افزایش 50 درصدی قیمت ریپل در روزهای اخیر؛ علت چه بود؟

خانهاخبارافزایش 50 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

بهترین ارز دیجیتال چند روز اخیر از نظر عملکرد قیمتی ریپل بوده و با رشد بیش از 50 درصدی خود به محدوده 0.5 دلاری رسیده است. این اتفاق در حالی برای قیمت ریپل رخ داده که دیگر آلت کوین ها حرکت خاصی از خود نشان نداده‌اند. چنین رالی صعودی باعث شد تا سرمایه گذاران و اعضای جامعه درباره دلایل این اتفاق به بحث بپردازند. در همین حین اما دو عامل احتمالی بیش از دیگر موارد می‌تواند دلیل چنین رشد قیمتی باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پرونده ریپل و کمیسیون بورس آمریکا

پرونده میان ریپل و کمیسیون بورس یکی از مواردی است که تمامی صنعت ارزهای دیجیتال از نزدیک آن را دنبال می‌کند. چرا که نتیجه آن می‌تواند بر تعداد زیادی از پروژه های فعال در این حوزه تاثیر داشته باشد.

- Advertisement -

با وجود ادعاهای کمیسیون بورس، مشاورین حقوقی ریپل اعتماد به نفس خوبی از خود نشان داده‌ و مدعی هستند که توکن XRP به هیچ وجه اوراق بهادار نیست. تیم این پروژه حتی فرا تر رفته و در حمله ای به کمیسیون بورس اشاره داشته دلیل شکایت این نهاد فقدان قرارداد سرمایه گذاری است که حقوقی را به سرمایه گذاران اعطا می‌کند.

ریپل چند روز پیش ادعا کرد که موضع نامشخص کمیسیون بورس می‌تواند در فروش انواع دارایی های عادی نیز اختلال ایجاد کند و دارایی هایی مانند طلا، الماس، سویا و … را به اوراق بهادار ربط دهد. مشاور حقوقی این شرکت همچنین اشاره داشت که کمیسیون بورس برای ادعاهای مطرح شده از سمت کنگره مجوزی دریافت نکرده است.

مطلب مفید: توکن دسترسی به پروتکل ( Access Token ) چیست ؟

در همین حین، هر دو طرف پرونده دادخواستی پر کرده و از دادگاه نیویورک خواسته‌اند تا به سرعت مشخص کند که آیا فروش توکن های ریپل قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر. چنین چیزی به معنای آن است که با تصمیم قاضی، پرونده می‌تواند از این طولانی تر نشده و در چند ماه آینده نتیجه نهایی آن مشخص شود. گفتنی است که این اتفاقات اخیر در دادگاه تاثیر خوبی روی قیمت ریپل داشته و به نظر می‌رود بازار نیز انتظار دارد نتیجه دادگاه به نفع ریپل رقم بخورد.

نمودار ریپل
نمودار ریپل

انباشت XRP توسط نهنگ ها

داده های پلتفرم تحلیلی سانتیمنت نشان می‌دهد که آدرس های بزرگ ریپل مدتی است که در حال انباشت هستند. چنین اتفاقی باعث شده تا قیمت این ارز در برابر بیت کوین به اوج یک سال اخیر خود در 0.000025 برسد.

از دیدگاه این پلتفرم تحلیلی توافقی میان شرکت و کمیسیون بورس به نظر عامل مهمی در انباشت توکن ها و همچنین رشد قیمت ها بوده است. سانتیمنت در گزارش خود عنوان کرده که آدرس های بزرگ ریپل که دارایی آنها بین 1 تا 10 میلیون توکن است از سال 2020 مشغول انباشت بوده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان