رشد ۲۱ درصدی قیمت شیبا؛ علت چه بود؟

خانهاخباررشد ۲۱ درصدی...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال شبانه‌روز گذشته را در یک روند خنثی سپری کرده اما در همین بازه زمانی قیمت شیبا اینو با رشد 21 درصدی همراه شده است. علاوه بر آن، حجم معاملات شیبا نیز با افزایش 150 درصدی به محدوده 810 میلیون دلاری رسیده است.

به نقل از newsbtc، نمودار روزانه قیمت شیبا اینو نشان می‌دهد که این ارز به محدوده پایینی مقامت خود در 0.000013 دلاری نزدیک شد و سپس با اصلاح همراه شد. در زمان نگارش این مطلب، شیبا در محدوده 0.0000125 دلاری و در نزدیکی اوج ماه نوامبر معامله می‌شود.

- Advertisement -

برای آنکه در بازه زمانی روزانه بتوان شکست صعودی و ادامه رالی صعودی را شاهد بود، قیمت شیبا اینو باید مقاومت 0.000014 دلاری خود را فتح کند. با این حال و با توجه به قرار گرفتن RSI در محدوده اشباع خرید 86.7 به نظر یک اصلاح زمانی یا قیمتی برای شیبا دور از انتظار نباشد.

نمودار شیبا اینو

نمودار هفتگی شیبا نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال موفق شده است از روند نزولی یک ساله خود خارج شود. اکنون با عملکرد قیمت در نمودار روزانه انتظار می‌رود که برای اصلاح شاهد پول بک شیبا به محدوده شکست در نمودار هفتگی باشیم.

نمودار هفتگی قیمت شیبا اینو

مطلب مفید: آیا روند صعودی بیت کوین آغاز شده است؟ تحلیل آنچین شماره ۵۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱)

دلایل رشد قیمت شیبا اینو

جهش قیمت شیبا اینو پس از آن رخ داد که صرافی معتبر و کره‌ای آپ بیت اعلام کرد اینمیم کوین را لیست کرده است؛ بنابراین اعلامیه، کاربران کره جنوبی از این پس می‌توانند به‌طور مستقیم با وون (واحد پول کره جنوبی) به خرید شیبا بپردازند. آپ بیت 22 امین صرافی بزرگ از نظر حجم معاملات اسپات است. گفتنی است که علاوه بر این پلتفرم، صرافی کوین تری (Cointree) با حجم معاملات کمتر نیز روز گذشته شیبا را لیست کرد.

در کنار این دو خبر مثبت برای قیمت شیبا اینو، راه‌اندازی شیباریوم، شبکه لایه 2 اکوسیستم شیبا نیز در مراحل پایانی خود قرار گرفته است. روز دوشنبه، توسعه‌دهندگان این میم کوین در یک پست وبلاگی اشاره داشتند که به راه‌اندازی شیباریوم نزدیک شده و تنها چند هفته با آن فاصله دارند.

شیباریوم می‌تواند صعودی‌ترین کاتالیزور قیمت شیبا باشد. ارزش بازاری شیبا حدود 6.8 میلیارد دلار است و این راهکار لایه 2 با صرافی غیرمتمرکز، NFTها، متاورس و استیبل کوین خود می‌تواند ارزش بسیار بیشتری را برای اکوسیستم شیبا فراهم کند. اخیراً توکن BONE، ارز بومی شیباریوم نیز سروصدای زیادی ایجاد کرد. این توکن که ارز بومی صرافی شیبا سواپ است به‌طور قابل‌توجهی برای کارمزدها و دیگر خدمات شیباریوم نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در همین حین، اکوسیستم شیبا اینو یک توکن پاداش با نام TREAT را معرفی می‌کند. جزئیات زیادی درباره این ارز منتشر نشده است اما احتمالاً از آن برای پاداش دادن به اعتبارسنج‌ها در شیبا سواپ، متاورس شیبا و … استفاده خواهد شد. گفتنی است که متاورس شیبا برای سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است. در این متاورس توکن‌های اکوسیستم شیبا همگی‌ کاربرد خواهند داشت علاوه بر آن 100595 قطع زمین دیجیتال نیز در آن به فروش خواهد رسید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان