فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کرد؛ واکنش بیت کوین چه بود؟

خانهاخبارفدرال رزرو افزایش...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

دقایقی پیش و در جلسه کمیته فدرال رزرو آمریکا، نرخ بهره این کشور 5.25% اعلام شد. قابل توجه است که فدرال رزرو مطابق پیش بینی‌ها و بدون افزایش پس از 10 دوره متوالی افزایش، نرخ بهره را بدون تغییر نسبت به ماه گذشته تعیین کرد تا همانند ماه گذشته شاهد رقم 5.25% باشیم. توقف رسمی افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در حالی منتشر شده است که روز گذشته نرخ تورم آمریکا به 4% رسید و شاهد کاهش آن بودیم. باید اشاره داشت که در واکنش به خبر نرخ تورم و شاخص قیمت مصرف‌کننده، قیمت بیت کوین به محدوده 25900 دلار رسید.

توقف افزایش نرخ بهره، تاثیر آن بر بیت کوین

در حال حاضر، قیمت بیت کوین در واکنش به عدم افزایش نرخ بهره و ثابت ماندن آن نسبت به ماه گذشته با نوسانات سنگینی همراه است و در زمان نگارش این مطلب در محدوده قیمتی 25890 دلاری در حال نوسان است تا شاهد کاهش آن باشیم. در واکنش به این خبر، بیت کوین ابتدا تا سطح 25750 دلاری با نزول همراه بود اما اکنون در پی نوسانات سنگین در بازار دوباره در حال بازگشت به سطح 25900 دلاری است.

- Advertisement -

همچنین قابل‌ذکر است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در ساعات آینده درباره رویکرد بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های آتی نسبت به نرخ تورم و همچنین تعیین نرخ بهره صحبت خواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند که با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد آمریکا و نزدیکی این کشور به دوره رکود اقتصادی، نرخ بهره در ماه جاری افزایش نیابد. بسیاری نیز معتقدند که این روند تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت. تحلیلگران بر این باورند که نزدیک شدن اقتصاد آمریکا به رکود می‌تواند تا حدی به سود بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین تمام شود و شاهد رشد این بازار باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان