خیز مشاوران کاخ سفید برای اعمال 30 درصد مالیات بر استخراج ارزهای دیجیتال

خانهاخبارخیز مشاوران کاخ...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به گزارش فکت کوینز، دولت بایدن در تلاش برای به حداقل رساندن تأثیر ادعایی صنعت ارز دیجیتال بر تغییرات اقلیمی، فشار خود را برای اعمال 30 درصد مالیات بر استخراج ارزهای دیجیتال، تجدید کرده است.

- Advertisement -
spot_img

مالیات پیشنهادی برای استخراج ارز دیجیتال برای اولین بار در 9 مارس به عنوان بخشی از بودجه سال مالی 2024 رئیس جمهور جو بایدن اعلام شد و به دنبال اعمال مالیات 30 درصدی غیر مستقیم بر برق مصرفی توسط استخراج کنندگان رمزارز است.

- Advertisement -

وزارت خزانه داری نوشت: «مالیات غیر مستقیم بر مصرف برق توسط ماینرهای دارایی دیجیتال می‌تواند فعالیت ماینینگ را همراه با اثرات زیست محیطی مرتبط و سایر مضرات آن کاهش دهد».

خیز مشاوران کاخ سفید برای اعمال مالیات 30 درصدی بر استخراج ارزهای دیجیتال

با این حال، شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید (CEA) در تلاش برای توجیه نیاز به مالیات جدید، این پیشنهاد را بار دیگر در دوم ماه مه مطرح کرد.

CEA نوشت: «در حال حاضر، شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال ملزم نیستند تمام هزینه‌هایی را که به دیگران تحمیل می‌کنند، به شکل آلودگی محیطی، قیمت‌های بالاتر انرژی، و افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای بر آب و هوا بپردازند.»

«استخراج بیت‌کوین برای شبکه و محیط زیست خوب است، با این حال بایدن می‌خواهد 30 درصد از آن مالیات بر استخراج بگیرد و این صنعت ارزشمند را به دست روسیه بدهد.»

 دنیس پورتر 2 مه 2023

در این بیانیه آمده است: «این مالیات شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا آسیب‌هایی را که بر جامعه تحمیل می‌کنند در نظر بگیرند.»

«هرچند رمزارزها مجازی هستند، مصرف انرژی مرتبط با تولید محاسباتی فشرده آنها بسیار واقعی است و هزینه‌های بسیار واقعی را تحمیل می‌کند.»

این وبلاگ همچنین به گزارش‌هایی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد استخراج کریپتو «اثرات منفی» بر محیط‌زیست، کیفیت زندگی و شبکه‌های برق دارد و آلودگی ناشی از تولید برق بر محله‌های کم‌درآمد و جوامع وارد می‌شود، در حالی که هزینه برق را برای مصرف‌کنندگان بالا می‌برد.

حتی بیان می‌کند که استخراج کریپتو با استفاده از انرژی پاک موجود (مانند نیروگاه آبی) همچنان می‌تواند تأثیر منفی بر محیط‌زیست داشته باشد، زیرا سایر کاربران برق را به سمت منابع «کثیف‌تر» برق سوق می‌دهد.

توییت ارسال شده توسط شورای مشاوران اقتصادی انتقادات گسترده‌ای را از جامعه به دنبال داشته است و برخی آن را «انتشار اطلاعات غلط» و «پروپاگاندا» می‌نامند، در حالی که یکی از کاربران توییتر استدلال می‌کند که مالیات بر استخراج 30 درصدی به سادگی استخراج بیت کوین را به روسیه و سایر کشورها سوق می‌دهد.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان