حمله هکرها به صرافی Bitrue؛ ۲۳ میلیون دلار سرمایه به سرقت رفت

خانهاخبارحمله هکرها به...

آنچه می‌خوانید...

حمله‌های هکری به پلتفرم‌های فعال در فضای ارزهای دیجیتال نه‌تنها تمامی نداشته بلکه از آغاز سال میلادی 2023 افزایش قابل‌توجهی نیز داشته است. در همین راستا، صرافی رمز ارزی Bitrue در سنگاپور اعلام کرده است که هکرها موفق شده‌اند 23 میلیون دلار سرمایه یکی از کیف پول‌های صرافی Bitrue را به سرقت ببرند.

حمله هکری به صرافی Bitrue

به نقل از کوین دسک، صرافی رمز ارزی Bitrue جزئیاتی را نسبت به نحوه صورت گرفتن این حمله هکری اعلام نکرده است و تنها خبر از سرقت سرمایه مذکور داده است. این پلتفرم روز 14 آوریل در یک پست توییتری به کاربران خود گفت که متوجه نفوذ و دسترسی غیرقانونی به یکی از کیف پول‌های داغ پلتفرم شده است.

- Advertisement -

Bitrue در ادامه خاطرنشان کرد که سریعاً به این حمله هکری واکنش نشان داده و مانع از سرقت سرمایه بیشتری شده است. پلتفرم همچنین توضیح داد که تیم توسعه صرافی Bitrue در حال بررسی وضعیت هستند تا جزئیات بیشتری را از این حمله و سرقت 23 میلیون دلاری به دست آورند.

مطلب مفید: استاندارد ERC_4337 چیست؟ آشنایی با جدیدترین استاندارد اتریوم

بر اساس داده‌هایی که پلتفرم با کاربران خود به اشتراک گذاشته است، مهاجمان موفق شده‌اند با دسترسی به کیف پول 23 میلیون دلار سرمایه را در قالب ارزهای دیجیتال اتریوم، کوانت (QNT)، گالا، شیبا اینو، HOT و متیک به سرقت ببرند.

صرافی Bitrue گفته است که کیف پول تحت تأثیر این حمله کمتر از 5% موجودی و پشتوانه پلتفرم را در اختیار داشته است. تیم توسعه صرافی همچنین افزود که دیگر کیف پول‌ها تحت تأثیر قرار نگرفته و خیال کاربران از این بابت راحت باشد. در حال حاضر، Bitrue تمامی برداشت‌های خود را به‌طور موقت متوقف کرده است. انتظار می‌رود که در تاریخ 18 آوریل دوباره شاهد بازگشایی این قابلیت در پلتفرم باشیم.

گفتنی است که صرافی در بیانیه‌ای اعلام کرد خسارت تمام کاربرانی که در پی این حمله دارایی خود را از دست داده‌اند را جبران می‌کند. باید اشاره داشت که Bitrue از صرافی‌های مطرح حوزه ارزهای دیجیتال است و حجم معاملات روزانه آن به 1 میلیارد دلار نیز می‌رسد. همچنین بیت کوین و اتریوم دو ارز پرطرفدار در این پلتفرم معاملاتی هستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان