا خواهد کرد و امیدوار است از آزردگی کاربران از قوانین جدید توییتر بهره ببرد. از زمان خرید توییتر توسط ایلان ماسک، مشکلات متعددی در این پلتفرم وجود داشته است. در نتیجه این اتفاقات، کاربران به طور فزاینده‌ای از این پلتفرم ناراضی شده‌اند.

در توضیح این شبکه اجتماعی در گوگل استور آمده:

«تردز جایی است که انجمن‌ها گرد هم می‌آیند تا درباره موضوعات مهم روز بحث کنند… می‌توانید مستقیماً چهره‌های مورد علاقه‌تان را دنبال کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید، یا دنبال‌کنندگان وفادار خود را ایجاد کنید. ایده‌ها، نظرات و خلاقیت خود را با جهان به اشتراک بگذارید.»

این برنامه یک اپلیکیشن متنی مبتنی بر اینستاگرام است. ارتباط آن با دیگر پلتفرم‌های متا به آن نفوذ قابل توجهی می‌دهد. جای تعجب نیست که اضافه شدن آن به اپ استور نشان می‌دهد که این برنامه داده‌های شخصی را از سلامت  (Health & Fitness) و تاریخچه مرورگر گرفته تا اطلاعات تماس و تاریخچه جستجو جمع‌آوری می‌کند.

گفتنی است،‌ متا خود در 12 ماه گذشته با دوران سختی روبرو بوده است و موفقیت احتمالی Threads میتواند کمی برای این شرکت تسکین دهنده باشد.

تردز ممکن است به عنوان یک جایگزین برای توییتر عمل کند، اما فاقد تمرکززدایی است که آن را مستعد سانسور می‌کند. از سوی دیگر، Mastodon یک جایگزین غیرمتمرکز برای توییتر ارائه می‌دهد.

حتی برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این اپلیکیشن یک جایگزین غیرمتمرکز توییتر است که با Mastodon سازگار است. در هر صورت، به زودی همه جزییات فاش خواهد شد.

قوانین جدید توییتر باعث مهاجرت کاربران به پلتفرم‌های دیگر می‌شود

قوانین جدید توییتر باعث شده است که بسیاری از کاربران این پلت فرم را ترک کنند. از جمله تغییراتی که باعث مهاجرت شده است این است که محدودیتی برای تعداد توییت هایی که کاربران می‌توانند بخوانند و همچنین نیاز به ورود به سیستم برای دیدن توییت ها وجود دارد.

پلتفرم‌های جایگزینی مانند Mastodon، Damus، و اکنون تردز (Treads) از این تغییرات سود برده‌اند. به‌عنوان‌مثال، BlueSky شاهد تعداد زیادی ثبت نام از سوی کاربران بوده است. به همه آنها لقب قاتلان توییتر داده‌اند، اما باید دید کدام یک از آنها برتری  پیدا خواهند کرد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان