هشدار جو بایدن درباره خطرات هوش مصنوعی

خانهاخبارهشدار جو بایدن...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به گزارش فکت کوینز، جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در نشست سانفرانسیسکو با کارشناسان هوش مصنوعی دیدار خواهد کرد تا در مورد ایمنی، سیاست‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی بحث کند.

- Advertisement -
spot_img

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، در 20 ژوئن در نشست سانفرانسیسکو درباره هوش مصنوعی (AI) با گروهی از کارشناسان سیلیکون ولی گفتگو خواهد کرد.

- Advertisement -

رئیس‌جمهور با حداقل هشت کارشناس از جمله محققان و کارشناسان مشهور در زمینه ایمنی هوش مصنوعی دیدار خواهد کرد. به گفته کاخ سفید، موضوع بحث «تعهد دولت بایدن به استفاده از فرصت‌ها و مدیریت ریسک‌های هوش مصنوعی» خواهد بود.

جو بایدن در نشست سانفرانسیسکو با کارشناسان درباره خطرات هوش مصنوعی صحبت می‌کند

طبق گزارش آسوشیتدپرس، لیست شرکت کنندگان شامل جیم استیر (Jim Steyer)، بنیانگذار Common Sense Media، تریستان هریس (Tristan Harris)، یکی از بنیانگذاران مرکز فناوری انسانی؛ فی فی لی (Fei-Fei Li)، یکی از مدیران موسسه هوش مصنوعی استنفورد؛ جوی بولاموینی (Joy Buolamwini)، بنیانگذار Algorithmic Justice League ؛ و سال خان (Sal Khan)، مؤسس مؤسسه خان (Khan Institute) است.

این گروه به دلیل تلاش تک تک اعضای خود در آموزش، سیاست‌گذاری، ایمنی و کاهش آسیب‌‌های هوش مصنوعی شناخته شده است. جلسات قبلی با مقامات کاخ سفید شامل مدیران برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در بخش هوش مصنوعی جهانی می‌شد، از جمله جلساتی با نمایندگانی از گوگل، مایکروسافت و آنتروپیک.

بایدن طی یک سری گفتگوهایی که در هتل فیرمونت در سانفرانسیسکو در آن شرکت می‌کند، با کارشناسان دیدار خواهد کرد. این رویداد در کانال رسمی یوتیوب کاخ سفید پخش خواهد شد.

مجلس سنای ایالات‌متحده اخیراً با سم آلتمن، مدیر عامل شرکت OpenAI، کریستینا مونتگومری، مسئول بخش حریم خصوصی IBM و گری مارکوس (Gary Marcus) از دانشگاه نیویورک در یک جلسه استماع برای بحث در مورد سیاست‌های هوش مصنوعی ملاقات کرد.

آلتمن در طول شهادت خود اظهار کرد که دولت ایالات‌متحده باید یک نهاد نظارتی برای رصد، صدور مجوز و پاسخگویی به بخش در حال رشد هوش مصنوعی ایجاد کند. در حالی که مارکوس با این ایده موافق بود، مونتگومری از IBM مخالفت کرد و اظهار داشت که نظر شرکت او این است که کنگره باید رویکرد عملی‌تری را برای مدیریت هوش مصنوعی اتخاذ کند.

بحث‌های پیرامون هوش مصنوعی در حالی مطرح می‌شود که دولت ایالات‌متحده هنوز استراتژی جامعی برای قانون‌گذاری  هوش مصنوعی تعیین نکرده است.

در حالی که اروپا، چین و بریتانیا لایحه‌هایی را تصویب کرده‌اند که شامل بسته‌های قانونی کلی برای بخش هوش مصنوعی است، اما ایالات‌متحده همچنان در قوانین جامع ارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی عقب است.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان